• سه‌شنبه / ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۰:۵۸
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 00061979148

عضو شورای شهر شیراز خبر داد:

رودخانه چنارراهدار شیراز در چند قدمی ساماندهی

رودخانه چنارراهدار شیراز در چند قدمی ساماندهی

ایسنا/فارس عضو شورای شهر شیراز، با اشاره به تداوم روند ساماندهی رودخانه چنارراهدار، از مصوبه کاربردی در اجرای عملیات لوله گذاری انتقال فاضلاب با مشارکت شهرداری، آب منطقه‌ای و شرکت آب و فاضلاب، برای ساماندهی این رودخانه خبر داد.

افسانه خواست خدایی بیان کرد: بستر رودخانه چنارراهدار سال‌هاست که تبدیل به یک شریان خطرناک عبور فاضلاب شده و بخش عظیمی از آن در مجاورت منازل مسکونی قرار گرفته است.

به نقل از شورای شهر شیراز، او افزود: پس از ۱۰ ماه پیگیری  شورا و شهرداری مناطق ۵ و ۹ در کنار عزم جدی رئیس کل دادگستری فارس و دادستان شهرستان شیراز در راستای  حل این معضل، دومین جلسه این کارگروه منجر به مصوبه اجرایی عملیات لوله گذاری برای  انتقال فاضلاب با همکاری شهرداری، شرکت آب و فاضلاب شهرستان شیراز و آب منطقه‌ای استان شد.

نماینده شورای شهر شیراز در کارگروه نظارت و پیگیری حقوق عامه دادگستری فارس ادامه داد: مطابق این مصوبه مقرر شد ظرف مدت دو هفته شهرداری طرح اجرایی بای پاس را برای انتقال فاضلاب ارائه و ظرف سه ماه عملیات لوله گذاری را بزای انتقال فاضلاب از این دو محدوده  انجام دهد ضمن اینکه شرکت آب منطقه‌ای و آبفا مشترکا موظف به تامین لوله این پروژه شدند.

خواست خدایی با بیان اینکه  شهرداری مناطق ۵ و ۹ در چند ماه گذشته ضمن اجرای کامل وظایف خود مطابق  بند ۱۶  مصوبه اول کارگروه نظارت و پیگیری حقوق عامه که  از آبان سال گذشته تا کنون ادامه داشته به منظور ساماندهی وضعیت رودخانه،دلایروبی، جمع آوری زباله و در نهایت پاکسازی بستر رودخانه اقدامات بسیار موثری انجام دادند، گفت: با اجرای کامل بند ۵ این مصوبه در راستای تملک مسیر خط گازرسانی به سه کارخانه نشاسته سازی خوشه، آداک و ممتاز برای راه‌اندازی تصفیه خانه مشترک شرایط را محقق کردند و در جلسه دوم نهایتا مهلت سه ماهه نهایی به این سه کارخانه برای راه‌اندازی کامل تصفیه خانه مشترک داده شد.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha