• پنجشنبه / ۱۶ تیر ۱۴۰۱ / ۱۴:۴۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 00061996943
  • خبرنگار : 50405

رئیس کل دادگستری استان تاکید کرد

لزوم توجه به ۳ اصل مهم برای کسب رضایتمندی عمومی

لزوم توجه به ۳ اصل مهم برای کسب رضایتمندی عمومی

ایسنا/خراسان رضوی رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: باید سه اصل پیشگیری از وقوع جرائم، دفاع از حقوق عامه و برخورد قاطعانه با جرائم خاص و خشن و اخلال‌گران در نظم و امنیت عمومی مورد توجه دادستان‌ها و مسئولان حوزه‌های قضائی در سطح استان قرار گیرد.

غلامعلی صادقی امروز در مراسم رونمایی از سند قضائی پرونده حادثه تروریستی حرم مطهر رضوی در رمضان امسال و در جمع مسئولان اجرایی، نظامی، انتظامی، امنیتی و قضائی، با تشریح اقدامات صورت گرفته و فرایند رسیدگی به حادثه تروریستی حرم مطهر، ضمن تقدیر از تمامی دست‌اندرکاران به ویژه تولیت معزز آستان قدس، اظهار کرد: بحمدالله با تعامل و همدلی مثال‌زدنی، تمامی امکانات و ظرفیت‌ها برای رسیدگی به این پرونده بسیج و کلیه مراحل رسیدگی در مدت کوتاهی طی شد و حکم به مرحله اجرا درآمد.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی یکی از مهمترین وظایف مسئولان در شرایط کنونی را تمرکز بر حل مشکلات مردم دانست و افزود: در شرایط کنونی تمامی مساعی مدیران باید صرف کارگشایی و حل مشکلات شهروندان گرانقدر شود و در این راستا دستگاه قضایی از مدیران ساعی و خدوم قاطعانه حمایت خواهد کرد.

رئیس شورای قضایی خراسان رضوی با اشاره به مفاد سند تحول قوه قضائیه بیان کرد: نگاه متعالی ریاست محترم قوه قضائیه توانسته به عنوان یک عامل پیشران، تحولات خوبی در سطح دستگاه قضا با هدف کسب رضایتمندی عمومی ایجاد نماید و در این زمینه باید سه اصل پیشگیری از وقوع جرائم، دفاع از حقوق عامه و برخورد قاطعانه با جرائم خاص و خشن و اخلال‌گران در نظم و امنیت عمومی مورد توجه دادستان‌ها و مسئولان حوزه‌های قضائی در سطح استان قرار گیرد.

به گزارش روابط عمومی دادگستری خراسان رضوی، در این مراسم آیت‌الله سید جعفر سیدان نیز ضمن تقدیر از خدمات دستگاه قضائی، به شأن و جایگاه والای منصب قضا و سختی‌های این کار اشاره کرد و گفت: کار قضاوت کار کم‌نظیری است و نقش مهمی در سالم‌سازی جامعه دارد.

وی رعایت قانون و مبانی شرعی را در مسیر اجرای عدالت توسط دستگاه قضائی بسیار مهم و بااهمیت دانست و افزود: تمامی اقدامات می‌بایست با هدف حل مشکلات مردم ساماندهی شود.

در این مراسم ضمن تقدیر از دست‌اندرکاران رسیدگی به پرونده تروریستی حادثه حرم مطهر رضوی، از سند قضائی این پرونده نیز رونمایی و یادمان آن جهت نگهداری در موزه آستان قدس رضوی تقدیم این آستان مقدس شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha