• سه‌شنبه / ۴ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۷:۵۹
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 00062010284
  • خبرنگار : 50491

یک استاد دانشگاه مطرح کرد؛

نقش مؤثر جهاددانشگاهی در رفع معضل بیکاری/ اشتغال دانش‌بنیان تقویت شود

نقش مؤثر جهاددانشگاهی در رفع معضل بیکاری/ اشتغال دانش‌بنیان تقویت شود

ایسنا/گلستان استادیار جامعه‌شناسی دانشگاه گلستان گفت: جهاددانشگاهی می تواند با ارائه طرح های جدید و در دستور کار قرار دادن شرکت های دانش بنیان تحول خوبی را در حوزه اشتغال ایجاد کند.

دکتر نوروز نیمروزی پیشاپیش ضمن تبریک سالروز جهاددانشگاهی گفت: این نهاد انقلابی فعالیت های پژوهشی بسیار خوب و دارای اعتبارات علمی را در کارنامه خود دارد و از این جهت یک مجموعه کارآفرین محسوب می شود.

الزام دستگاه‌های اجرایی برای اختصاص اعتبارات پژوهشی به جهاددانشگاهی

وی با بیان اینکه برخی از سازمان ها باید بخشی از بودجه خود را به امر پژوهشی اختصاص دهند، افزود: جهاددانشگاهی باید از طریق سازمان ها و مراکز بالادست بتواند تعدادی از سازمان ها را ملزم کند تا بخشی از اعتبارات خود را به امر پژوهش اختصاص دهند.

استادیار جامعه‌شناسی دانشگاه گلستان تأکید کرد: جهاددانشگاهی با رایزنی و ارتباط با کارفرمایان بیرون و با ورود به حوزه پژوهشی می تواند در راستای رفع معضل بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی مؤثر باشد.

نیمروزی با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی می تواند با پذیرش عناوین و اولویت های پژوهشی دستگاه های اجرایی،  پژوهشگران را دعوت به همکاری کند، خاطرنشان کرد: این مهم زمینه خوداشتغالی جوانان در حوزه پژوهش را فراهم می کند.

وی بیان اینکه جهاددانشگاهی در حوزه دانش بنیان به دلیل برخورداری از تجربه بالا پیشرو و فعال باشد، تأکید کرد: جهاددانشگاهی تجربه خوداشتغالی و کارآفرینی را در سال های طولانی در کارنامه خود دارد که نامگذاری شعار امسال به «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» فرصت خوبی برای بالفعل شدن ظرفیت های خوب جهاد دانشگاهی و ورود به عرصه اشتغال دانش بنیان است.

استادیار جامعه‌شناسی دانشگاه گلستان افق جهاددانشگاهی را روشن ارزیابی کرد و گفت: با توجه به اینکه جهاددانشگاهی طی این سال ها با درآمدزایی، اتکای کمتری به دولت ها داشته، می تواند با ارائه طرح های جدید و در دستور کار قرار دادن شرکت های دانش بنیان تحول خوبی را در حوزه اشتغال ایجاد کند.

نیمروزی به نرخ بالای بیکاری در حوزه دانش آموختگان بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: جهاددانشگاهی می تواند با اقدامات خود در راستای حل معضل بیکاری دانش آموختگان بخش کشاورزی و همچنین علوم انسانی و علوم اجتماعی گام بردارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha