• یکشنبه / ۱۰ مهر ۱۴۰۱ / ۱۶:۰۰
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 00062059378
  • خبرنگار : 71381

بسته اخبار سیاسی ۱۰ مهر

آخرین خبر از پول‌های بلوکه شده ایران/آزادی حاجی ایرانی/جدیت مجلس در پیگیری پرونده مهسا

آخرین خبر از پول‌های بلوکه شده ایران/آزادی حاجی ایرانی/جدیت مجلس در پیگیری پرونده مهسا

پول‌های بلوکه شده ایران/ ناآرامی های اخیر در کشور/ آزادی حاجی ایرانی و... از موضوعات پربازدید و خبرساز تحریریه سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می‌آید.

به گزارش ایسنا، خبر مربوط به آزادسازی میلیاردها دلار از منابع ارزی بلوکه شده ایران در صدر اخبار پرمخاطب امروز قرار گرفت.

یک رسانه نزدیک به شورایعالی امنیت ملی از مذاکرات فشرده‌ای با وساطت یکی از کشورهای منطقه درباره آزادسازی هم‌زمان زندانیان ایران و آمریکا و آزادسازی میلیاردها دلار از منابع ارزی مسدود شده کشورمان خبر داد و نوشت: در حالی که مذاکرات رفع تحریم‌ها به دلیل عدم اتخاذ تصمیم سیاسی از سوی ایالات متحده آمریکا همچنان بدون حصول نتیجه باقی مانده، این کشور مستقل از روند مذاکرات هسته‌ای، در حال پیگیری موضوع آزادی زندانیان خود در ایران و هم‌زمان آزادسازی منابع مسدود شده ارزی کشورمان در کره جنوبی است.

پس از بررسی اتفاقات و ناآرامی‌های اخیر در سطح کشور با حضور وزیر کشور و فرمانده نیروی انتظامی در جلسه غیر علنی امروز مجلس شورای اسلامی، محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی با بیان اینکه توطئه های دشمن باعث نمی شود ما وظایفمان را نسبت به شهروندانمان فراموش کنیم، گفت: اولین مساله چرایی و چگونگی جان باختن خانم امینی است. در این باره همانطور که در هر سه قوه مطرح شده موضوع باید پیگیری شود و با هر تقصیر و قصور احتمالی برخورد شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به این مطلب که البته برخورد مقتدرانه با کسانی که امنیت مردم را به خطر می اندازند به این معنی نیست که اشکالات موجود را برطرف نکنیم، تصریح کرد: همانطور که در نطق پیشین یعنی پیش از آغاز اغتشاشات هم تاکید کردم ما باید ساختارها و شیوه های اجرای گشت امنیت اخلاقی را به گونه ای اصلاح کنیم تا این قبیل اتفاقات دوباره تکرار نشود.

همچنین سرلشکر سید حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در چهارمین دوره مراسم تجلیل از فرماندهان راوی تاریخ شفاهی با هشدار به دشمنان مبنی بر اینکه با کسی تعارفی نداریم ،خطاب به جوانان گفت: به جوانانی که به خیابان می‌آیند و به این عده قلیل که جنگ روانی دشمن روی آنها اثر گذاشته است می‌گوییم شما عزیزان این کشور هستید حتی به آنها که ما را دوست ندارند می‌گوییم ما شما را دوست داریم. وقتی برای دفاع از ناموس آنها و عزت کشور می‌جنگیم، به شناسنامه کسی نگاه نمی‌کنیم برای همه جامعه است.

وزیر اطلاعات هم با صدور پیامی شهادت سردار سید حمیدرضا هاشمی فرمانده اطلاعات سپاه اطلاعات سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان را به رهبر معظم انقلاب اسلامی، رئیس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سایر همسنگران، خانواده محترم ایشان و عموم مردم استان سیستان و بلوچستان تبریک و تسلیت گفت و به گروهک‌های تروریست وابسته به استکبار هشدار داد.

حجت الاسلام سید اسماعیل خطیب نوشت: گروهک‌های تروریست وابسته به استکبار جهانی بدانند که به زودی نتیجه اعمال ننگین خود و اغتشاش و آشوب و ترور مردم بی‌گناه را خواهند دید.

دیگر اخبار مرتبط را می توانید در لینک های زیر دنبال کنید.

سلطنت طلبان، منافقین، کومله و پژاک پایگاهی در بین مردم ندارند

نظام، اعتراض مردم را نه تنها یک قانون، بلکه حق آنان می‌داند

گشت ارشاد باید از حالت فعلی خارج شود/ اعتراضات به ابتذال کشیده نشود

مردم رشت پیرو قهرمان نهضت جنگل میرزا کوچک جنگلی هستند

رضایت اکثریت مردم باید مورد توجه ما باشد

آماده‌باش نیروهای امنیتی برای جلوگیری از صدمه به جان‌ومال شهروندان

چرا سلبریتی‌ها در خصوص تحریم‌ها از مردم حمایت نمی‌کنند؟

باید با کسانی که از حقوق ملت سوء استفاده کردند، برخورد شود

مسئولان اهداف دشمنان برای تجزیه ایران را تشریح کنند

چه بر سر ما آمده که جوانان سرزمین را به تریبون های دشمن واگذار کردیم؟

بررسی ناآرامی‌های اخیر در کمیسیون امنیت ملی مجلس

بیانیه نمایندگان مجلس در حمایت از نیروهای انتظامی و فرماندهی فراجا

تلاش دشمن برای سوریه سازی از ایران ناکام خواهد ماند

نقش دولت‌های مخالف جمهوری اسلامی را در اغتشاشات اخیر مشاهده و درک کردیم

دانشجو نباید دچار سیاست‌زدگی و حزب‌گرایی شود

مجلس بر قاعده‌مند شدن اعتراضات تاکید دارد/بسیاری از سرشاخه‌های اغتشاشات معلوم شده‌اند

مجلس به‌دنبال ایجاد بستری قانونی برای شنیده شدن اعتراضات مردم است

***

سخنگوی سازمان ملل از آزادی سیامک نمازی خبر داد در گفت‌وگو با رویترز مدعی شده است: ایران به باقر نمازی هم اجازه داده تا برای معالجه به خارج از کشور برود.

لازم به ذکر است که سیامک و باقر نمازی چند سال پیش به اتهام جاسوسی و همکاری با دولت آمریکا هرکدام به ۱۰ سال حبس محکوم شده بودند.

همچنین کاظم غریب آبادی دبیر ستاد حقوق بشر درباره فرایند درمان و معالجه باقر نمازی توضیح داد و با اشاره به اینکه باقری نمازی بخاطر مسائل پزشکی و درمانی نزدیک به چهار سال است که خارج از زندان و در منزل خود در تهران به سر می برد، افزود: با توجه به درخواست‌های مطرح برای ادامه معالجه در خارج از کشور، بنابر ملاحظات انسان دوستانه روز چهارشنبه گذشته از باقر نمازی رفع ممنوع الخروجی به عمل آمد و هر زمانی که بخواهد، می‌تواند از کشور خارج شود.

در تماس های تلفنی جداگانه فواد حسین، وزیر امور خارجه عراق و السید بدر البوسعیدی، وزیر امور خارجه عمان با  حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان خبر آزادی حاجی بازداشت شده ایرانی در سعودی به وزیر امور خارجه کشورمان اعلام شد.

پدر خلیل دردمند در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این که فرزندش عصر روز گذشته آزاد شده است، گفت: شب گذشته پسرم پس از آزادی با ما تماس گرفت و حال او خوب است و در  صحت و سلامت به سر می‌برد .او اکنون در هتلی در عربستان است و ان‌شاءالله با هماهنگی‌های انجام شده به زودی به کشور باز می‌گردد.

گفت و گوی محمد مرندی مشاور رسانه‌ای تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان با شبکه راشاتودی روسیه درباره تحریم های ایران هم از دیگر خبرهای پربازدید بود.

وی در پاسخ به سوالی درباره تحریم‌های جدید آمریکا علیه صادرات ایران و اینکه "آیا این نشان دهنده یک شکاف جدید در روابط تهران و واشنگتن است؟" گفت: ایالات متحده سیاست "فشار حداکثری" را علیه ایران اعمال کرده است و در واقع رئیس‌جمهور بایدن در حال دنبال کردن سیاست‌های دونالد ترامپ است.  آمریکا در حال حاضر سیاست فشار حداکثری را علیه ایران اعمال کرده است، بنابراین وضع تحریم‌های جدید بی معنی خواهد بود.

تحولات قفقاز جنوبی هم موضوع گزارشی بود که مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

دربخشی از این گزارش که با عنوان "تحولات در قفقاز جنوبی؛ تهدید یا فرصت؟" منتشر شده، آمده است که تاکید جمهوری اسلامی ایران  بر تقویت روابط با همسایگان به ویژه در منطقه قفقاز و با کشورهایی که دارای مرز مشترک هستند، واضح و مشخص است، اما تحولات اخیر و اختلافات میان آذربایجان و ارمنستان طبیعتا در این حوزه تاثیرگذار بوده و این همان نکته‌ای است که ایران نباید در سیاست راهبردی خود از آن غفلت کند.

گزارش تاریخی ایسنا به مناسبت صد و چهلمین سالروز تولد اشرف‌الملوک فخرالدوله از سرشناس‌ترین دختران مظفرالدین شاه در سال ۱۲۶۲ هم از پربازدید ترین اخبار بامداد امروز بود.

* گزارش کامل ایسنا از جلسه علنی نوبت صبح امروز (یک شنبه) دهم مهر ماه ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی را می توانید اینجا بخوانید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۷-۱۲ ۱۰:۵۶

هنوز قراره پیگیری بشه....