• چهارشنبه / ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۳:۰۰
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 00061948975
  • خبرنگار : 50037

رئیس اتحادیه نانوایان همدان:

خبری از افزایش قیمت نان‌های سنتی نیست/افزایش ۱۳ برابری قیمت آرد نان فانتزی

خبری از افزایش قیمت نان‌های سنتی نیست/افزایش ۱۳ برابری قیمت آرد نان فانتزی

ایسنا/همدان رئیس اتحادیه نانوایان همدان گفت:قیمت آرد رشته بر و فانتزی صنف و صنعت تغییر کرده و با این افزایش قیمت ،میزان قیمت نان فانتزی و صنعتی نیز تغییر داشته اما تغییراتی در افزایش قیمت نان های سنتی چون سنگگ ،تافتون،لواش و بربری نداریم و فعلا خبری نیست و این امر بستگی به تصمیمات تنظیم بازار کشوری دارد.

ابوذر گل‌محمدی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه  آرد رشته بر و فانتزی تحت نظر اتحادیه نانوایان است، اظهار کرد: در بحث تغییر قیمت آرد رشته بر و فانتزی در صنف و صنعت پیش از این قیمت هر کیسه ۴۰ کیلویی آرد رشته بر ۱۷۰ تا ۱۸۰ هزار تومان و قیمت هر کیسه آرد فانتزی ۵۵ تا ۵۸ هزار تومان بود که با این تغییر قیمت میزان هر کیلو آرد رشته بر و فانتزی به ۱۶ هزار و ۹۰۰ تومان و هر کیسه آرد آن به ۶۳۰ تا ۷۰۰ هزار تومان رسیده است.

وی با اشاره به افزایش قیمت نان فانتزی گفت: هم اکنون هر کیسه آرد فانتزی به یکباره از ۵۵ هزار تومان به ۷۰۰ هزار تومان تغییر کرده که این‌ قیمت گویای افزایش ۱۳ تا ۱۴ برابری هر کیسه آرد نان فانتزی است.

گل محمدی در ادامه با اشاره به نظارت‌ و بازرسی‌های مستمر از نانوایی‌های سطح شهرستان همدان به صورت گشت مشترک با همکاری سازمان جهاد کشاورزی،اتحادیه نانوایان،سازمان صمت، اتاق اصناف ،اداره غله خاطر نشان کرد: از ۲۵ اسفند ماه سال گذشته تا ۱۳ اردیبهشت امسال ۱۵۱۲ مورد گست مشترک‌از سطح نانوایی‌های همدان انجام شده که این بازدید و نظارت‌ها  موجب شناسایی ۷۰ تا ۸۰ مورد تخلف بوده است.

کم فروشی بیشترین موارد تخلفات شناسایی شده نانوایی‌های متخلف

وی  با بیان اینکه پرونده تخلف نانوایی های شناسایی شده به تعزیرات معرفی‌شده‌اند ادامه داد:بیشترین تخلفات شناسایی شده  نانوایی‌ها متخلف در این بازدید و نظارت و بازرسی ها کم فروشی بوده است‌.

گل‌محمدی تعداد نانوایی‌های همدان را ۵۸۵ واحد برشمرد و گفت: وزن هر چانه لواش ۱۶۰ گرم و وزن هر نان سنگک و بربری باید ۴۵۰ گرم باشد که عدم رعایت این امر توسط نانوایی ‌ها تخلف محسوب می‌شود.

وی در پاسخ به اینکه برخی از مردم ادعا بر آن دارند  که در پخت برخی از  نان‌ها از سبوس دامی استفاده ‌می‌شود و این سوال بسیاری از مخاطبان است،تصریح کرد: این موضوع هیچ صحتی ندارد و استفاده از سبوس آن هم از نوع خوراکی تنها برای زیر چانه نان بربری بوده و در هیچ یک از نان‌ها کاربردی ندارد.

گل‌محمدی همچنین  بیان کرد: در حال حاضر قیمت هر کیلو سبوس دامی ۷ هزار تومان بوده و این در حالیست که سبوس خوراکی با برند مورد تایید غذا و دارو استان در کارخانه آرد مریانج کار تولید و با قیمت هر کیلو ۲ هزار تومان به نانوایی ها عرضه می‌شود.

وی در رابطه با ساعت کار نانوایی‌ها نیز گفت: ساعت کار واحدهای نانوایی در نرخ نامه قید شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha