• شنبه / ۵ شهریور ۱۴۰۱ / ۰۰:۴۹
  • دسته‌بندی: فوتبال، فوتسال
  • کد خبر: 00062033119
  • خبرنگار : 71575

آغاز لیگ عجایب از ابتدای هفته

آغاز لیگ عجایب از ابتدای هفته

هفته نخست لیگ یک فوتبال ایران از روز شنبه آغاز خواهد شد.

به گزارش ایسنا، لیگ یک فوتبال ایران از امروز (شنبه) آغاز خواهد شد و تیم‌ها یک ماراتن ۳۴ هفته‌ای را برای رسیدن به بالاترین سطح فوتبال ایران یعنی لیگ برتر تلاش خواهند کرد. بسیاری از تیم‌های لیگ یکی با تغییرات زیادی روی نیمکت و در لیست بازیکنانشان پا به میدان خواهند گذاشت.

مدعیان صعود

پارس جنوبی که فصل قبل، فصل خوبی را پشت سر گذاشت و حتی به رده پنجم هم رسید، در فصل نقل و انتقالات هم پررنگ ظاهر شد و ۱۳ بازیکن جدید جذب کرد تا ایمان رزاقی‌راد عزمش برای صعود به لیگ برتر جدی باشد. شمس آذر دیگر مدعی این فصل لیگ یک است که با خرید ۸ بازیکن می‌خواهد در دومین فصل حضورش در لیگ یک، به لیگ برتر صعود کند. فجرسپاسی و استقلال خوزستان که سابقه طولانی در لیگ برتر دارند، با سپردن هدایتشان به مهدی رجب‌زاده و سیروس پورموسوی سودای بازگشت به لیگ برتر را دارند.

سایپا، پرافتخارترین تیم حاضر در لیگ آزادگان با محمود فکری قصد بازگشت به لیگ برتر را دارد و در نقل و انتقالات هم خوب ظاهر شد. خیبر خرم‌آباد که استراتژی‌اش را در این فصل تغییر داده و رو به جوانگرایی به جای استفاده از ستاره‌ها آورده است نیز دیگر مدعی صود به لیگ برتر است.

تازه واردها

۶ تیم حکم "تازه وارد" را در لیگ یک این فصل دارند. فجرسپاسی با سقوط از لیگ برتر به دسته یک رسیده است و امید وحدت خراسان با خرید امتیاز شهرخودرویی که سقوط کرده، حضور در لیگ یک را تجربه می‌کند. چوکا تالش و ون‌پارس اصفهان از لیگ دو وارد مهمانی آزادگانی‌ها شده‌اند و شاهین بندر عامری بوشهر با وجود صعود امتیازش را به خلیج فارس ماهشهر فروخت تا این تیم ماهشهری برای صعود به لیگ برتر بجنگد.

چادر ملو اردکان و دریای کاسپین بابل هم دو تیمی هستند که امسال قرار است در لیگ یک شرکت کنند و برای صعود به لیگ برتر رقابت کنند. استان یزد بالاخره و بعد از سال‌ها صاحب امتیاز در لیگ یک شد و هواداران یزدی می‌توانند در دومین سطح فوتبال ایران بازی کنند.

انتقال امتیاز

قصه انتقال امتیاز بارها نام تیم‌های مختلف را برای لیگ یکی شدن مطرح کرد و سرانجام اما تیم‌هایی چون خلیج فارس ماهشهر با خرید امتیاز شاهین بندر عامری، چادرملو اردکان با خرید امتیاز قشقایی، دریای کاسپین بابل با خرید امتیاز رایکا و امید وحدت خراسان با خرید امتیاز شهرخودرو لیگ یکی شدند.


مدعیان اصلی: پارس جنوبی، شمس آذر قزوین - خیبر خرم‌آباد - استقلال خوزستان

دور از انتظارها: آرمان گهر - استقلال ملاثانی - خوشه طلایی ساوه

ستاره‌های خاموش: سایپا - فجرسپاسی - مس شهر بابک

لب تیغی‌ها: امید وحدت خراسان - شهرداری همدان - چوکا تالش


برنامه هفته نخست لیگ یک به شرح زیر است:

شنبه ۵ شهریور

مس شهر بابک - شهرداری آستارا، ساعت ۱۸:۴۵
خیبر خرم‌آباد - پارس جنوبی، ساعت ۱۹:۱۵
چوکا تالش - امید وحدت خراسان، ساعت ۱۹:۱۵
شمس آذر قزوین - خوشه طلایی ساوه، ساعت ۱۹:۱۵

یک‌شنبه، ۶ شهریور

چادرملو اردکان - آرمان‌گهر، ساعت ۱۹
سایپا - دریای کاسپین بابل، ساعت ۱۹:۱۵
ون‌پارس اصفهان - فجرسپاسی، ساعت ۱۹:۱۵
استقلال خوزستان - شهرداری همدان، ساعت ۱۹:۳۰
خلیج فارس ماهشهر - استقلال ملاثانی، ساعت ۱۹:۳۰

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha