• سه‌شنبه / ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۵:۴۸
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 00061927988
  • خبرنگار : 50037

واکسیناسیون ۳۴ درصدکودکان ۵ تا ۱۲ سال اسدآباد

واکسیناسیون ۳۴ درصدکودکان ۵ تا ۱۲ سال اسدآباد

ایسنا/همدان سرپرست فرمانداری اسدآباد از واکسیناسیون ۳۴ درصد جمعیت کودکان ۵ تا ۱۲ سال این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایسنا، حسین علی شرکائی در ستاد مدیریت پیشگیری از کرونا شهرستان اظهار کرد: شهرستان اسدآباد دارای ۱۲ هزار ۷۰۸ نفر کودک ۵ تا ۱۲ ساله بوده که از این تعداد جمعیت هدف شهرستان تاکنون چهار هزار و ۲۷۹  کودک واکسینه شده اند.

یک دهم دانش آموزان اسدآبادی بدون ماسک وارد مدرسه می‌شوند

وی با اشاره به ۱۹ هزار دانش آموز در شهرستان اسدآباد در مقاطع مختلف افزود: به طور طبیعی یک دهم از دانش آموزان این شهرستان شامل ۱۹۰۰ نفر بدون ماسک وارد مدرسه می‌شوند که در همین رابطه مدیران مدارس موظفند اجازه ورود به هیچ‌یک از دانش آموزان بدون ماسک را به مدرسه ندهند و قبل از ورود حتما به این دانش آموزان ماسک تحویل داده شود.

شرکائی پوشش واکسیناسیون جمعیت هدف ۱۲ تا ۱۷ سال این شهرستان در نوبت اول را ۱۰۰ درصد و در نوبت دوم ۹۸ درصد برشمرد و افزود: تاکنون در شهرستان اسدآباد ۱۸۸ هزار و ۵۵۹ دُز واکسن  تزریق شده که از این میزان دُز ۸۱ هزار و ۴۷۲ دز به  نوبت اول ،۷۱ هزار و ۴۷۳ دز  نوبت دوم و ۳۵ هزار و ۶۱۴ دُز نوبت سوم اختصاص داشته است.

اسدآباد از آبی کرونایی به زرد تغییر رنگ داد

وی با بیان اینکه در رنگ‌بندی‌های جدید کرونا شهرستان اسدآباد از وضعیت آبی به زرد کرونایی تغییر رنگ داده است، تصریح کرد: از ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۰ تا کنون مورد فوتی کرونایی مثبت در شهرستان نداشته‌ایم.

شرکائی خاطر نشان کرد: از ۲۷ فرودین ماه خوابگاه‌های دانشجویی این شهرستان فعالیت خود را آغاز خواهند کرد که در همین رابطه توجه به تزریق سه دُز واکسن دانشجویان و رعایت مسائل و دستورالعمل‌های بهداشتی و نیز تهویه خوابگاه‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار خواهد بود.

وی بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها را فرصت خوبی برای دانشکده علوم پزشکی شهرستان برای بازدید و کنترل واکسن دز اول، دوم و سوم جامعه هدف دانست و ادامه داد: با توجه به شرایط زرد کرونایی شهرستان غذاخوری و رستوران‌ها با ۷۰ درصد ظرفیت خود مجاز به فعالیت هستند.

شرکائی همچنین با تاکید بر اینکه تمامی اماکن ورزشی، فرهنگی و مذهبی سطح شهرستان نیز باید ۷۰ درصد ظرفیت را برای فعالیت‌های خود لحاظ کنند اظهار کرد: اخذ QR کد برای تمامی واحدهای اقامتی و واحدهای صنفی ضروری بوده و واحدهایی که فاقد QR کد باشند اجازه فعالیت ندارند.

وی تصریح کرد :از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در شهرستان اسدآباد ۸۱ جلسه ستاد مدیریت پیشگیری از کرونا برگزار شده که از این تعداد ۳۶ جلسه به سال۱۳۹۹ و تعداد ۴۵ جلسه به سال ۱۴۰۰ اختصاص داشته است.

افراد سالخورده بیشترین بیماران کرونایی بستری در اسدآباد 

 رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد هم با اشاره به شرایط زرد کرونایی شهرستان و ضرورت تداوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تزریق واکسن و رعایت فاصله گذاری اجتماعی افزود: هنوز هم در اسدآباد افراد سالخورده که تاکنون نسبت به واکسن خود اقدام نکرده اند بیشترین بیماران کرونایی بستری این شهرستان به شمار می‌روند که توسط افراد جوان بدون علامت کرونا درگیر بیماری شده اند.

ایرج صالحی  از دو مورد مرگ‌ منفی در این شهرستان در ۱۵ روز گذشته خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر ۹ بیمار کرونایی در بخش کرونایی این شهرستان بستری است.

معاون بهداشتی دانشکده علوم‌پزشکی اسدآباد هم اظهار کرد: از بین ۶۶ دانشکده و دانشگاه سطح کشور شهرستان اسدآباد در واکسیناسیون نوبت اول، رتبه دهم در نوبت دوم، رتبه پانزدهم و در نوبت سوم رتبه چهاردهم کشور را دارد.

الهام عظیمی یاد آور شد: در حال حاضر پوشش واکسیناسیون انجام شده بالای ۱۲ سال این شهرستان در نوبت اول ۹۹.۵ درصد در نوبت دوم ۸۳.۷ درصد و در نوبت سوم ۴۳ درصد است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha