• چهارشنبه / ۶ مهر ۱۴۰۱ / ۱۲:۰۶
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 00062057455
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

دختران طلایی‌پوش اصفهان؛ نماینده ایران در رقابت‌های هندبال آسیایی

دختران طلایی‌پوش اصفهان؛ نماینده ایران در رقابت‌های هندبال آسیایی

ایسنا/اصفهان در سالیان اخیر ورزش بانوان، اعزام تیم‌های باشگاهی و غیر ملی به مسابقات کشوری و قاره‌ای در حوزه بانوان با اما و اگرهایی مواجه بوده تا این اتفاق به وقوع نپیوندد. اما اکنون برای نخستین بار تیم هندبال بانوان سپاهان اصفهان به‌عنوان قهرمان لیگ ۱۴۰۰  عازم مسابقات برون مرزی خواهد شد که این امر می‌تواند گام مؤثری در مسیر توجه به ورزش بانوان باشد.

لیگ هندبال بانوان در سال ۱۴۰۰ با ۸ تیم برگزار شد که در نهایت با قهرمانی سپاهان و نایب قهرمانی تیم تأسیسات دریایی به پایان رسید. همچنین تیم‌های شهرداری ملایر و شهید شاملی کازرون به‌طور مشترک بر سکو سوم ایستادند.

تیم هندبال بانوان سپاهان در لیگ قبل به‌عنوان صدرنشین به مرحله نیمه‌نهایی راه یافت و پس از شکست شاملی به فینال رسید تا در بازی آخر با پیروزی برابر تأسیسات، جام قهرمانی را بالای سر ببرد.

با توجه به مسابقات قهرمانی آسیا و حضور سپاهانی‌ها به‌عنوان تنها نماینده ایران در این رقابت‌ها، این تیم سریع‌تر از دیگر رقبا لیگ برتری جذب بازیکن برتر و ملی‌پوش کشور را آغاز کرد. 

سپاهان که اکنون به‌عنوان مدافع قهرمانی در لیگ هجدهم حضور خواهد یافت، به دنبال حضور نتیجه‌بخش و قدرتمند در بازی‌های آسیایی است.

در این راستا آرزو محمدی، آرزو کیانی‌آرا و مریم یوسفی ۳ بازیکن ملی‌پوش به جمع طلایی‌پوشان اضافه شدند.

همچنین حدیث نوروزی دیگر ملی‌پوش بومی و موثر سپاهان نیز قراردادش را تمدید کرد.

سپاهانی‌ها در لیگ قبل مینا وطن پرست، هانیه لک، مژگان قهرمانی، ساناز رجبی و زهرا فقیهی را به‌عنوان ملی‌پوش در اختیار داشتند که بازیکنان کلیدی اصفهان در رسیدن به قهرمانی بودند. اما اکنون با جدایی ۴ نفر از آن‌ها، تغییرات اساسی در تیم به وجود آمده است.

وطن پرست در تیم اربیل عراق لژیونر شده و حضورش در لیگ عراق سبب شد که نتواند سپاهان را در بازی‌های آسیایی همراهی کند. اما صحبت‌هایی از بازگشت دوباره کاپیتان پس از قهرمانی آسیا به جمع طلایی‌پوشان مطرح است.

از سوی دیگر با مذاکرات باشگاه و فدراسیون، مونتسرات پوچه‌دیاز، مربی تیم ملی هدایت و سرمربیگری این تیم را بر عهده گرفته و اعظم قینانی، سرمربی فصل قبل به‌عنوان مربی در کنار تیم است.

حالا نمایندگان اصفهان و ایران روز چهارشنبه، ششم مهرماه راهی قزاقستان می‌شوند تا گامی بلند در مسیر ارتقا ورزش بانوان برداشته و نخستین تجربه باشگاه‌های آسیایی را کسب کنند. 

محمدرضا ساکت، مدیدعامل باشگاه سپاهان با اعلام اینکه تیم هندبال بانوان این باشگاه برای نخستین بار عازم مسابقات آسیایی خواهد شد، می‌گوید: مجموعه باشگاه در تلاش‌ هستند تا دختران ایران اسلامی بتوانند در این مسابقات حضور مقتدرانه‌ای داشته باشند. همچنین در سپاهان، تلاش و برنامه‌ریزی‌ها بر این مبنی است که همزمان با فعالیت آقایان، بانوان نیز مورد توجه باشند و این مسئله در قالب یک برنامه دراز مدت و قطعی در هیئت مدیره و سیاست‌های قطعی باشگاه طراحی شده است.

وی ادامه می‌دهد: این روزها حال ‌و هوای مسابقات هندبال بیشتر از سایر رشته‌ها مطرح است و دختران شایسته ایران اسلامی که با رعایت عفاف و حجاب سال گذشته قهرمان لیگ برتر ایران شدند و امسال به‌عنوان تنها نماینده جمهوری اسلامی ایران عازم مسابقات قهرمانی جام باشگاه‌های هندبال بانوان آسیا هستند.

مدیرعامل باشگاه سپاهان با اشاره به روند آماده‌سازی تیم هندبال بانوان این باشگاه، توضیح می‌دهد: آماده‌سازی بازیکنان به همراه کادرفنی‌ داخلی و سرمربی باتجربه بین‌المللی از کشور اسپانیا از دوماه گذشته برای شرکت در مسابقات آسیایی در حال پیگیری است و همه برای حضور مقتدرانه‌ دختران اصفهان به‌عنوان نماینده ایران تلاش می‌کنیم

ساکت میانگین سنی این تیم جوان را ۲۲ سال اعلام کرده و از اعزام برای نخستین بار خبر می‌دهد. 

بنا بر اعلام فدراسوین هندبال آسیا هفت تیم در رقابت‌های هندبال جام باشگاه‌های زنان آسیا شرکت خواهند کرد و تیم سپاهان نیز به‌عنوان نمانینده ایران در این مسابقات شرکت خواهد کرد. 

بر اساس قرعه‌کشی پنجمین دوره رقابت‌های هندبال جام باشگاه‌های زنان آسیا، تیم‌های آلاتائو آرولاری از قزاقستان، اِس کی سوگرگلیدرز از کره‌جنوبی، ازبچکا از ازبکستان، تی اسپورت از هند، فولاد مبارکه سپاهان از ایران، آستان نور سلطان از قزاقستان و القُرین از کویت حضور دارند. 

به گزارش ایسنا، رقابت‌های این دوره از مسابقات در یک گروه به‌صورت جدول دوره‌ای با حضور هفت تیم برگزار می‌شود.

پنجمین دوره رقابت‌های هندبال جام باشگاه‌های زنان آسیا از ۹ تا ۱۷ مهرماه ۱۴۰۱ (یکم لغایت نهم اکتبر۲۰۲۲) به میزبانی پایتخت کشور قزاقستان شهر آلماتی برگزار خواهد شد.

دختران سپاهان به‌عنوان نماینده ایران در این رقابت‌ها از نهم مهرماه به میدان خواهند رفت و رقابت‌های قهرمانی آسیا را برابر حریفی از کره جنوبی استارت خواهند زد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha