• چهارشنبه / ۱۶ آذر ۱۴۰۱ / ۱۱:۴۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 00062106028
  • خبرنگار : 50356

مصرف گاز در خراسان رضوی به ۵۹ میلیون متر مکعب در روز رسید

مصرف گاز در خراسان رضوی به ۵۹ میلیون متر مکعب در روز رسید

ایسنا/خراسان رضوی مدیر عامل شرکت گاز خراسان رضوی با تاکید بر لزوم مدیریت مصرف بهینه گاز طبیعی در بخش خانگی و عمومی گفت: طی ۴۸ ساعت گذشته به طور میانگین روزانه ۵۹ میلیون متر مکعب گاز در استان مصرف شد.

حسن افتخاری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در پی بارش نزولات آسمانی و کاهش شدید دما، مصرف گاز طبیعی در بخش خانگی و عمومی استان به شدت افزایش یافت.

وی با بیان اینکه در نیمه اول آذر امسال رقمی بالغ بر ۷۵۱ میلیون متر مکعب گاز مصرف شد که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ میلیون متر مکعب بیشتر است افزود: ۷۵ درصد این آمار معادل ۵۵۷ میلیون متر مکعب تحویل بخش خانگی و عمومی شده که در مقایسه با شاخص‌های استاندارد سرانه مصرف رقم بسیار بالایی است.

افتخاری ادامه داد: در حال حاضر میزان مصرف گاز بخش خانگی و عمومی استان از مجموع گاز تولیدی پالایشگاه شهید هاشمی‌نژاد سرخس و منابع ذخیره‌سازی بیشتر است و ناچار به تامین بخشی از گاز مورد نیاز استان از شبکه سراسری گاز جنوب کشور هستیم.

مدیر عامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: از مشترکان تقاضا می‌شود با استفاده از راهکارهای ساده همانند استفاده از پوشش مناسب زمستانی در منزل، خاموش کردن وسائل گرمایشی اتاق‌ها و فضاهای بلااستفاده، بستن کانال‌های کولر و نصب پرده ضخیم روی پنجره به پایداری جریان گاز در نقاط دورافتاده کمک کنند.

افتخاری در بخش دیگری از سخنان خود به بخشنامه مدیریت مصرف گاز در ادارات و سازمان‌های دولتی اشاره کرد و افزود: پایش مصرف گاز ادارات، سازمان‌ها و مراکز دولتی و عمومی، مساجد، حسینیه‌ها و مدارس استان با هدف همکاری و هماهنگی جهت آموزش و اجرای مطلوب کنترل و نظارت مصرف گاز توسط ۲۷ تیم امدادی از ابتدای آذر ماه آغاز شده است.

وی ادامه داد: کارشناسان شرکت گاز خراسان رضوی در این بازدیدها رعایت دمای ۲۱ تا ۱۸ درجه سانتیگراد در فضای داخلی و بسته و دمای ۱۸ درجه در راهروها و فضاهای عمومی و سرپوشیده، کنترل روشن نمودن وسایل گرمایشی یک ساعت قبل از آغاز به کار و خاموش کردن آن یک ساعت قبل از پایان کار، خاموش بودن وسایل گرمایشی در روزهای تعطیل و کنترل گواهینامه‌های معاینه فنی، تعمیر وسایل گرمایشی و دیگر اقدامات لازم را با هدف افزایش بازدهی وسایل گازسوز پیگیری خواهند کرد.

مدیر عامل شرکت گاز خراسان رضوی تاکید کرد: ادارات و سازمان‌هایی که نسبت به رعایت دستورالعمل مدیریت مصرف گاز بی‌تفاوت باشند، در نوبت اول اخطار کتبی دریافت کرده و در صورت تکرار موضوع علاوه بر اعلام به استانداری مطابق مقررات مربوط نسبت به قطع جریان گاز مجموعه آنان اقدام خواهد شد.

این مقام مسئول وصل مجدد گاز ادارات و سازمان‌هایی که نسبت به رعایت مدیریت مصرف گاز طبیعی بی‌تفاوت باشند را منوط به تعهد رعایت ضوابط مدیریت بهینه مصرف گاز توسط بالاترین مقام مسئول آن سازمان عنوان کرد و افزود: شرکت گاز خراسان رضوی با شماره تلفن ۱۵۹۴  آماده راهنمایی متولیان انرژی سازمان‌های دولتی درباره نحوه مدیریت مصرف گاز است.

شرکت گاز خراسان رضوی وظیفه تامین گازطبیعی ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار مشترک را در بخش‌های مختلف را بر عهده دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha