• چهارشنبه / ۲۳ شهریور ۱۴۰۱ / ۰۰:۲۰
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 00062049204
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

قبل از خرید و تعمیر گوشی تلفن همراه به چه نکاتی توجه کنیم؟

قبل از خرید و تعمیر گوشی تلفن همراه به چه نکاتی توجه کنیم؟

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد قبل از خرید و تعمیر گوشی تلفن همراه باید به نکاتی توجه داشته باشیم تا با مشکل مواجه نشویم.

«صمد امیری»، نائب رئیس اتحادیه الکتریکی، موبایل و تعمیرات لوازم خانگی یاسوج در گفت و گو با خبرنگار ایسنا می گوید: با توجه به نیاز روزانه هر فرد به گوشی تلفن همراه جهت مراحل کاری و یا سرگرمی روزانه هر فرد و ملزم به داشتن گوشی تلفن همراه است با توجه به نوسانات و افزایش قیمت‌ها و نداشتن توان مالی برخی‌ها در خرید تلفن همراه، افراد را وادار به خرید اقساطی می کند این امر باعث شده که افراد سودجو از این فرصت سود کلانی به جیب بزنند.

وی اظهار می کند: از مردم درخواست می‌کنم جهت خرید تلفن همراه به صورت نقدی یا اقساطی حتما از فروشنده فاکتور بگیرند.

امیری می افزاید: قبل از خرید، مدل گوشی تلفن همراه خود را مشخص کنید و در مورد قیمت و مشخصات آن تحقیق کامل انجام دهید.

نائب رئیس اتحادیه الکتریکی، موبایل و تعمیرات لوازم خانگی یاسوج تاکید می کند: از فروشگاه‌های خرید انجام دهید که زیر نظر اتحادیه و دارای مجوز قانونی باشند.

به گفته امیری بعضی از فروشگاه‌ها با توجه به نداشتن مجوز قانونی بر سر در فروشگاه خود تابلوی بِرَند نمایندگی نصب کرده اند و از این طریق خریداران و مردم را فریب می دهند و به شک و تردید می‌اندازند.

وی ادامه می دهد؛ با توجه به اینکه خریدهای اقساطی با ضمانت طلا صورت می‌گیرد، از مردم استان کهگیلویه و بویراحمد بخصوص شهر یاسوج تقاضا داریم در این خصوص به فروشگاه‌هایی مراجعه کنند که دارای مجوز قانونی از اتحادیه و مورد تایید این اتحادیه باشند.

نائب رئیس اتحادیه الکتریکی، موبایل و تعمیرات لوازم خانگی یاسوج تصریح می کند: با توجه به اینکه بیش از ۵۰ درصد شکایات مردمی در رابطه با خرید اقساطی تلفن همراه است از خریداران تقاضا داریم در هنگام خرید قبل از امضاء کردن قولنامه، آن را به صورت دقیق مطالعه کنند تا بعدا دچار مشکل نشوند.

امیری می گوید: سعی کنید هنگام خرید گوشی جدید و نو، حتما گوشی پلمب شده از فروشنده تحویل بگیرید.

وی عنوان می کند: گوشی‌های پلمب دارای ۱۸ ماه گارانتی هستند که از زمان فعال سازی تلفن همراه شروع می شود و در صورتی که این مدت گوشی دچار مشکل شود خریدار باید با گارانتی مورد نظر که آدرس آن بر روی جعبه تلفن همراه نوشته شده، مکاتبه کنند و فروشنده در این خصوص هیچ گونه مسئولیتی ندارد.

نائب رئیس اتحادیه الکتریکی، موبایل و تعمیرات لوازم خانگی یاسوج در رابطه با تعمیر گوشی‌های تلفن همراه از مردم خواست به فروشگاه‌های خدماتی مراجعه کنند که دارای مجوز تعمیرات از اتحادیه موبایل باشند و جهت تعمیر گوشی تلفن همراه خود قبض دریافت نمایند که در آن معایب تلفن همراه قید شده باشد.

امیری در پایان بیان می کند که ۱۵۰ تا ۱۶۰ واحد صنفی فروشنده تلفن همراه و حدود ۱۲۰ واحد صنفی تعمیرات تلفن همراه در شهر یاسوج فعالیت دارند که بیش از ۹۰ درصد واحدهای تعمیرات تلفن همراه بدون مجوز هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha