• دوشنبه / ۱۴ آذر ۱۴۰۱ / ۱۸:۲۲
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 00062104543
  • خبرنگار : 71061

بی‌محلی مردم به فراخوان اعتصابات

بی‌محلی مردم به فراخوان اعتصابات

اولین روز فراخوان سراسری ضدانقلاب برای اعتصاب، ناکام ماند.

به گزارش ایسنا، با وجود تبلیغات گسترده رسانه‌های خارج از کشور برای اعتصاب سراسری در روزهای ۱۴ ،۱۵ و ۱۶ آذر روز دوشنبه خیابان های مرکزی شهر تهران از جمله میدان انقلاب تا چهار راه ولیعصر تا  عصر شرایطی آرم را پشت سر گذاشتند؛ عموم مغازها باز بود و رفت و آمد مردم به شکل معمول یک روز بارانی جریان داشت، با این وجود نیروهای انتظامی به شکل قابل ملاحظه‌ای در این خیابان ها مستقر بودند تا مانع هر نوع بی نظمی شوند.

دانشگاه تهران به عنوان یکی از مهمترین دانشگاه‌های پایتخت با وجود بسته بودن درب اصلی‌اش  و رفت و آمد دانشجویان از درب های جانبی در سکوت ۱۴ آذر را سپری کرد.

کسبه چهار راه امیراکرم، خیابان جمهوری و میدان بهارستان تهران نیز امروز در مسیری مخالف با فراخوان‌های اعلامی باز بوده و به کسب و کار معمولشان مشغول بودند.

براساس مشاهدات خبرنگار ایسنا، کاسبان و مغازه‌های مسیر ابوریحان تا انقلاب از ساعت ۱۶ عصر مغازه‌هایشان را در حالت نیمه باز قرار داده بودند و مغازه‌هایی که به طور کامل فروش داشتند هم به اذعان خودشان پس از ساعت ۱٨ و ۳۰ دقیقه قصد تعطیلی داشتند.
در این میان تعطیلی چند انتشارات دانشگاهی نیز به چشم می‌خورد، اما با این وجود هر چه بیشتر به میدان انقلاب نزدیک‌تر می‌شدید در مغازه‌ها، شور خرید و رفت و آمد بیشتر می‌شد و از بین هر چهار الی پنج مغازه نهایتا یک الی دو محل تعطیل بود.

قریب به اکثر کافه‌ها و مغازه‌های کارگر شمالی فعالیت داشتند اما از سوی میدان انقلاب به سمت خیابان آزادی کمی از روشنایی و شور همیشگی‌اش کاسته شده بود.

در این زمینه محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه صبح دوشنبه در جلسه شورای عالی قوه قضاییه تاکید کرد: کسانی که در دل و ذهن کسبه و بازاریان رعب و وحشت ایجاد کرده و آنها را تهدید می‌کنند که اگر مغازه‌شان را نبندند، آن را به آتش می‌کشند یا کسانی که کامیون‌داران و رانندگان زحمتکش را تهدید می‌کنند که اگر بارها را به مقصد برسانند به ماشین‌های‌شان آسیب وارد می‌آورند؛ اینها موارد و مصادیق ایذاء و آزار رساندن به مردم است؛ لذا مسئولان قضایی و انتظامی و امنیتی به این قبیل موارد ساده ننگرند و با سرعت و قاطعیت به شناسایی و دستگیری و محاکمه این عناصر ایذاء مردم بپردازند.

پیش از ظهر امروز نیز اعلام شد که رستوران و جواهر فروشی علی دایی به دلیل همراهی با فراخوان اعتصابات از سوی پلیس اماکن پایتخت پلمب شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۹-۱۴ ۲۲:۲۳

پس اونهایی که تعطیل کردن چی ؟ اونها ضد انقلاب هستن یا معترض؟ یا اغتشاشگر؟

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۱۴ ۲۳:۴۶

آره اصلا امروز همه چی کاملا عادی بوده!

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۱۴ ۲۳:۴۸

علی دایی یا هر کس دیگه فرقی ندارد، زندگی و امورات مملکت بازیچه نیست. برخورد با هر کسی که آب به آسیاب دشمنان جمهوری اسلامی ایران می ریزد لازم است.

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۱۵ ۱۴:۵۲

دقیقا

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۱۵ ۰۰:۴۱

اصلا هم اینجوری نبود بیشتر مغازه بسته بودن

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۱۵ ۰۹:۵۱

چرا دروغ می گی ... همه ای مغازه ها باز بود من دیروز خودم بازار تهران بودم کلی خریدم کردم مردم دیگه ام مشغول خرید بودند....

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۱۵ ۰۱:۴۵

نه اینطوری نیست تازه شروع شده.... جانان..

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۱۵ ۰۳:۱۴

این وضعیت نشانه رضایت مردم نیست خودتونم خوب میدونید

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۱۵ ۰۹:۴۳

اینجا نوشته بی محلی مردم اونور نوشته با تهدید مجبور به بستن مغازه هاشون شدن راست و دروغگو معلوم نیست

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۱۵ ۱۰:۳۸

هرکه ببندد به خون شهدا خیانت میکند چه دایی باشه چه بابای دایی درود بر کاسب باغیرت

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۱۵ ۱۰:۵۱

اجبار به بستن هیچ رضایتی در این کار نبود ترس از جان و مال توسط آنها که فرخوان میدهند در دل کسبه باعث سکوت و بستن کسب و کارشونه

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۱۵ ۱۱:۴۹

مسئله ان است که امروز برخلاف سال پنجاه و هفت انانی که مردم ایران را دعوت به اعتصاب می کنند یک عده تاجران سیاسی هستند که برای انکه از سازمان سیا و یا سعودی ها حقوق بگیرند باید بیلان کار سالیانه ارائه کرده تا انان سگ خور یک پولی به حضرات بدهند امروز انان باید بدانند شرایط اقتصادی ناشی از تحریم امریکا کاری کرده که اگر کسی روزی کار نکند در خرج روزانه خود می ماند متاسفانه حضرات با ان همه اندیشکده و مرکز مطالعات هنوز این مسله را درک نکزدن بدرود

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۱۵ ۱۱:۵۰

....!!! ....!!! آل سقوط کم آورده!!!

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۱۵ ۱۱:۵۴

.... البته یکعده بخاطر مشکلات مالی که دارند و یک عده خیلی کم هم که بسیجی هستند باز بودند.....

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۱۵ ۱۲:۱۱

ولا من رفتم خیابان همه جا بسته بود بجز یک کفش فروشی امدم اخبار نشون داد همه جا باز و عادی بود اینم جزوه عجایب هست خودش

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۱۵ ۱۲:۴۸

سلام. اغتشاش گر نادان مغازم رو آتش بزنه بهتره تا سرباز حرامزاده ی آمریکایی جلو چشمم به ناموسم تجاوز کنه.

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۱۵ ۱۳:۱۰

کوری چشم اغتشاشگران...

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۱۵ ۱۳:۴۱

...خوبه که همه چشم دارند ومبینن کی داره درست میگه....

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۱۵ ۱۳:۵۱

مردم با بصیرت خود را فدای ضد انقلاب نکنید چون ضد انقلاب در ایران جای ندارند بایستی همه آنها نا بود شونند فراخوان ضد انقلاب پوچ است ما تا آخرین نفس با انقلاب هستیم

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۱۵ ۱۴:۱۶

باشه باور کردیم.. خخخ.. حناتون رنگی نداره... دورانتون تمام شده

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۱۵ ۱۴:۳۳

سلام این خیلی خوبه ماهم موافقیم.شماهم فیلتروبرداریدخیلی فرق میکنه خیلی اعصاب جوانخاروتسکین میده حدود۴تانوجوان رومن میشناسم که فیلترینگ تاثیرگذاشته رواعصابشون وبدبین شدن