• جمعه / ۶ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۸:۳۶
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 00061966476
  • خبرنگار : 50250

۷۵ درصد تسهیلات بلاعوض به زلزله‌زدگان کوهرنگی برای بازسازی منازل پرداخت شده است

۷۵ درصد تسهیلات بلاعوض به زلزله‌زدگان کوهرنگی برای بازسازی منازل پرداخت شده است

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ۷۵ درصد تسهیلات بلاعوض برای تخریب و بازسازی منازل آسیب‌دیده در زلزله کوهرنگ تخصیص پیدا کرده است، گفت: مابقی این تسهیلات نیز ظرف دوماه آینده پرداخت می‌شود.

فرشید ریاحی ششم خردادماه در جلسه بررسی مشکلات روستاهای منطقه لبد در بخش بازفت شهرستان کوهرنگ در خصوص اقدامات صورت گرفته توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در بازسازی مناطق زلزله‌زده در این شهرستان، اظهار کرد: در دهه هفتاد مقرر شد ۱۲۳ خانوار از روستاهای لبد علیا، دره بالا، لبد سفلی و چند روستاهای دیگر جابجا شوند و در شهرک رهبری لبد اسکان داده شوند که این اتفاق در دو فاز انجام شد و به ۱۲۶ خانوار تسهیلات و کمک‌های بلاعوض برای ساخت مسکن در آن زمان اعطا شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری افزود: تعدادی خانوارها نیز به دلایل مشکلات اجتماعی در این شهرک ساکن نشدند، در سال ۹۲ نیز ۴.۵ هکتار تملک و زیرساخت‌هایی در لبد نیز تامین شد، برای تکمیل واحدهای محرومان نیازمند اعتبار هستیم.

وی با اشاره به اینکه روند بازسازی ۴۰ واحد مسکونی آسیب‌دیده در زلزله کوهرنگ در بخش بازفت به پایان رسیده است، گفت: در مجموع ۴۹۶ واحد مسکونی در این بخش نیازمند بازسازی هستند.

ریاحی با بیان اینکه ۷۵ درصد تسهیلات بلاعوض برای تخریب و بازسازی منازل آسیب‌دیده در زلزله کوهرنگ تخصیص پیدا کرده است، بیان کرد: مابقی این تسهیلات نیز ظرف دوماه آینده پرداخت می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: اگر حجم ساخت و سازها در مناطق زلزله‌زده بالا برود، مصالح جوابگوی نیاز نیست و باید برای تامین مصالح چاره‌ای بیندیشیم.

پیشرفت بازسازی مناطق زلزله‌زده در بازفت ۷۰ درصد است

در ادامه شهباز اکبری- فرماندار شهرستان کوهرنگ در خصوص انتقال آب کشاورزی در روستای مازو سوخته، اظهار کرد: مردم این منطقه از بیش از ۲۰ سال گذشته منتظر پمپاژ آب هستند، روستای هوشوت نیز با این مشکل مواجه هستند.

وی افزود: حدود ۴۹۶ واحد تخریب شده در زلزله شهرستان کوهرنگ در بخش بازفت نیازمند بازسازی بود، تاکنون پیشرفت فیزیکی ساخت این منازل به ۷۰ درصد رسیده و در بخش مرکزی نیز روند بازسازی منازل در حال انجام است.

اکبری با اشاره به اینکه بخش بازفت شهرستان کوهرنگ دارای ۷۲ روستا است، توضیح داد: دسترسی به استان لرستان و خوزستان از طریق محورهای این بخش انجام می‌شود.

صدور پروانه‌های ساختمانی برای منازل تخریب شده از زلزله کوهرنگ رایگان است

در پایان علی حیدری- سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه صدور پروانه‌های ساختمانی برای منازل تخریب شده از زلزله کوهرنگ رایگان است، اظهار کرد: طبق مستندات هزینه پروانه‌های ساختمانی به حساب شهرداری‌ها واریز شده است.

وی افزود: برای حل مشکل کمبود مصالح ساختمانی برای ساخت و ساز در مناطق زلزله‌زده شهرستان کوهرنگ، احداث چند سنگ شکن در دستور کار قرار گرفته است، همچنین برای تامین مصالح و نیروی انسانی آمادگی وجود دارد.

حیدری در خصوص حل مشکل احداث پل ارتباطی به روستای گزستان، توضیح داد: زمین پیش‌بینی شده احداث پایه پل ریزش کرده است و ایمن‌سازی و خاکریزی این محل نیازمند اعتبار بسیار بالایی است، با هماهنگی مسئولان محلی مقرر شد، محل دیگری برای احداث پل در نظر گرفته و کار تسریع شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به ساخت و ساز تعدادی از منازل آسیب‌دیده از زلزله به پایان رسیده است، یادآور شد: تا قبل از آغاز بارندگی، بازسازی ۵۰۰ واحد مسکونی زلزله‌زده در بخش بازفت به پایان می‌رسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha