• چهارشنبه / ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۶:۱۳
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 00062027362
  • خبرنگار : 71625

کارتون‌هایی که به فیلترهای زندگی می‌پردازند

کارتون‌هایی که به فیلترهای زندگی می‌پردازند

نخستین رویداد کارتونی «فیلترهای زندگی من» در ۲۷ مردادماه ۱۴۰۱ به صورت آنلاین و غیرحضوری با شرکت ۵۵ کارتونیست برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، در توضیح این رویداد آمده است: «در این سال‌ها صحبت از فیلتر زیاد به میان کشیده شده است، اما عموما به کارکردهای منفی آن اشاره شده است. کارکردهایی که همه ما به نوعی از آن بیزاریم. در صورتی که فیلترهای مفید هم در زندگی ما بوده و هستند که حیات ما به بودن و کیفیت آنهاست. از اینکه چه موسیقی گوش کنیم، کجا برویم، چه کارهایی انجام بدهیم، چه دانشگاه و رشته‌ای انتخاب کنیم و در تصویر کلی چه چیزی را نسبت به چه چیزهایی برتر بدانیم و انتخاب کنیم، از فیلترهای مختلفی بهره می‌بریم که زندگی و شخصیت ما را می‌سازند. از سوی دیگر برای هوا، آب، روغن، بنزین و ماشین بهتر تا آب و هوا و زندگی بهتری داشته باشیم، تا هواپیما و قطار و ابزارآلات پزشکی، صنعتی و زیستی، از فیلترهای متنوعی در زندگی استفاده می‌کنیم. اما از زمانی که فیلتر فقط کارکرد محدودکننده به خود گرفت بیش از آنکه چهره مثبت آن دیده شود، منفی شد و به قابلیت‌ها و حضور پر بسامد آن در زندگی بی‌توجه شدیم. اینکه ادامه حیات ما به وجود فیلترهای خوب در زندگی وابسته است، همواره مغفول ماند. رویداد هنری کارتونی «فیلترهای زندگی من» از این دریچه و بر این مبنا شکل گرفت و می‌خواهد با زبانی متفاوت به فیلتر نگاه کند.»

در چنین وضعیتی که فیلترها نقش دوگانه و پیچیده‌ای را به خود گرفته‌اند، شاید بهترین زبانی که بتواند این وضعیت دوگانه را ترسیم کرده و از آن سخن بگوید کاریکاتور و کارتون باشد. کارکردهایی که اتفاقا می‌تواند حال وسایل و ابزار زیستی و کاربردی ما را بهبود بخشیده و کارآمد سازد.

۵۵ کارتونیست، به دلیل رعایت کرونا، غیر حضوری دست به خلق اثر می‌زنند و از «فیلترهای زندگی ما» سخن می‌گویند. این رویداد با حمایت گروه صنعتی سرکان و دبیری جمال رحتمی، در تاریخ پنجشنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ از طریق صفحات اینستاگرام هنرمندان و کارتونیست‌ها قابل مشاهده است.

کارتون‌هایی که به فیلترهای زندگی می‌پردازند

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha