• دوشنبه / ۴ مهر ۱۴۰۱ / ۱۰:۱۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 00062056462
  • خبرنگار : 71661

نظرسنجی تازه: اوکراین اولویت آمریکایی‌ها نیست

نظرسنجی تازه: اوکراین اولویت آمریکایی‌ها نیست

یک موسسه نظرسنجی برجسته اعلام کرد که با وجود پرداختن رسانه‌های غربی به مناقشه اوکراین و روسیه و دیگر وقایع مشابه، بسیاری از مردم آمریکا بیشتر نگران مسائلی مانند جرایم خشن و تورم در آستانه انتخابات میاندوره‌ای کنگره این کشور در ماه نوامبر هستند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری راشا تودی، موسسه راسموسن با استناد به یک گسست میان موضوعاتی که رسانه‌های آمریکایی به آن‌ها می‌پردازند و موضوعاتی که برای رای‌دهندگان اهمیت دارند، اعلام کرد: تلاش‌های رسانه‌های قدیمی برای ایجاد شک و تردید، به شکل گسترده‌ای شکست خورده است.

به گزارش راسموسن، ۸۷ درصد رای‌دهندگان آمریکا «نگران» و ۵۶ درصد از آنان «بسیار نگران» جرایم خشن هستند. دیگر مسائل برجسته شامل سیاست انرژی (۸۷ درصد نگران و ۵۴ درصد بسیار نگران) قیمت بالای سوخت (۸۶% و ۵۷%) تورم (۸۵% و ۵۷%) اقتصاد (۸۴% و ۵۵%) و مهاجرت غیرقانونی (۸۴% و ۵۵% درصد) هستند.

همچنین ۶۰ و ۵۹ درصد آمریکایی‌ها «نگران» یا «بسیار نگران» تقلب انتخاباتی هستند؛ این سه برابر تعداد آمریکایی‌هایی است که نگران حمله روسیه به اوکراین هستند. علاوه بر این، ۵۸ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی راسموسن نگران مسائل مربوط به مدارس آمریکا هستند.

در مقابل، مسائل تحت توجه رسانه‌های اهمیت کمتری برای رای‌دهندگان دارد. مثلا، راسموسن دریافت که ۶۵ درصد از شرکت‌کنندگان نگران تغییرات اقلیمی و تنها ۳۸ درصد از آنان بسیار نگران این مسئله هستند. یورش به کنگره آمریکا در ژانویه ۲۰۲۱ هم تنها برای ۵۷ و ۴۱ درصد از آمریکایی‌ها نگران‌کننده یا بسیار نگران کننده است و این در حالیست که جلسات استماع تحقیقات درباره این حمله، در ساعات پر بیننده از تلویزیون‌های آمریکا پخش می‌شوند.

این نتایج برای جمهوری‌خواهان آمریکا رضایت‌بخش است، زیرا نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که مردم آمریکا ترجیح می‌دهند این حزب به مسائلی چون جرم، اقتصاد، تورم و امنیت مرزها رسیدگی کند. نظرسنجی راسموسن نشان می‌دهد که جمهوری خواهان در آستانه انتخابات میاندوره‌ای ماه نوامبر، یک برتری دو درصدی دارند.

در میان کسانی که نگران مسئله اوکراین هستند هم همگی حامی ارسال تسلیحات آمریکایی به کی‌یف نیستند. یک نظرسنجی راسموسن نشان داد که ۴۲ درصد از رای‌دهندگان، این مناقشه را تضعیف‌کننده امنیت ملی آمریکا می‌دانند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۷-۰۵ ۱۷:۲۷

نفهمیدم چه ربطی به اوکراین داشت. البته اونجا که نوشته «راشا تودی» دیگه فهمیدم باید رسانه های وابسته به ارباب باید به هر شکلی شده بگن پشت اوکراین خالی شد.