• جمعه / ۱۸ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۷:۱۵
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 00062045696
  • خبرنگار : 71661

تحریم‌های ویزایی اتحادیه اروپا علیه روسیه/ مسکو: مقابله‌به‌مثل می‌کنیم

تحریم‌های ویزایی اتحادیه اروپا علیه روسیه/ مسکو: مقابله‌به‌مثل می‌کنیم

اتحادیه اروپا قصد دارد محدودیت‌های سنگینی در اعطای روادید گردشگری به شهروندان روسیه اعمال کند، اما کسانی مانند روزنامه‌نگاران یا کسانی که می‌خواهند اعضای خانواده‌شان را ببینند نیازی به نگرانی ندارند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ایلوا یوهانسون، کمیسر امور داخلی اتحادیه اروپا امروز (جمعه) گفت: این کمیسیون خط و مشی نحوه عملکرد ما در این وضعیت را منتشر خواهد کرد و ما حتما به کسانی که می‌خواهند ویزا بگیرند و از مخالفان (دولت روسیه) هستند، دسترسی آسان خواهیم داد؛ کسانی مانند روزنامه‌نگاران، کسانی که به دلایل حقوق بشری یا دیدار با اعضای خانواده قصد ورود به اروپا را دارند، این‌ها باید امتیاز (ویزا) دریافت کنند.

در مقابل، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت، واکنش مسکو به اقدامات "ناشایست" علیه دیپلمات‌های روسیه و شرکت‌کنندگان در رویدادهای بین‌المللی آینه‌وار خواهد بود.

این سخنگو گفت: البته، با رفتار ناشایست در قبال دیپلمات‌هایمان و شرکت‌کنندگان در رویدادهای به‌خصوص بین‌المللی طرف هستیم، پاسخ ما (به محدودیت‌های ویزا) آینه‌وار و بر اساس اصل عمل متقابل خواهد بود، اصلی که سنگ بنای تمام روابط دیپلماتیک است.

او درباره تصمیم اخیر کشورهای حوزه بالتیک برای عدم اعطای مجوز ورود به شهروندان روسیه گفت، آن‌ها موضع افراطی گرفته‌اند و مسکو به طریقی که به منافع روسیه آسیبی نرسد، پاسخ خواهد داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۶-۱۸ ۱۷:۴۸

احسنت به اروپا منباب اتحاد اونوقت مشاهده کنید کشورهای مسلمان را، ایران باید تمام تلاش و هم و غم خود را بگذارد شیوخ خلیج فارس امارات، قطر، کویت ، بحرین و بخصوص عربستان را تغییر حکومت دهد با وجود این گاوهای شیرده جهان اسلام و جنوب غرب آسیا راه به جای نمیبرن گاوهای شیر دهی که گوساله خود را رها کرده و شیر تولهای اجنبی میدهند

avatar
۱۴۰۱-۰۶-۱۹ ۰۹:۵۵

روسیه غلطی نمیتواند بکند فعلا پیشروی در خارکف روسیه عقب نشینی میکند