• چهارشنبه / ۸ تیر ۱۴۰۱ / ۱۷:۳۱
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 00061991193
  • خبرنگار : 50491

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گلستان:

۱۹۰ واحد در شهرک‌های صنعتی گلستان راکد است

۱۹۰ واحد در شهرک‌های صنعتی گلستان راکد است

ایسنا/گلستان مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گلستان از وجود ۱۹۰ واحد صنعتی راکد در این استان خبر داد و گفت: اشتغال از دست رفته در استان سه هزار و ۵۶۸ نفر است.

رضا شهمرادی امروز سه شنبه ۸ تیر در نشست خبری که به مناسبت دهه تولید و تجارت در شهرک صنعتی بندرگز برگزار شد، اظهار کرد: به منظور استفاده بهینه از زمین های شهرک های صنعتی، با برگزاری جلسات کمیته داوری زمین های واگذار شده که در عمل در آن سرمایه گذاری انجام نشده خلع ید شد و به افرادی واگذار می شود که به صورت واقعی به دنبال سرمایه‌گذاری هستند، در این راستا ۲۰ هکتار زمین بلااستفاده در نواحی و شهرک های صنعتی خلع ید شد و به سرمایه‌گذاران جدید واگذار شده است.

ایجاد ناحیه صنعتی مبلمان در «عطاآباد» گرگان/ واحد کنترل سیل در شهرک صنعتی آق‌قلا راه‌اندازی شد

وی به وجود ۶۲۶ واحد فعال با اشتغال ۱۱ هزار و ۸۱۸ نفر در شهرک های صنعتی گلستان اشاره کرد و متذکر شد: ۱۹۰ واحد صنعتی در گلستان راکد است و اشتغال از دست رفته در استان سه هزار و ۵۶۸ نفر است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گلستان از راه‌اندازی ناحیه صنعتی تخصصی مبلمان در روستای «عطاءآباد» گرگان خبر داد و افزود: ۱۴ هکتار زمین به مبلغ هشت میلیارد تومان در روستای عطاآباد خریداری شده و در حال حاضر طراحی ناحیه در حال انجام است و طی چهار الی پنج ماه آینده در حوزه تولید مبلمان به سرمایه گذار واگذار می شود.

شهمرادی با بیان اینکه مطالعات اتصال شهرک صنعتی اترک به راه آهن انجام شده است، تصریح کرد: با توجه به وقوع سیل زیانبار در سال ۹۸، واحد کنترل سیل در شهرک صنعتی آق قلا راه اندازی شد، در حال حاضر این پروژه پیشرفت ۹۵ درصدی دارد و با اجرای این پروژه در صورت وقوع سیل آسیبی به بخش صنعت این منطقه وارد نمی شود.

وی از ایجاد سه تصفیه خانه در شهرک صنعتی گنبدکاووس، ناحیه صنعتی آق‌چلی و شهرک صنعتی آزادشهر خبر داد  و بیان کرد:فرایند اجرای این سه پروژه در دست اقدام است و با احداث این سه تصفیه خانه مشکلات محیط زیستی این نواحی برطرف می شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گلستان با بیان اینکه گمیشان تنها ناحیه صنعتی از بین ۲۳ ناحیه و شهرک صنعتی گلستان بود که از نعمت گاز برخوردار نبود، یادآور شد: ۱.۳ میلیارد تومان برای گازرسانی به ناحیه صنعتی گمیشان هزینه صرف شده است، همچنین در سال ۱۴۰۰، ۱۸ هکتار زمین برای توسعه ناحیه صنعتی «دهنه» کلاله خریداری شد که اعتبار هزینه شده برای توسعه این ناحیه ۱۲ میلیارد تومان بوده است.

شهمرادی به حفر چاه ها در شهرک های صنعتی گلستان اشاره کرد و افزود: با توجه به وقوع خشکسالی، هر سال مشکلات آب در شهرک های صنعتی بیشتر می شود که در این راستا دو حلقه چاه در شهرک صنعتی کردکوی و بندرترکمن حفر شده است.

وی با بیان اینکه رشد اقتصادی هشت درصدی در گلستان با همراهی و مشارکت تمامی دستگاه های اجرایی اتفاق می افتد، متذکر شد: بخشی از تحقق این هدف بر عهده شهرک های صنعتی است که با تأمین زیرساخت‌ها آن را پیگیری خواهیم کرد اما موارد دیگر اعم از تأمین مواد اولیه، تأمین سرمایه در گردش و همراهی سایر دستگاه های اجرایی با واحدهای صنعتی از جمله مسائل تأثیرگذار در تحقق رشد اقتصادی هشت درصدی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha