• دوشنبه / ۶ تیر ۱۴۰۱ / ۱۳:۵۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 00061989126
  • خبرنگار : 71129

تلاش آمریکا برای همسو کردن هند با تحریم‌های ضد روسی

تلاش آمریکا برای همسو کردن هند با تحریم‌های ضد روسی

هماهنگ‌کننده شورای امنیت ملی آمریکا بار دیگر تاکید کرد که هند همکاری عمیقی با واشنگتن دارد اما به دنبال فشار بین‌المللی بر روسیه بابت جنگ در اوکراین است.

 به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «جان کربی» هماهنگ‌کننده شورای امنیت ملی آمریکا در یک نشست خبری گفت: جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا بر این مساله تمرکز دارد که مطمئن شود هزینه‌ها برای پوتین افزایش می‌یابد و جنگ برای او سخت‌تر می‌شود. بدیهی است که ما می‌خواهیم شاهد مشارکت همه کشورها در این نوع از اقدامات و تلاش‌ها باشیم.

اخیرا نیز وی گفته بود که واشنگتن به دنبال فشار بیشتر بین‌المللی بر روسیه است.

همچنین "سوبرامانیام جایشانکار"، وزیر امور خارجه هند نیز تاکید کرد که دولتش به بهترین شکل ممکن برای اعمال فشار بر روسیه تلاش می‌کند.

این اظهارنظر از سوی وزیر امور خارجه هند در حالی مطرح شده که دولت دهلی‌نو با وجود تحریم‌های جهانی، واردات انرژی از روسیه را افزایش داده است. آمریکا نیز به این اقدام هند واکنش نشان داد و گفت که نمی‌خواهد شاهد افزایش سریع واردات حامل‌های انرژی از روسیه باشد.

اوایل ماه جاری میلادی نیز وزیر امور خارجه هند به انتقادهای ناعادلانه درباره واردات انرژی از روسیه آن هم در جریان حمله این کشور به اوکراین واکنش نشان داد و همچنین این مساله را مطرح کرد که چرا فقط هند است که باید بابت واردات حامل‌های انرژی از مسکو مورد انتقاد قرار گیرد درحالیکه کشورهای اروپایی همچنان به واردات گاز از روسیه ادامه می‌دهند.

هند در ۲۰۲۱ از روسیه ۱۲ میلیون بشکه نفت خرید و در سال جاری میلادی نیز این میزان به ۶۰ میلیون بشکه رسیده است.

برخی از رسانه‌ها اوایل ماه جاری میلادی گزارش دادند که هند به دنبال دو برابر کردن واردات نفت از روسیه است و چند پالایشگاه دولتی هند به دنبال خرید نفت با تخفیف بیشتر از کمپانی روس‌نفت روسیه هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۴-۰۶ ۲۱:۱۶

راست میگه خب بدبخت!! اروپا بخره هند نخره!!! خب چه فایده داره... اروپا کلا تررر زده به همه کارها ، ترامپ ام بهشون گفت گاز و از آفریقا وارد کنید ، رفتند از روسیه وارد کردند ! ترامپ از این آینده خبر داشت