• چهارشنبه / ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۸:۲۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 00062027461

استاندار تاکید کرد

ضرورت کاهش سرمایه‌گریزی و افزایش سرمایه‌پذیری در خراسان رضوی

ضرورت کاهش سرمایه‌گریزی و افزایش سرمایه‌پذیری در خراسان رضوی

ایسنا/خراسان رضوی استاندار خراسان رضوی گفت: استانداری خراسان رضوی در تلاش است از حجم سرمایه‌گریزی در استان بکاهد و نسبت به افزایش سرمایه‌پذیری در خراسان رضوی اهتمام ورزد.

یعقوبعلی نظری ظهر امروز، ۲۶ مرداد ماه، در دهمین مراسم معرفی و تجلیل از برندهای برتر استان که در هتل پردیسان مشهد برگزار شد، اظهار کرد: حفظ اعتماد مشتریان اصلی‌ترین نکته‌ای است که در برندینگ اهمیت بسیار زیادی دارد. اعتماد مشتریان سرمایه معنوی عظیمی است که در پرتوی یک نام یا نشان ایجاد می‌شود. لذا حفظ و ایجاد اعتماد متقابل میان عرضه‌کننده و متقاضی از شاخص‌ترین اصولی است که فعالان اقتصادی باید به آن توجه کنند.

وی افزود: با توجه به تلاش‌های مستمری که در سطوح مختلف ارگان‌های اقتصادی استان صورت می‌گیرد، پیش‌بینی می‌شود آینده اقتصادی خراسان ‌رضوی افق روشنی را در پیش داشته باشد و از توسعه مطلوبی برخوردار شود. فضای کسب‌ و کار استان و آمارهای مرتبط با آن در سه ماه ابتدایی سال جاری حاکی از یک روند صعودی است که این مهم موجب مباهات‌ است و ما را نسبت به آینده فعالیت‌های اقتصادی استان امیدوارتر می‌کند.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: ما بر این باوریم که میان بخش‌های خصوصی و دولتی ارتباطات مستمر، سازنده و مطلوبی برقرار است و ۲ طرف نسبت به رشد و توسعه اقتصادی خراسان رضوی همدل و متعهد هستند.  

نظری خاطرنشان کرد: امیدواریم تا پایان سال جاری شرایط به گونه‌ای پیش برود که احتیاجی به فعالیت ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان نباشد و هر بخش اقتصادی با دقت به انجام وظایف خود بپردازد. استانداری بنا دارد برای دستگاه‌های اقتصادی که کمترین آمار پرونده ارسالی به ستاد تسهیل و رفع موانع تولید داشته باشند، امتیازات ویژه‌ای در نظر گیرد.

وی گفت: اقتصاد خراسان رضوی درحال حرکت در مسیر بهبود و توسعه قرار دارد و مسئولان ذی‌ربط تمام تلاش‌شان را در راستای حفظ و پیشرفت این شرایط می‌کنند.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه زنجیره‌های ناقصی که در بخش‌های صنعتی استان وجود دارد درحال تکمیل و تقویت است، عنوان کرد: از بخش خصوصی انتظار می‌رود در حیطه‌های اقتصادی حضور و نقش‌آفرینی گسترده‌تری داشته باشد و با ارائه انتقادات و بسته‌های پیشنهادی به افزایش تعاملات خویش با بخش دولتی بپردازد.

نظری تصریح کرد: برخورداری از منابع بانکی گسترده و قدرتمند در استان از مزیت‌های خراسان رضوی محسوب می‌شود که باید نسبت به حفظ، تداوم و تقویت آن کوشا باشیم. در حال حاضر تمرکز بر بهبود مسائل زیرساختی استان با در نظر گرفتن اتمام پروژه‌های نیمه‌کاره در دستور کار قرار گرفته و نسبت به برطرف نمودن مشکلات موجود در حال انجام اقدامات لازم هستیم.

وی اشاره به وضعیت تامین برق در خراسان رضوی گفت: تا امروز در خصوص وضعیت تولید و تامین برق در استان تلاش‌های متعددی صورت گرفته و زیرساخت‌های لازم برای تامین برق پایدار انجام شده و می‌شود.

استاندار خراسان رضوی افزود: معضلات اقتصادی خراسان رضوی با اتکا به مزیت‌های فراوان این استان می‌تواند برطرف شود.  

استاندار خراسان رضوی با اشاره به برنامه‌های استان برای هفته دولت امسال خاطرنشان کرد: در هفته دولت امسال بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار صرف افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ‌پروژه‌های استان می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha