• پنجشنبه / ۲۶ آبان ۱۴۰۱ / ۱۰:۵۳
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 00062091663
  • خبرنگار : 50184

معاون توسعه ورزش کرمانشاه: 

باید ورزش را برای مردم آسان و ارزان کنیم/ رشته‌های ورزشی پر مخاطب توسعه می‌یابند

باید ورزش را برای مردم آسان و ارزان کنیم/ رشته‌های ورزشی پر مخاطب توسعه می‌یابند

ایسنا/کرمانشاه معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه با تاکید بر لزوم توسعه ورزش همگانی، گفت: باید بستری فراهم شود تا ورزش بصورت آسان و ارزان در اختیار مردم قرار گیرد.

وحید خسروی در دیدار با هیات مدیره انجمن ورزشی نویسان استان، با تاکید بر اینکه در حوزه ورزش همگانی امکان دسترسی آحاد جامعه به خدمات ورزشی در اولویت قرار دارد، اظهار کرد: استفاده از ظرفیت کلیه دستگاه های اجرایی و بویژه متولیان ورزش شهروندی مانند شهرداری ها را در اولویت قرار خواهیم داد.

به گزارش ایسنا، خسروی خاطرنشان کرد: از طرفی یک نیاز سنجی از جامعه خواهیم داشت و علاقمندی های مردم هر منطقه، بخش و محله را تعیین می کنیم تا بتوانیم بهترین امکانات را با رویکرد سلامت افزا و با هدف ایجاد شادی و نشاط بین مردم فراهم کنیم.

خسروی با تاکید بر اینکه محتوای ورزش همگانی "ورزش برای همه" است، افزود: زمانی که از ورزش برای همه صحبت می کنیم، یعنی باید بتوانیم در کمترین زمان ممکن و به بهترین شکل ممکن، ورزش ارزان و آسان را در اختیار مردم قرار دهیم.

وی یکی از چالش های کنونی در حوزه فعالیت های بدنی را همین مسئله عنوان کرد و گفت: متاسفانه درحال حاضر مردم ما دسترسی ارزان و آسان به امکانات ورزشی ندارند که بخشی از آن حاصل سیاست های واگذاری امکان ورزشی بوده که متناسب با رویکرد توسعه ورزش همگانی نیست.

معاون اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه از لازمه های توسعه ورزش همگانی را هم افزایی منابع و زیرساخت های ورزشی همه دستگاه های اجرایی عنوان کرد و ادامه داد: در حال حاضر امکانات و زیرساخت های ورزشی داریم که در اختیار دستگاه های اجرایی است و استفاده بهینه ای هم از ظرفیت آنها نمی شود، لذا باید آنها را آزادسازی کنیم.

وی یکی از رویکردهای مورد توجه این معاونت را گسترش ورزش شهروندی از طریق توسعه زیرساخت ها و مناسب سازی فضاهای ورزشی شهری و بوستان ها عنوان کرد و افزود: با این اقدام شهروندان با هر شرایط سنی و مشکلات جسمی مانند معلولیت ها می توانند به ورزش بپردازند.

وی اضافه کرد: یکی از موضوعات دیگری که در دستور کار قرار داده ایم، تببین کارکردهای تربیتی، اخلاقی و سلامت افزایی ورزش همگانی است، چراکه تا زمانی این کارکردها را تشریح نکنیم و توضیح ندهیم، مردم با کارکردهای ورزش بیگانه خواهند بود.

معاون توسعه ورزش استان با بیان اینکه در حال حاضر نقش ورزش در زندگی مردم کمرنگ است، عنوان کرد: می خواهیم ورزش در سبد زندگی مردم دیده شود که سه راهبرد اساسی دارد که شامل در اختیار قرار دادن ورزش آسان و ارزان، تشریح کارکردهای سلامت افزای ورزش و نیز افزایش سهم ورزش در زندگی و سلامت مردم است.

خسروی اضافه کرد: از رسانه ها، مربیان و قهرمانان انتظار داریم تا کارکردهای ورزش را در جامعه تبیین کند، به این معنا که ورزش به دغدغه مردم برای سلامتشان تبدیل شود که نتیجه آن ارتقاء ورزش عمومی و سلامت محور و تقویت ورزش های ملی است.

وی در ادامه در تشریح برنامه ریزی های انجام شده برای حوزه ورزش قهرمانی هم گفت: ارتقاء جایگاه ورزش قهرمانی و حرفه ای در رویدادهای ملی و مهمتر از همه افزایش کیفیت ملی پوشان ما در رویدادهای المپیک، المپیک آسیایی، جهانی و آسیایی را مورد توجه جدی قرار خواهیم داد.

خسروی با تاکید براینکه افزایش جمعیت ورزش قهرمانی می تواند موتور محرک ورزش همگانی باشد، اظهار کرد: به این باور رسیده ایم که ورزش قهرمانی عاملی موثر جهت توسعه  ورزش همگانی است، برای نمونه زمانی که یک رویداد ورزشی مهم برگزار می شود، گرایش و تمایل مردم بعد از آن رویداد به سمت آن رشته ورزشی بیشتری می شود.

وی با بیان اینکه تقویت ورزش های ملی، آئینی و سنتی نیز در دستور کار قرار دارد، گفت: این مسئله می تواند در حوزه ترویج اخلاق و معرف در ورزش به ما کمک کند واز طرفی ارتقاء جایگاه مسئولیت های اجتماعی در ورزش را هم به دنبال خواهد داشت.

وی با تاکید براینکه در حال حاضر در هر دو حوزه ورزش همگانی و قهرمانی موضوع عدالت محوری در توزیع امکانات، منابع و زیرساخت ها مورد توجه قرار دارد، افزود: وقتی عدالت محوری باشد، پیامدهای مثبتی همچون افزایش مشارکت زنان در ورزش هم مورد توجه قرار می گیرد.

خسروی خاطرنشان کرد: موضوع عدالت محوری در توزیع امکانات، منابع  و زیرساخت ها در همه شهرستان های استان لحاظ خواهد شد، بگونه ای که حتی در دورترین نقاط مرزی هم زیرساخت های ورزشی مناسب را داشته باشیم تا فرآیند استعدادیابی، استعدادپروری و نخبه شدن این استعدادها را در همه جا داشته باشیم.

وی در ادامه سخنانش از برنامه ریزی برای افزایش سهم کرسی های مهم کشوری در فدراسیون های ورزشی و نهادهای تصمیم گیر هم خبرداد و گفت: با این اقدام جوانان توانمند کرمانشاهی می توانند به ارتقاء ورزش استان کمک کند.

خسروی یادآورشد: گسترش رشته های ورزشی پرمخاطب و پرطرفدار که شادی و نشاط را در جامعه به همراه خواهند داشت را هم در دستور کار داریم و از طرفی تلاش می کنیم تا  حضور سرمایه گذاران را در ورزش برای پویایی اقتصاد ورزش و حمایت از رشته های پایه، پرمدال و توسعه رشته هایی که اهمیت ملی و اسلامی دارند، پررنگ کنیم.

وی تصریح کرد: توجه متوزان  و متعادل به ورزش آقایان و بانوان براساس طرح آمایش سرزمینی ورزش که خروجی آن جهت دهی منابع در قالب یک چارچوب مشخص خواهد بود نیز در برنامه قرار دارد.

معاون ورزش استان یکی از چالش های اصلی ورزش قهرمانی در استان را نبود نظام ورزش حرفه ای برای حمایت مالی از باشگاه ها عنوان کرد و گفت: این مسئله باعث شده تا باشگاه های ما عمدتا در میانه های راه حضور در رقابت های لیگی دچار مشکل شوند و برای همین باید به سمت مردمی کردن نظام مدیریت ورزش برویم، یعنی مردم را برای حل این مشکل پای کار بیاوریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha