• یکشنبه / ۸ خرداد ۱۴۰۱ / ۰۰:۱۶
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 00061964286
  • خبرنگار : 50176

مدیرکل بنیاد شهید لرستان مطرح کرد:

ساماندهی قبور شهدا با تبدیل گلزارها به حسینیه

ساماندهی قبور شهدا با تبدیل گلزارها به حسینیه

ایسنا/لرستان مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان گفت: برای ساماندهی قبور شهدا یک طرحی داریم که همه گلزارهای شهدای شهرستان‌ها باید کانون و حسینیه شوند.

حجت‌الاسلام هبت‌اله هاشمی، در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: نزدیک به ۶۵۰۰ نفر از فرزندان شهدا و جانبازان در سامانه اسم نوشته و جویای کار هستند.

وی عنوان کرد: نزدیک به ۷۰ یا ۸۰ نفر از این تعداد مدرک دکترا در رشته‌های مختلف دارند که این خیلی ناراحت کنند هستند و نزدیک به ۸۰۰ نفر از آن‌ها نیز فوق‌لیسانس هستند.

هاشمی افزود: در حال رایزنی هستیم جلسه‌ای با مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان داشتیم که تعهد دادند که تعدادی را از طریق وام‌های اشتغالی بگیرند که ثبت‌نام کنند که در مرحله اعلام است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان با بیان این‌که تبدیل وضعیت ایثارگران و فرزندان شهدا که مشغول کار هستند برای ما یک فاجعه شده است، تصریح کرد: گزارش کاملی از خانواده شهدا و ایثارگران که در برخی از ادارات مشغول به کار هستند و هنوز تبدیل وضعیت نشده‌اند و گروهی نیز داریم که در آزمون‌های استخدامی دستگاه‌ها قبول شده‌ اما هنوز جذب نشده‌اند تهیه کردیم که در این رابطه جلساتی با نماینده ولی فقیه و استاندار لرستان و مسئولان مربوطه خواهیم داشت.

وی با اشاره به برگزاری کنگره شهدای لرستان و طراحی المان آن، افزود: در این کنگره برای هر کمیته‌ای تعریف شده که چه کاری را انجام دهند.

هاشمی با اشاره به این‌که برای ساماندهی قبور شهدا یک طرحی داریم که همه گلزارهای شهدای شهرستان‌ها باید کانون و حسینیه شوند، بیان کرد: به این معنی که مراسم‌ها، فعالیت‌های فرهنگی و دعاها و مناجات‌ها، شب‌های قدر و عاشوراهای ما در کنار همین شهدا برگزار شود.

مدیرکل بنیاد شهید لرستان ادامه داد: در بحث گلزارهای شهدا صرفاً ساماندهی مدنظر من نیست، بلکه در نظر داریم که این گلزارها به حسینیه تبدیل شوند.

وی با اشاره به این‌که مجتمع توانبخشی ایثار یکی‌از اولویت‌های کاری من است، عنوان کرد: خیلی امکانات آنجا هست که متأسفانه در دوره‌های قبل افتتاح و ردیف بودجه‌ای آن حذف شده ولی عملاً کاری انجام نشده، بهترین دستگاه‌ها و امکانات در بحث توانبخشی آنجا هستند.

هاشمی بیان کرد: تیمی را برای ارزیابی فرستادم و مسئول مجتمع دو بار جلسه داشتیم، مسر نیستیم که کل مجموعه باید با هم افتتاح شود، بعضی از جاهای مجتمع به صورت ۱۰۰ درصد انجام شده ولی تعطیل است، بعضی از فازها به خاطر کرونا که تعطیل شده دیگر تعطیل است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان تصریح کرد: بحث آب، فیبر نوری، برق به طور کامل حل نشده ولی با این همه مشکلات افتتاح شده، قراردادهایی از قبل بسته شده و دنبال این هستیم که فاز به فاز کارها را به جلو ببریم.

وی ادامه داد: چون استان محرومی هستیم ممکن است نتوانیم کل مجتمع را به  صورت یکجا افتتاح کنیم که نگاه مرکز نیز همین است، اما ما باید فاز به فاز کار را انجام دهیم.

هاشمی تأکید کرد: مجتمع توانبخشی ایثار یکی از کارهای اولویت‌دار ماست چراکه خیلی از افراد بیکار جامعه هدف ما را در آنجا مشغول می‌کند و از همه مهم‌تر سلامت و درمان جامعه ایثار است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha