• یکشنبه / ۸ اسفند ۱۴۰۰ / ۲۰:۱۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 00061903096
  • خبرنگار : 90057

واکنش دبیرکل ناتو به وضعیت آماده باش نیروهای بازدارنده هسته ای روسیه

واکنش دبیرکل ناتو به وضعیت آماده باش نیروهای بازدارنده هسته ای روسیه

دبیرکل ناتو اذعان کرد: آوردن روسیه به وضعیت ویژه نیروهای بازدارنده بر اهمیت اتحاد ناتو تأکید می‌کند.

به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو یا سازمان پیمان آتلانتیک شمالی،  در مصاحبه با شبکه خبری سی ان ان گفت: دستور ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه، برای انتقال نیروهای بازدارنده در ارتش روسیه به حالت ویژه رزمی در پاسخ به اظهارات تهاجمی در غرب، بر اهمیت وحدت ناتو و همچنین آمریکای شمالی و اروپا تأکید می کند.

دبیرکل ناتو افزود: در اظهارات جدید رئیس جمهور پوتین به لفاظی های تهاجمی که در ماه های اخیر و به ویژه در هفته های اخیر از روسیه می شنویم افزوده است؛ این امر اهمیت اتحاد متحدان ناتو، آمریکای شمالی و اروپا را برجسته می کند.

استولتنبرگ خاطرنشان کرد: مایلم از رهبری ایالات متحده و اعزام نیروهای اضافی به اروپا تمجید کنم.

وی افزود: ناتو در حال افزایش تحویل سیستم‌ها و مهمات ضد تانک و ضد هوایی به اوکراین است. ما در حال افزایش [کمک] با سامانه های دفاع هوایی، سامانه های ضد تانک، مهمات بیشتر هستیم و این کار را انجام می‌دهیم تا به اوکراین کمک کنیم تا از حق خود برای دفاع از خود دفاع کند.

دبیرکل ناتو، پیش از مذاکرات برنامه ریزی شده بین اوکراین و روسیه در منطقه گومل در بلاروس گفت که ناتو همیشه از راه حل سیاسی درگیری اوکراین حمایت کرده است.

استولتنبرگ گفت: "من به رئیس جمهور زلنسکی و قضاوت او در مورد اینکه آیا نشستن و تلاش برای یافتن راه حل سیاسی درست است، اطمینان کامل دارم. ناتو از راه حل سیاسی در همه حال حمایت کرده است."

وی خاطرنشان کرد که باید دید آیا روسیه مایل به ادامه گفتگو با اوکراین در مورد تمامیت ارضی خود است یا خیر.

استولتنبرگ گفت: «ما تهدیدی قریب‌الوقوع [برای ناتو] نمی‌بینیم، اما روسیه بسیار تهاجمی‌تری را می‌بینیم که ارزش‌های اصلی امنیت ما را در هنگام استفاده از زور علیه اوکراین به چالش می‌کشد، اما تعادل را نیز تهدید می‌کند». 

او همچنین خاطرنشان کرد که ناتو همچنان از آرزوی اوکراین برای عضویت حمایت می کند، اما این تصمیم تنها با اجماع تمام ۳۰ کشور می تواند اتخاذ شود. وی همچنین تاکید کرد که روسیه باید در نظر داشته باشد که این به اوکراین بستگی دارد که تصمیم بگیرد آیا می خواهد به این بلوک بپیوندد یا نه.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۲۱:۲۱

امریکاهزاران کیلومترامدبه افغانستان حمله کرد۲۰سال اشغال کردروسیه هم مرزاوکراین است احساس امنیت ندارد.حق هم دارد.چون این مواردراامریکاکرده است.ایجادبحران آمریکاست.فرداهم نوبت تایوان است این هم ایجاد بحران آمریکاست.خلاصه امریکا دشمن بشریت واسایش مردم است

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۲۲:۱۱

هیچ غلتی نکردین، نمیکنید و نخواهید کرد

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۲۲:۲۹

آقای پوتین در اوکراین نیروهای نظامی آمریکا و انگلیس است برای هر سنگر ده تا اسکندر بزن 500یهبار شلیک کن تمام ککن این جوری تلفات شما زیاد می شود

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۲۳:۴۴

میدونید امریکا نمیتونه حتی اگه پوتین اوکراین را بمب اتم زد محکوم کنه چون قوانین که خودشون وضع کردند اینکار را قانونی میدونه به مظر شما ایران توچنین جهانی با چنین قوانینی احتیاج به بمب اتم نداره؟

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۹ ۰۲:۰۸

اوکراین باید به ناتو بپیوندد

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۹ ۰۳:۰۵

ریادوراجی میکنی ،،قدرت روسیه اطلاع نداری،،

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۹ ۰۷:۵۷

دقیقا درستشم همینه

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۹ ۱۱:۰۲

انشاالله توسط روسیه نابود میشوید

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۹ ۱۲:۱۱

پوتین ادم خود خواه واحمقیست وگرنه چه لزومی داشت به اکراین حمله کند ؟ اکراین مکر کشور مستقلی نیست ؟ همانطور که ما بر خلاف شعار اول انقلاب که نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی بود والان عوض شده وتبدیل شده به نه غربی باشرقی جمهوری اسلامی خوب اکراین هم تمایل دارد به غرب نزدیک شود مگه کفره ؟

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۰ ۱۸:۵۶

‌اتفاقاخیلی‌زرنگ‌وخوبه‌چرا‌دایه‌‌مهربان‌تر‌از‌مادر‌شدین چرا‌دلتان‌برای اکراین‌میسوزه‌ولی‌این‌یمن‌بنده‌خدا‌هشت‌ساله‌‌زیر‌پای‌سعودی های وهابی واستعمار‌گران‌له‌میشه‌دلسوزی‌نمیکنین‌‌‌همان‌طور‌که‌کودکان‌اکراین گناه دارن یمن‌هم‌زنان‌وکودکانش‌گناه‌دارن‌‌

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۹ ۱۲:۲۰

ملت اروپا، برای صلح جهانی ناتو منحل شود

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۹ ۱۴:۴۶

بمب اتمی بندازن سرروسیه حساب کاردستش میاد.

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۹ ۱۴:۵۹

بسه،بدبخت کردید یه ملت رو

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۰ ۰۶:۳۵

آیا شما غربی ها مرده اید وقتی زن و کودک یمنی ۶ سال است زیر بمباران تسلیحات خود شما جان خود را از دست می دهند دروغ و ریا کافی است چهره واقعی ریا کار تمام غربی ها برای همه آشکار شده است

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۰ ۱۵:۵۸

لطفا بعصی از دوستان قبل نطر دادن کمی مطالعه کنند روسیه وناتو ۷سال پیش توافق کردند ناتو بطرف روسیه گسترش پیدا نکنه واوکراین هیچوقت عضو ناتو نشه حالا اونا زدن زیر همش وروسیه راه دیگه ای نداشت الانم اگه این دلقک اوکراینی به اون توافق برگرده روسیه فورا جنگ رو متوقف میکنه

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۰ ۱۸:۵۳

تا حالا کجا بودید این همه ادم بیگناه تو سوریه و عراق و یمن کشتن شدن لعنت بر ناتو لعنت بر سازمان ملل که رعیس سازمان ملل میگه قلبم درد میکنه کثافت چرا ۱۰ ساله قلبت درد نیومده برایه یمن