• پنجشنبه / ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۳:۱۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 00061905836
  • خبرنگار : 71402

لاوروف: آمریکا مثل ناپلئون و هیتلر شده است / جنگ هسته‌ای در کار نیست

لاوروف: آمریکا مثل ناپلئون و هیتلر شده است / جنگ هسته‌ای در کار نیست

وزیر امور خارجه روسیه امروز (پنج‌شنبه) در یک کنفرانس خبری در مورد غرب صحبت کرده و در ادامه اقدامات آمریکا را با هیتلر و ناپلئون مقایسه کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه اسکای نیوز، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت: آمریکایی‌ها به آلمانی‌ها دیکته می‌کنند که چه چیزی برای امنیت انرژی خوب است و آنها هم می‌گویند که نیازی به خط لوله گاز نورد استریم-۲ ندارند و آن امنیت با خط لوله‌ای از سوی آمریکا تامین خواهد شد که چندین برابر گران‌تر است.

لاوروف گفت: آنها تلاش دارند تا دیدگاه‌ خودشان از آینده اروپا را به ما تحمیل کنند. ناپلئون و هیتلر این اهداف را دنبال می‌کردند که کل اروپا را زیر سلطه بگیرند؛ حال آمریکایی‌ها اروپا را تحت کنترل گرفته‌اند.

وزیر امور خارجه روسیه افزود: و اوضاع و احوال کنونی واقعا نشان‌دهنده آن است که اتحادیه اروپا در این وضعیت جهانی چه نقشی ایفا می‌کند. در فیلم‌ها، اهریمن مطلق و خوب مطلق را دیده‌ایم. تصویر کنونی جهان هم وضعیت مشابهی به آن دارد. به اعتقاد من این تشنج پایان خواهد یافت.

در جریان این کنفرانس خبری، خبرنگاران از وزیر خارجه روسیه پرسیدند که جهان چه تضمینی داشته باشد که مسکو تسلیحات هسته‌ای مستقر نمی‌کند. پیشتر ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه نیروهای بازدارنده هسته‌ای را در حالت هشدار بالا قرار داد.

لاوروف گفت: ما یک دکترین نظامی داریم که پارامترها و شرایط را برای کاربرد یا استقرار سلاح‌های هسته‌ای توصیف می‌کند.

او در ادامه به اظهارات لیز تراس، وزیر امور خارجه انگلیس و صحبت‌های جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا اشاره کرد و گفت: تفکرات جنگ هسته‌ای در سر روس‌ها نیست. خانم تراس گفت که او آماده درگیری میان روسیه و ناتو است. بایدن در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا جایگزینی برای این تحریم‌ها وجود دارد، پاسخ داد که تنها جایگزین جنگ جهانی سوم است و همه این احساس را پیدا کردند که این تنها می‌تواند جنگ هسته‌ای باشد.

سرگئی لاوروف گفت: می‌خواهم اینطور بیان کنم که این‌ها اظهارات سیاستمداران غربی است و آنها هستند که جنگ هسته‌ای را تکرار می‌کنند و این در سر روس‌ها نیست. ما اجازه نمی‌دهیم که برخی تحریکات ما را دچار عدم تعادل کند و توازن را از ما بگیرد، اما اگر آنها جنگی واقعی علیه ما به راه بیندازند، بعد از آن نیاز دارند که با دقت تفکر کنند.

وزیر خارجه روسیه همچنین با پرسشی از وضعیت میدان در اوکراین مواجه شد که به تندی پاسخ داد و اوکراین را "رژیم نئونازی کی‌یف" توصیف کرد.

او گفت: اگر به دقت نگاه کنید، می‌بینید که اروپا و آمریکا در تلاش هستند تا هر رسانه‌ای از روسیه را که تحولات اوکراین را پوشش می‌دهد، ببندند؛ رسانه‌هایی که آنچه را که در اوکراین اتفاق می‌افتد، اینکه چگونه عملیات نظامی ویژه در حال توسعه است و اینکه چگونه ارتش اوکراین - به ویژه گردان نازی‌ها - با غیرنظامیان رفتار می‌کنند، پوشش می‌دهند. نیروهای اوکراینی حین عقب‌نشینی از دونباس از غیرنظامیان غارت کردند، خودروهایشان را گرفتند. آنها غارتگر هستند. در مناطق دیگر از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌شود.

در بخش دیگری از این کنفرانس خبری، لاوروف همچنین گفت که روسیه با اوکراین پای میز مذاکره می‌نشیند "اما تنها به یک شرط که طرفین مذاکره برابر باشند."

اولین دور از مذاکرات اوکراین و روسیه طی روزهای گذشته برگزار شد که نتیجه‌ای در بر نداشت و انتظار می‌رود عصر امروز دور دوم برگزار شود.

همچنین گفت‌وگوی پرتنشی در این کنفرانس خبری میان لاوروف و کیتی نیومن از شبکه ۴ نیوز پیش آمد. از آنجا که روسیه به دیوان کیفری بین‌المللی ارجاع داده شده، از لاوروف پرسیده شد که آیا برای دفاع در یک دادگاه بالقوه جرایم جنگی آمادگی دارد یا خیر.

او پاسخ داد: شما مخاطبانی دارید و تلاش می‌کنید تا اوضاع را مهیج کنید؛ این یک رسانه نیست، این ابزاری برای قرار دادن ایده‌هایی است که خودتان می‌خواهید در ذهن مخاطبانتان قرار گیرد. هیچکدام از اقداماتی که منجر به مرگ غیرنظامیان می‌شود، توجیه نمی‌کنم اما این ما نبودیم که اصطلاح "آسیب‌های جانبی" را اختراع کرد. این اصطلاح به دست شرکای غربی ما از ماجراجویی‌های خودشان در عراق، در لیبی و غیره اختراع شد. آیا تا به حال، شما با همین احساسات، اوضاع عراق و لیبی را که صدها و هزاران غیرنظامی جان باخته‌اند، پوشش داده‌اید؟ چنین چیزی را به یاد نمی‌آورم.

خبرنگار کانال ۴ نیوز پاسخ داد: بله در آن زمان این کار را کردم. اما شما بودید که این جنگ را آغاز کردید و خون پولینا اکنون روی دستان شماست.

او به کودکی اشاره داشت که چند روز پیش حین انفجارها کشته شد.

در پاسخ به او، سرگئی لاوروف گفت: این شبیه شو است. اگر شما می‌خواهید که موضع مرا بشنوید، این را با جزئیات فراوان از جمله با جنبه بشردوستانه این عملیات توضیح دادم. با این حال متوجه شدم که هر طور مایل باشید، آن را پوشش می‌دهید. اما می‌خواهم به شما یادآوری کنم که روزنامه‌نگاران هم وجدان دارند و لطفا به یاد داشته باشید که طی هشت سال گذشته، زمانی که دختران و زنان به تعداد هزاران نفری در دونباس به دست رژیم کی‌یف کشته می‌شدند، چطور رفتار کردید.  

در این کنفرانس خبری همچنین درباره ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین از لاوروف سوالی پرسیده شد. لاوروف گفت برای او سخت است بفهمد که "چطور اوکراینی‌ها رهبر یک رژیمی هستند که در آن نئونازی‌ها شکوفا می‌شوند."  

لاوروف در گفت‌وگو با رسانه‌های خارجی و روسی گفت، طرف روسی متقاعد شد که در رابطه با اوکراین دست به اقدام درستی می‌زند. این سیاستمدار روسیه گفت که مسکو احساس انزوای سیاسی نمی‌کند. او گفت، روسیه همچنان از گفت‌وگو با کشورهای غربی و ناتو استقبال می‌کند. لاوروف گفت: به هر حال این گفت‌وگو زمانی آغاز می‌شود.

در بین رسانه‌های شرکت‌کننده در کنفرانس وزیر امور خارجه روسیه، از جمله راشا تودی، ان‌بی‌سی نیوز، ای‌بی‌سی نیوز، ای‌بی‌سی نیوز، فرانس۲۴، چاینا میدیا کورپوریشن حضور دارند.

سرگئی لاوروف گفت: مطمئن هستم که راه‌حلی برای بحران اوکراین پیدا خواهد شد، خواسته‌های روسیه حداقل است. روسیه دیگر نمی‌تواند اجازه دهد که از خاک اوکراین تهدید حمله مستقیم ناشی شود. مطمئن هستم که جهان به حرف‌های روسیه گوش می‌دهد، اما سخت است که بگوییم تا چه حد می‌شنود. مطمئن هستم که هیستری غرب در اطراف اوکراین خواهد گذشت، آنها به آرامش خواهند رسید.

سرگئی لاوروف به خبرنگار آمریکایی هم گفت: می‌دانم که شما عاشق کلمه "قاتل" هستند، اما اکنون قاتلان واقعی در کنار رژیم کی‌یف می‌جنگند.

لاوروف گفت: نیروهای ملی‌گرای اوکراین در دونباس همانند اربابان و دزدان رفتار می‌کنند. روسیه اجازه نخواهد داد که هیچ اقدام تحریک‌آمیزی، کشور را از حالت تعادل خارج کند. قاتلان واقعی در کنار رژیم کی‌یف می‌جنگند.

وی به نحوه رفتار ملی‌گرایان اوکراینی در هنگام عقب‌نشینی اشاره کرد و گفت: آنها پشت غیرنظامیان پنهان می‌شوند و شهرک‌ها را غارت می‌کنند. عملیات ویژه در اوکراین یک تصمیم اجباری بود، چون غرب صدای ما را نشنید.

لاوروف همچنین اطلاع داد که اکنون یک مکالمه تلفنی دیگر بین پوتین و ماکرون در جریان است. وزیر خارجه روسیه گفت که مسکو آماده گفت‌وگو در مورد ضمانت‌های امنیتی اوکراین و کل اروپاست.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه معتقد است که نقشه‌های جنگی علیه روسیه طراحی می‌شوند. لاوروف گفت: روسیه تسلیم دیکته‌های غرب نخواهد شد. موضوع جنگ هسته‌ای توسط روسیه مطرح نمی‌شود. امیدوارم که شرکای غربی ما آرام شده و آماده گفت‌وگو شوند. روسیه زیر بار فشار و زور نخواهد رفت و هیچ توافق دیکته شده‌ای را قبول نخواهد کرد. صحبت درباره احتمال جنگ هسته‌ای توسط ناتو و اوکراین مطرح می‌شود، نه روسیه.

وزیر خارجه آمریکا همچنین گفت که شرکت‌های غربی تحت فشار مجبور شده‌اند که همکاری را قطع کنند اما روسیه همه چالش‌های اقتصادی پیش رو را حل خواهد کرد. او گفت: ذهن غرب تنها برای یک چیز کار می‌کند و آن مجازات کردن روسیه به شکل حداکثری است. این مسلما روی اقتصاد و فضای اجتماعی تاثیر می‌گذارد اما به شما اطمینان می‌دهم که ما همه این مشکلاتی که غرب برایمان ایجاد می‌کند، حل خواهیم کرد.

سرگئی لاوروف تاکید کرد که قضیه خط لوله نورد استریم ۲ جایگاه واقعی اتحادیه اروپا در سیاست جهان را افشا کرد. او گفت: متاسفانه نمی‌توانم مقایسه نکنم. در زمانی، ناپلئون و هیتلر می‌خواستند اروپا را مطیع کنند. اکنون اروپا به دست آمریکایی‌ها مطیع شده است... جایگاه اتحادیه اروپا به آن گفته شد و قضیه نورد استریم ۲ هم به طور کامل نشان داد که جایگاه واقعی اتحادیه اروپا در عرصه جهانی کجاست. فقط اینکه، مجبور به این کار شد.

این وزیر روس همچنین گفت که هیچ نظامی روسیه‌ای در شهر خارکیف اوکراین حضور ندارد. لاوروف همچنین گفت یک توافق صلح میان روسیه و اوکراین باید شامل بندی برای امحای تسلیحات تهدیدکننده علیه مسکو باشد.

لاوروف ناتو را متهم کرد که به دنبال حفظ برتری است و گفت که در حالی که روسیه حسن نیت زیادی دارد، نمی‌تواند به کسی اجازه دهد منافعش را تضعیف کند. او گفت که مسکو اجازه نخواهد داد اوکراین زیرساخت‌هایی که روسیه را تهدید می‌کند، حفظ کند. لاوروف گفت که مسکو همچنین نمی‌تواند آنچه را که او تهدید نظامی از سوی اوکراین می‌داند، تحمل کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۲ ۱۳:۳۲

همه دیکتاتور ها برای توجیه کارهای زشت خود دنبال چیزهای غیر واقعی می گردند. در اینجا شعور اکثریت شنونده تنها راه برای خنثی کردن چنین اخبار غلطی است که گوینده را در انتها محکوم به سکوت میکند. امیدوارم.

avatar

آهای لاوروف مواظب حرف زدنت باش

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۲ ۱۳:۵۰

والا رو که نیست الان روسیه حمله کرده و لشکرکشی میکنه و آدم میکشه بعد میگه آمریکا مثل هیتلر شده!!! درسته که آمریکا هم دست کمی از روسیه نداره ولی دیگه وقتی تانکهات دارن آدم میکشن نمیتونی بیایی بقیه رو محکوم کنی.

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۲ ۱۳:۵۲

روسیه با اون هیمنه فقط عاشق کشتاره چه سوریه چه اوکراین بعد به دیگران میگه هیتلر

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۲ ۱۳:۵۳

🤣🤣🤣🤣🤣

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۲ ۱۳:۵۷

غربی ها لاشخور تر از این حرف ها هستند اما شما چقدر برای صلح جهانی قدم برداشتید؟ چند بار در رای مثبت تحریم ها علیه ما شرکت کردید و تایید ، بهشت و جهنم همه در این دنیا خلاصه شده است بد کرده باشی جوابش را خداوند خواهد داد حالا از هر دین و نژادی خواستی باش

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۲ ۱۴:۱۰

مردک الکلی

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۲ ۱۴:۲۹

خفه شو سرگین

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۲ ۱۵:۰۸

مرگ‌بر‌روسیه‌قاتل

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۲ ۱۵:۳۰

پوتین خود هیتلر و لاوروف دقیقا گوبلز شده است. از کی تا حالا اسم تجاوز به یک کشور را دفاع از خود می گذارند. بی شرفتر از روسها خودشان هستند

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۲ ۱۵:۵۹

فقط به این اقا باید گفت:زرشک!

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۲ ۱۶:۰۷

همه مردم و کشورهای دنیا اتفاق نظر دارند ، روسیه و پوتین مظهر هیتلرنازی و ناپلئون است !

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۲ ۱۶:۰۸

خاسته های غرب چون طماع است تمامی نخواهد داشت

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۲ ۱۶:۵۰

.....حضرت اجل با خون مالین شدن مردم و کودک و تاریخ و بشریت میخواهد جلو تروریسم وایسه ؟؟ جدا که ....

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۲ ۱۸:۵۹

ببین ، اخوی ، مثل اینکه اشتباه متوجه شدی ، روسیه شرق است ! های ی ی ی ... ، اخوی ، با تو هستم

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۲ ۱۶:۳۳

آمریکا میخواد با زور وقلدری همه جنایتی را انجام دهد وبعد اسمش را بگذاره مبارزه با تروریسم. اما نمیدانست دست بالای دست بسیاره. پوتینی پیدا میشه که نقشه های آمریکارا نابود میکنه. دمت گرم لاورف. احسن پوتین. نابود کن ریشه صهیونیست را

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۲ ۱۹:۲۹

داداش داری اشتباه میکنی 😂 خود لاورف بارها گفته حافظ امنیت اسرائیله ؛حالا چطور میخوای روسیه رو به ختم صهیونیست ربط بدی؟

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۲ ۲۱:۵۷

شعور بعضی داداش ها بخاطر سواد اندک اینان یا تاریخ ایران را نخوانده اند یا سوادش را نداشته که بخوانند ببینند که قشون روس چه بلایی سر مردم ایران اورده ودرشهر وروستاها هنوزم اثار بدبختی روس بیشرف مانده است

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۲ ۲۲:۵۵

پست فطرت ترازروسها،خودشانند.به یک کشورمستقل ودارای حاکمیت ملی حمله نظامی میکنند،ان وقت دوقورت ونیمشان هم باقی است.برای کسانی که این تجاوزاشکار روتوجیه میکنند متاسفم.لااقل ازاده باشید.

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۳ ۰۲:۰۵

هم وطن یادت نره که همان روسیه بود که به صدام کمک نظامی میکرد الان هم مثل زالو با خوردن خون ایران قربون صدقه پوتین میری شعور سیاسی نداری لطفا نظر نده

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۳ ۰۲:۴۳

صهیونیستی چه ارتباطی داره بااسرائیل دائم الخمر تجواز کرده عی آقا مثل اینکه مثل من بی سوادی یه نمه تاریخ بدونی بدنیست نمی تونی بخونی بپرس

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۲ ۱۶:۳۶

لعنت به پوتین

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۲ ۱۶:۴۵

.......زهی وقاحت .....به این میگن نعل وارونه کوبیدن ......شرم بر شما ...

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۲ ۱۸:۰۹

مرگ برامریکا وانگلیس دو شیطان بزرک کخ کشورها رو برهم تحریک میکنند . تف بذاتون .

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۲ ۱۷:۱۲

خفه غربگدایان.

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۲ ۱۷:۲۰

"تفکرات جنگ هسته‌ای در سر روس‌ها نیست" را برجسته کردید؛ فکر می کنید واقعاً اینطور است؟

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۲ ۱۷:۲۴

به ریس جمهور اوکراین میگن توسیرک کارمی کرده .حال نه بقیه ریس جمهورهای جهان تسلا یا انیشتین یاایلان ماسک بوده آمد.همشون بی سواد وپرمدعاوبی هنر هستند.

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۲ ۱۷:۳۷

توهم مثل چنگیز خان مغول شدی سگ میزنه گربه میرقصه کسی نیس این دهن گشادتتو گل بگیره پیر مرد خرفت هرچه پیرمرده فسیل شده دارن حکومت میکنن عمرشون تموم نمیشه راست گفتن ظالم همیشه سالمه

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۳ ۱۳:۴۵

آمریکا حساب تور که تحریم نکرده پولی که بلوکه شده مال مردمه اگه بلوکه نمیشد مال شخص کمی تفکر

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۲ ۱۷:۴۲

یه سری ادم ببخشید از هیچی سر در نمیارن میان نظر میدن وقتی جنگی اتفاق میافته هردو طرف حتما مشکل دارن هیچ آدم خوب یا آدم بد نداریم من کار ندارم ما ایرانیها از روسیه به خاطر کار های گذشته اش نفرت داریم اما الان باید ببینیم که دشمن اصلی اینجا برای ایران کیه و ما باید با توجه به پتانسیل و قدرت ایران تصمیم بگیریم متحد کدوم کشور علیه دشمن مشترک بشیم اگه واقعا آمریکا دوست مردم ایران بود چرا منابع ایران رو تحریم میکنه که مردم زجر بکشن می‌رفت حساب افراد رو تحریم میکرد

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۲ ۱۷:۴۲

فعلا که تو ‌پاپیش گذ اشتی هیتلر دوم شدی معلوم نیست چمیزنی مغزت هوس کشتن انسانهای بی گناه کردی

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۲ ۱۷:۵۱

وقتی دنیا دو قطبی بود قهرمانان جنگ جهانی دوم ؛ کشورها را بین خودشان تقسیم کردند و احترام یکدیگر را نگه کی داشتند و کشورهای کوچک را زیر پا له می کردند تا شوروی از هم پاشید آمریکا نفس راحت کشید و یکه نازی را شروع کرد و گام به گام می خواست روسیه را نیز با انقلابهای مخملی ببلعد اما اینجا روسیه دیگر تاب و تحمل نیاورد در روز روشن ؛ غرب به آنها مسلط شود و روسیه تبدیل به یک کشور مثل آذربایجان و قزاقستان شود اینجا خشم بالا آورد و بعد از تنبیه ارمنستان و آذربایجان؛ به سراغ اکراین رفت چه دنیا بپذیرد و چه نپذیرد؛ روسیه حس قیمومت به کشورهای مشترک المنافع را دارد و از ناحیه آنها تهدید امنیتی را نمی پذیرد

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۲ ۱۷:۵۲

فعلا که الان شما شدید هیتلر به دنیا حمله می کنید

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۲ ۱۸:۰۱

آره تا دیروز هم میگفتی به اوکراین حمله نمیکنیم بی وجدانها

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۲ ۱۸:۰۷

پوتین غلط زیادی کرده با ترامپ...پوتین ملعون مساوی است با ترامپ ملعون...هر دو منفور ملت ایران هستند..مرگ بر بایدن.

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۳ ۰۵:۲۴

احسنت

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۲ ۱۸:۰۷

کاره روسیه به دلیل لجاجت تمومه ،

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۲ ۲۲:۱۷

مثل اینکه تو در عالم هپروت زندگی می کنی حالت خوبه تو سوریه آمریکا واسرائیل به کمک داعش جنایت کرده یا پوتین در سوریه این پوتین بود که با همکاری ایران داعش را ریشه کن کردند پوتین جنایت نکرده این تویی که مغزت را شستشو داده اند ویا اینکه تو خودت داعشی هستی بله اگر داعشی هستی درست گفتی پوتین پدر داعش را در آورد ریشه داعش کنده شد

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۲ ۱۸:۰۸

پوتین .... در سوریه مرتکب جنایت جنگی شده است..لعنت الله بر پوتین.گرگ.

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۲ ۱۸:۳۱

فقط دروغ وتوهم شما بی دلیل فقط برای عرض اندام وگردن کلفتی درقرن ۲۱مثل دوران بربریت حمله میکنید ارامش دنیا رابهم میزنید اقتصاددنیا رادچارتلاطم میکنیدانوقت میگوئید اوکراین بایدزیرساختهایی که تهدیدکننده است امحا کند

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۲ ۲۲:۵۸

الان که عربستان وامارات در روز روشن کشور یمن را را خاک یکسان می کنند ارامش جهان بهم نمی زند چون دست امریکا در ان است ای غرب زدگان که زندگیتان وابسته به غرب است ولی ابهت غرب مباطست شکسته می شده حالا یک ابرقورت نظامی با ۳۷ کشور عضو ناتو مقابله می کند در ضمن کی ف اولین کشور بود که در تمامی قعطنامه های علیه ایران رای مثبت داده و مسکو انه را وتو می کرد

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۲ ۱۸:۵۲

حق باروسیه است اگه روسیه این کارو نمی کرد از کجا معلوم این جنگ را آمریکا با غربی ها شروع نمی کردن تا روسیه را از بین ببرند

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۲ ۲۲:۰۴

فعلا که پوتین پیر خرفت ودیکتار احمق این جنگ را شروع کرده ودیکتاروهایی عین شماها از ایشان تقدیر وتشکر می کنند

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۲ ۲۳:۰۰

حسین جان دلبندم داری میگی از کجا معلوم !!!!! فعلا اون چیزی کا معلومه جنایتکاری روسیه به رهبری شروری مثل پوتین نخ بریدست با این استدلال شما کشورهای دیگه هم بیان ایرانو شخم بزنن و بعدش بگن از کجا معلوم دنبال دست آورد صلح آمیز هسته ایی بود !! با اما و اگر سر خودتو دیگرانو کلاه نذار برادر

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۲ ۱۹:۴۴

وزیر امورخارجه روسیه فراموش کرده جنگ را اقای پوتین شروع کرده کشور ایران وعراق ۸سال جنگ کرد اخرش صلح کرد اوکراین و روسیه اخرش صلح میکنند فقط از دو طرف تلفات میدهد

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۲ ۱۹:۵۶

اتفاقا شما مثل هیلتر هستین با این تفاوت که آمریکا هست و نمیزاره... آمریکا نبود الان کل اروپا رو میگرفتین

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۲ ۲۰:۰۰

پوتین شبیه هیتلر هست نه کس دیگه ای

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۲ ۲۰:۱۴

من چیزی نمیدونم فقظ میدونم دیکتاتورهای دنیا تحت حمایت روسیه به مردمشان طلم میکنند.

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۲ ۲۰:۲۱

مرگ برباباترامپ پیمان شکن قاتل نامردت، نطفه شبهای رقص شمشیر،خاین کثیف ،محتکر،،مبتکردلار۳به ۳۳جیره خوارغرب از پمپوو وهابیون،نوری زاده مشارکتی نفوذی خاین منافق،شناسایی خواهی شدهمین اکراینی است که درتحریمهابرضدایران سرازپا نمی شناخت همین حالاهم ازدانشجویان ایرانی بعنوان نظافتچی وکارگر استفاده کردمتاسفم،امامدیرسایت نطرات موافقین قهرمان بلامنازع جهان راحذف میکندبالاخره جرایدسایتهاهزینه دارندوازجیره دریا فتی وطن فروشی امرارمعاش میکنند

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۲ ۲۰:۲۲

دو کلمه از مادر عروس!مردک چانه بزرگ داره کثافت کاریشون را ماست مالی میکنند .روسیه دیگه نابود شد و خوشحالی من اینه که انشاالله دست ازما ایرانیها بر میدارند و شرشون تموم میشه.چون واقعاً دیگه منزوی مطلق شدند!!!

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۲ ۲۰:۳۹

همه نفودکردندوحکومت رانابودکردندخیلی راحت اطلاعات قادرهست تک تک این افرادشناسایی دستگیروبه حرف من برسدوازکسی که پل جزیی اخدکردندرامعرفی اینهاراتنبیه ورهاکندوسراغ واسطه درجه ۲برودواین حرامزاده راانقدربزندتااعتراف ومهره اصلی رالاپورت دهد باگرفتن مهره اصلی میتوان به ان ولدزناهایی که عامل شهادت دکترفخری وسایردانشمندان هسته ای وووهستندرادستگیروبه درک واصل کنندامااطلاعات ضعیف عمل میکند

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۲ ۲۰:۳۹

عملیات ویژه ؟؟؟؟😂😂

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۲ ۲۰:۴۶

در جنگ اوکراین روسیه مثل یک پدر به جان زن فرزند خود افتاد تا آنها را به عقیده خودش ادب کند در صورتی که چنین اجازه ای از نظر دموکراسی نداشت

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۲ ۲۰:۵۷

اندکی میخندیم و مابقی گریانیم

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۲ ۲۰:۵۹

حرف مفت خیلی وقته بین سیاست مدار های روسیه در جریانه،عمل مهمه که عملشون همون عمل هیتلره.

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۲ ۲۱:۰۲

یک کمدین دست نشانده غرب ویک پوتین متعصب موجبات این جنگ را بوجود آوردند.واین خواست آمریکا وغرب بود.به نمایش‌های رییس جمهور اوکراین توجه نکنیداویک ماموراطلاعاتی موسادویک یهودی کارکشته است.ازآن نترس که های وهوی دارد،ازآن بترس که سربه زیردارد.

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۲ ۲۱:۱۰

اروپا هم مانند کشورهای عرب خلیج فارس مستعمره و دست به سینه آمریکا هستند

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۲ ۲۱:۳۳

آخه تو از چی حرف میزنی تو و اون پوتین از یزید و هیتلر بدترهستید جنایت میکنید بعد می خواهید توجیه کنید .

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۲ ۲۱:۳۶

درود بر پوتین کبیر

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۲ ۲۱:۴۰

فک کنم اشتباه کرده منظدرش اینه که عملکرد پوتین شبیه هیتلره

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۲ ۲۲:۱۱

زنده باد پوتین مرگ بر آمریکا پوتین در برابر ناتو از امنیت ملت خود دست به این کار زده وچندین بار هشدار داد گوششان بدهکار نبود پس کار خوبی کرده از امنیت ملت خود دفاع کرده اگر این کار را نمی کرد الان مردم روسیه در زیر چکمه های غربی‌ها له شده بودند این همه از کشورهای غربی دفاع نکنید همین غربی‌ها الان چندین سال هست که من وشما را در تحریم اقتصادی قرار داده کمی بخود بیایید و از خود تعصب نشان دهید چرا از مردم یمن که ۸ سال است زیر بمب‌های کشورهای غربی وآمریکا جان خود را از دست می‌دهند اینگونه اعتراض نکردید آیا شما مسلمان هستید کمی غیرت داشته باشید اگر غربی‌ها دستشان به شما هم برسد مطمعاً باشید خونتان را می ریزند و لهستان می کنند ورحم به شما نخواهند کرد فقط زورشان نمی رسد و نمی توانند این غربی‌ها از گرگ هم درنده ترند

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۲ ۲۲:۱۴

در حقیقت هیتلر پو تین است نه امر یکا و اروپا که به اوکراین تجا وز کرده خانه واشیانه‌مردم بی دفاع را ویران‌کرده کودکان وسالمندان‌وزن وبچه ها را کشته مرگ ونفرت ابدی بر پوتین دیکتا تور

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۲ ۲۳:۰۶

این لاوروف به اون اندازه چرت میگه که آدم فکر میکنه یچیزی زده و شاید واقعا هم زده باشه

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۲ ۲۳:۱۴

این روسا مثه سگ دروغ میگن. قبل حمله هم میگفت حمله نمیکنیم.

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۲ ۲۳:۱۶

خوشم میاد مثل ... تو گل گیر کردن نه راه پس دارن نه پیش چه اکراین رو بگیرن یا نه بازنده ان.آبرو براشون نمونده

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۲ ۲۳:۳۹

همین که غرب و شرق به جون هم بیوفتن بهتره،،شرشون به خودشون برسه

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۲ ۲۳:۵۸

پوتین متجاوز ست و نقش هیتلر را بازی می‌کند.

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۳ ۰۰:۰۴

چرا آنقدر این موضوع تو رسانه ها بزرگ میشه اصلا اکراین چه ربطی به بدبختی مردم ما داره مطمن باش در هر صورت حال و آینده مردم اکراین از ما خیلی بهتر خواهد بود...این جنگی است در رسانه ها...واقعیت چیز دیگه و صد البت ربطی به ایران و مشکلات اقتصادی بیشمارش نداره

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۳ ۰۰:۰۷

شما میگفتی امریکا دروغ میگه و روسیه برنامه برای حمله به اوکراین نداره ! کلا شما هم هرچی میگین برعکسش عمل می کنید

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۳ ۰۱:۰۷

مرگ بر پوتین و. تفکرات. هیتلری آن

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۳ ۰۱:۴۱

این وعده خداوند است که شر ظالمین را به خودشان بر میگرداند. یه عمره برا تمام دنیا نقشه میکشن و تقسیم غنائم میکنن، الان هم دول شرق وغرب یقه همدیگه رو گرفتن شما هم لطفا نه دلسوزی بکنید نه طرفداری، چون بی احترامیه به تمام مظلومین جهان.

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۳ ۰۲:۳۵

حمله را شما آغاز کردید آن وقت زناسکی هیتلره نه نه خیر هیتلر ازبابته که می خواد دنیا را تسخیر کنه به صغیر وکبیر رحم نمی کنه مردانگی دروجودتان نیست به بچه رحم کنید

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۳ ۰۳:۰۶

کاملا درست و سنجیده میگه، زمانی که آمریکایی ها تو عراق و ویتنام و لیبی و افغانستان... هزار جای دیگه جنایت میکردن اینا کجا بودن چه کسی از غربی ها اعتراض کرد؟ پوتین راست میگه اروپا تو سلطه آمریکاست ولی خودشون هم خبر ندارن

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۳ ۰۳:۰۸

همه دیکتاتور ها مثال هم حرف میزنند .جون همه آنها خود را برتر از همه می‌دانند و حتی خود را از طرف خدا می‌دانند .و بقیه را که هم صدای آنها نباشند دشمن می‌دانند و باید نابود شوند. در بین حرفهای این لاورف جوری حرف می‌زند انگار فرشته هست و انگار غرب بود که یک جزیره اکراین را تصرف کرد..واقعا اینها روانی هستند و هیچ قابل اطمینان نيستند.به امید نابودی همه دیکتاتورها.

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۳ ۰۳:۱۴

خدا یک عده که نمی خوان قبول کنن روسیه دشمن ایران بوده رو به راه راست هدایت کنه.اخه مرد مومن ظلمی که روسیه به ملت ایران کرده حتی انگلیس هم نکرده چطور روسیه شده کشور دوست لعنت به این سیاست ما

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۳ ۰۴:۰۰

بابا بیچاره کم راست نمیگوید! فکر کنید اسراییل امده تو مرز آذربایجان مرکز نظامی و تسلیحاتی و اتمی ایجاد کرده !! حالا ما باید چکار کنیم!! بد بخت را انداختن به دام! میخواهند یک جام زهر بدهند نوش جان کند

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۳ ۰۷:۴۴

زنده باد ایران و ایرانی و اقتدار میهنم ، ارزوی سلامتی و طول عمر دارم برای رهبر عزیزم که با تصمیم های درست و آگاهانه تونست ایران رو حفظ کنه و بدون آسیب از بحران های مختلف که خیلی هاشون دامی بودن برای کشیدن ما به جنگ و ویرانی ما رو عبور بده ، عمرت دراز رهبر فرزانه و سایت مستدام .

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۳ ۰۷:۴۴

ای‌ کسانیکه‌ ادعا می کنید‌ دوستداران‌ ایران‌ غربگدا‌ هستند‌ و شما‌ شرق‌ ارباب‌ ! ایا‌ هیچ کشوری تا حالا‌ با قرار گرفتن در اردوگاه‌ کمونیسم‌ و روسهای کله خر‌ به جایی رسیده‌ ؟! ایا‌ ۱۷ شهر قفقاز را غرب از ایران جدا کرد‌ ؟! ایا‌ غرب‌ ۱۸ سال در دوره‌ قاجاریه‌ موی دماغ‌ ملت ایران‌ شد‌ و حتی‌ طلاهای‌ ملت ایران را هم‌ بزور گرفت‌ یا روسهای‌ زورگو‌ و بی عاطفه‌ ؟! غرب‌ سالها شمال ایران را زیر چکمه سربازان‌ خود به کرد‌ یا روس‌ ؟! آیا همین پوتین‌ پارانوئید‌ میلیاردها‌ سلاح‌ ایران را در سوریه‌ برباد نداد ؟! ایا‌ در دورانی‌که غرب در ایران‌ حضور اقتصادی داشت ملت ایران زندگی میکردند‌ یا الان‌ که یکعده‌ برای حفظ منافع‌ مادی و جناحی‌ و مغرضانه‌ خود‌ روی جنازه‌ زندگی مردم‌ ایستاده‌ و شعار‌ علیه‌ غرب میدهند‌ ؟! پوتین و امثالهم‌ کوچکترین ارزشی برای مثل ایران قائل نیستند‌ همونطوری که برای‌ مردم اوکراین نیستند‌و اگر فرصت پیدا بکنند‌ همه کشورها را تصرف می کنند‌ ! اگر‌ مشکلی‌ مرزی یا سیاسی بود‌ دلیل نمی شد با تانک در خیابون های کشور همسایه‌ جولان بدهد‌ قبلا‌ هم میشد‌ گفتگو کرد‌ ! روسها‌ نه دین دارن نه دنیا‌ و مردم ایران‌ هیچ‌ قرابتی با آنها ندارند‌ لذا‌ مغرضین‌ تند رو‌ بیخود خودشون را توی این مجازیها‌ خسته‌ نکنید‌ .

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۳ ۱۰:۳۵

تمام این حرفههایی مفت فقط فقط نفت نفت بسه

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۳ ۱۱:۴۸

مردان سیاست همه شبیه هیتلر هستند

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۳ ۱۳:۱۵

سلام روسیه ازحقش دفاع میکند اوکراین داردامریکا وناتورا راواردخاکش کرده وپیمانه باناتوشده تا الهی روسیه اماروسیه بخاطرهمین حمله کرده دستش دردنکند الان این روسیه است که توبرجام پشت ایران ایستاده قبلان روسیه باایران خوب نبود برای خودش دلایلی داشت وازهمه مخاطبین میخوام پشت روسیه باشند واوکرایم راازدست امریکانجات پیداکنه

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۳ ۱۴:۳۷

دنیا می دونند که این پوتین است که راه هیتلر را پیش گرفته و ایران هم روش عثمانی سابق را پیش گرفت که به هیتلر پیوست و اپراتوری عثمانی را نابود کرد و ایران هم با این سیاست های غلط به کام سقوط کشانده می شود چون دارد کار دیکتاتورها را توجیه می کند

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۳ ۱۵:۱۳

درست میگه ، همش زیر سر آمریکاست ، انشاالله که نابود بشه و اروپا هم ضعیف بشه که انقدر مردم کشور های دیگه را ذیت می کنند و حرف از حقوق بشر می زنند .

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۳ ۱۷:۳۶

آیِ لاوروف خوش بود گر محک تجربه آید به میان تا سیه روی شود هر که درو غِش باشد و بچشید به خاطر همه کارهایتان و اعمالتان و اینکه آمریکا از بدو تاسیس مثل ناپلئون و هیتلر که چنگیز مغول و تیمور لنگ بلکه بدتر از اینها بود و هست و خدا را شکر که چرخ فلک تفهیمتان کرد!

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۳ ۱۸:۰۱

مرگ بر روسیه سرزمین های اشغالی ما را هم باید پس بدهد روسیه.

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۳ ۱۸:۴۲

از شما روسها بدتر وجود ندارد مکارو وحشی و درنده

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۳ ۲۲:۴۷

حالا مثلا به آمریکا حمله کرده اید? میمونهای مضحک

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۳ ۲۳:۱۲

بجای دعوا قضاوت کنید آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی که اوکراین مرکزشان بود به صدام شیمیایی میداد

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۳ ۲۳:۲۵

من فقط ی چیز میدانم روسهای احمق بازیچه دست آمریکا شدند و آمریکایها با زرنگی بدون اینکه هزینه ایی بدن موفق شدند روسیه رو از هر لحاظی نابود کنند حتی اعتبار ابرقدرت بودنشان را هم با خاک یکسان کردند.

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۳ ۲۳:۳۸

هرزگی درهرگوشه دنیا میبینی آمریکا ومتحدانش در آن دست دارند وحتما یک سر آن درگیری هستند

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۳ ۲۳:۵۲

لاواروف مرزهای وقاحت را کلیومترها جابجا کرد مرتیکه اصلا به روی منحوسش نمیاره که اونا متجاوز و جنگ افروز هستن واما آقاقان ایسنا شما مگر رسانه روسیه هستید

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۴ ۰۱:۵۴

مهیار به نظر من اگر اگر دو نفر در دنیا پیدا شد که پوزه کثیف امریکا را به خاک مالید اول سردار سلیمانی بود دوم پوتین ومن امروز روسیه را تحسین میکنم و میگویم بتاز پوتین تا نابودی کامل امریکا وناتو

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۴ ۰۰:۳۲

تنها میتونم بگم هایل هیتلر . هیتلر خوب غرب و شوروی رو میشناخت و هرچه درباره اونا گفته دارد به راستی پیوند میخوره .

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۴ ۰۰:۴۴

امریکا یا تو وپوتین مثل هیلتر شدی دروغگو؟؟

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۴ ۰۱:۰۰

روزی که مسلمانان، توی غزه ،عراق ،لیبی ،یمن ،سوریه ،لبنان این همه کشته میداد چرا یک کشور اروپایی محکوم نمی کرد، دم پوتین گرم بزن این اروپایی خائنی تکه پاره کن ،پوتین دوست داریم

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۴ ۰۱:۲۲

فقط تصور کنید بجای اوکراین ارمنستان میخواست عضو ناتو بشه آیا اتفاق دیگه ای جز جنگ می افتاد؟ اوکراین نزدیک ترین کشور به روسیه هست عملا دم مرز کشور موشک نصب کردن اوکراین کلا ۱.۵ ملیون پرسونل جنگی رو ساپورت میکنه روسیه ۲ ملیون رو فقط برای جنگ فرستاده حقایق مشخصه

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۴ ۰۱:۲۷

اسم هیتلر نیار. هیتلر مرد بود . شما روی هر تجاوز گر سفید کردی. انشاله روزی برسه زور بالای سرتون باشه تا سزای زور گفتنتون بچشید

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۴ ۰۱:۲۹

بدترین دشمنی دشمنی با دوستی است. که برا ایران این روش بکار برده روسیه. در گذشته هم همش ب زور و تجاوز متوسل شده بود

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۴ ۰۲:۱۰

سلام کشورباشعارعدم وابستگی نه شرقی نه غربی موفق خواهدبودواردجنگ نشویم اماتمام قدقدرت کسب کرده ومدافع کشورباشیم تاسرنوشتمان مثل بقیه نشه دوستی خاله خرسه شدن عاقبت نداره

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۴ ۰۲:۱۸

این بابا اشتباه گرفته فک کنم منظورش مقایسه پوتین با هیتلر بوده!!!

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۴ ۰۷:۲۷

همین امریکایی ها بودن که وقتی آلمان نازی داشت مثل بستنی الاسکایی روسیه را قورت میداد واسش تجهیزات نظامی مدرن فرستاند تا جلوی پیشروی نازی های سوسیالیسم رو بگیرند الان روسیه از علم اون تجهیزات سلاح های زیادی تولید کرده در حدی که امریکا هم جلوش نمیتونه نفس بلند بکشه امریکا با فرستادن کشتی های غولپیکر که حامل تانک ها و تجهیزات باز دارنده سنگین به روسیه در مقابل نازی ها قبر خودشو داشت میکند وحالا فهمیده که چه ... خورده 😂

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۴ ۰۷:۴۸

همون طور ک ایران ب سوریه و عراق رفت تا از مرز های خودش دربرابر داعش مراقبت کنه روسیه هم ب اوکراین حمله کرد تا از خودش در مقابل غرب دفاع کنه😐پوتین برترین سیاست مدار جهان

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۴ ۰۷:۵۷

همین شمانبودی میگفتی جنگی درکار نیست فقط مانوربرای امادگی ارتشه خداهرچی دیکتاتور زورگوی بی عقلومنطقه از رو زمین برداره چجوری 1موجود میتونه انقدر خودخواه باشه مردم کشور خودش یا کشور دیگری رو به خون و آوارگی بکشونه یا بخاطر منطق پوچو قرون وسطایی خودشون ملتیو عذاب میدن ولی خودشون در عین بیخیالی ادعای خدایی میکنن لعنت برهرچی دیکتاتور ظالمه

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۴ ۰۸:۲۷

زورش به اوکراین رسیده می تونی به لهستان حمله کن

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۴ ۰۸:۴۰

امریکابزرگتراحترامش واجب... شتردرخواب بیندپنبه دونه مرگ برروسیه فقط وچین غارت گر

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۴ ۰۹:۵۵

‌‌‌‌حرف‌منطقی زد‌وزیر‌خارجه‌روسیه‌چرا‌آمریکا‌از‌حقوق‌ملت‌عراق‌یمن‌لیبی‌فلسطین‌وسوریه‌دفاع‌نمی‌کنه‌که‌کهر‌روز‌کودکان‌یمن‌وفلسطین‌به‌دست‌وهابی‌ وصهیونیست‌کشته‌میشن‌اگه‌کودکان‌اکراین‌گناه‌دارند‌کودکان‌یمن‌هم گناه‌دارند‌‌این‌رفتار‌دوگانه‌غرب رو‌نشان‌میده چا‌ورزش‌عربستان امارات‌‌ورژیم‌اشغال‌کر‌قدس‌تحریم‌نمیشه‌

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۶ ۱۲:۵۳

آقای لاوروف یک خبر براتون دارم، کشور شما در حال نابود کردن اکراین است