• چهارشنبه / ۲۰ مهر ۱۴۰۱ / ۱۱:۴۶
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 00062065849
  • خبرنگار : 50026

اولین جشنواره ملی زرشک خراسان جنوبی/ ۴۲

دومین تولیدکننده زرشک کشور نیازمند احداث بارگاه بهداشتی

دومین تولیدکننده زرشک کشور نیازمند احداث بارگاه بهداشتی

ایسنا/خراسان جنوبی مدیر جهاد کشاورزی زیرکوه اظهار کرد: برای کاهش بار میکروبی و افزایش کیفیت محصول به ایجاد بارگاه‌های بهداشتی زرشک نیاز است.

کاظم امیری، امروز چهارشنبه ۲۰ مهر با تاکید بر اینکه پس از برداشت، نگهداری زرشک مهم ترین دغدغه کشاورزان زیرکوه است، به خبرنگاران رسانه‌های گروهی گفت: چهار هزار هکتار از اراضی کشاورزی زیرکوه تحت کشت زرشک قرار دارد.

وی با بیان اینکه این شهرستان دومین تولیدکننده زرشک در کشور محسوب می‌شود و ۳۸۰۰ بهره بردار با محصول مزیت دار زرشک ارتباط دارند، اظهار کرد: با برگزاری جشنواره ملی زرشک به دنبال معرفی این محصول مزیت دار به مناطق مختلف کشور و سایر کشورها هستیم.

امیری با بیان اینکه جشنواره ملی زرشک بحث حمایت از کشاورزان را در پی خواهد داشت، افزود: افزایش قیمت زرشک و ایجاد انگیزه بین کشاورزان و کمک به معیشت زرشک کاران از اهداف شنواره ملی زرشک محسوب می شود.

تعادل بین عرضه و تقاضا حفظ شود 

مدیر جهاد کشاورزی زیرکوه بیان کرد: محصول زرشک بعد از برداشت یا خشک و یا فرآوری باید شود و یکی از راه‌های حمایت از کشاورزان تعادل بین عرضه و تقاضا است و اگر کشاورزان نتوانند به موقع محصولات خود را به فروش برسانند دلالان به میدان می آیند.

وی در خصوص ایجاد شهرک بارگاهی زرشک، تصریح کرد: مقرر شده است تا در حاشیه برگزاری جشنواره ملی زرشک عملیات اجرایی بزرگترین شهرک بارگاهی زرشک خراسان جنوبی در سطح ۱۲ هکتار با ۲۲۵ واحد در روستای افین زیرکوه آغاز شود.

امیری یادآور شد: ۹ مرکز خرید توافقی زرشک در استان فعال شده که یک مرکز در زیرکوه قرار دارد و اقدام به معرفی زرشک در حوزه نمایندگان مجلس، اتاق‌های بازرگانی و غیره کردیم تا تقاضا افزایش یابد و این موضوع افزایش قیمت زرشک را در پی خواهد داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha