• شنبه / ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۰۲:۴۰
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 00061944976
  • خبرنگار : 71567

رییس دانشگاه خوارزمی تاکید کرد

وضعیت مبهم طرح ارتقای ۱۰ دانشگاه و پژوهشگاه به تراز بین‌المللی

وضعیت مبهم طرح ارتقای ۱۰ دانشگاه و پژوهشگاه به تراز بین‌المللی

رییس دانشگاه خوارزمی با تاکید بر اینکه پروژه ارتقای ۱۰ دانشگاه و پژوهشگاه برتر کشور به تراز بین‌المللی مسکوت ماند، گفت: در حال حاضر که دولت سیزدهم مستقر شده است، مشخص نیست این طرح چگونه قرار است ادامه پیدا کند. ما همچنان منتظر اعلام سیاست وزارت علوم در این زمینه هستیم.

دکتر عزیزالله حبیبی در گفت‌وگو با ایسنا ضمن بیان این مطلب به آخرین وضعیت ارتقای پنج دانشگاه کشور به رتبه بین‌المللی اشاره و اظهار کرد: هدف پروژه این بود که پنج دانشگاه و پنج پژوهشگاه در سطح بین‌المللی بتوانند مطرح شوند، به همین دلیل تعدادی از مراکز در این پروژه شرکت کردند و سالانه از فعالیت این دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها گزارش تهیه می‌شد.

رییس دانشگاه خوارزمی با تاکید بر اینکه قرار بر این بود دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها به طور سالیانه بودجه دریافت کنند، تصریح کرد: متاسفانه هنوز این امر تحقق نیافته است، در حال حاضر که دولت سیزدهم مستقر شده است، مشخص نیست طرح فوق چگونه قرار است ادامه پیدا کند و ما همچنان منتظر اعلام سیاست وزارت علوم در این زمینه هستیم.

حبیبی همچنین یادآور شد: حدود ۲۰ دانشگاه و پژوهشگاه کشور برای حضور در برنامه فوق در حال برنامه‌ریزی بودند تا از بین این مراکز ۱۰ مرکز به جایگاه بین‌المللی ارتقا یابند؛ ولی هنوز طرح پروژه ارتقای ۱۰ دانشگاه و پژوهشگاه برتر کشور به تراز بین‌المللی مسکوت مانده است.

وی اظهار کرد: قاعدتا باید مجدد شاخص‌های ارتقای ۱۰ دانشگاه و پژوهشگاه برتر کشور به تراز بین‌المللی در دولت جدید اعلام شود تا برنامه‌ریزی‌های لازم در راستای این شاخص‌های جدید توسط مراکز اتفاق بیفتند.

به گزارش ایسنا، طرح ارتقای ۱۰ دانشگاه و پژوهشگاه برتر کشور به تراز بین‌المللی حدودا از سال۹۶ کلید خورد و بر اساس این طرح قرار بود تا ۱۰ سال آینده بتوانیم اسامی حداقل پنج دانشگاه و پنج پژوهشگاه کشور را در فهرست ۲۰۰ دانشگاه و مرکز پژوهشی برتر دنیا شاهد باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha