• چهارشنبه / ۳۰ آذر ۱۴۰۱ / ۱۴:۴۱
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 00062116363
  • خبرنگار : 50189

از سوی مدیر بازرسی شهرداری کرمان اعلام شد

پروژه های قابل افتتاح شهرداری کرمان در دهه فجر/ رفع مشکلات ۱۵ پروژه شهری

پروژه های قابل افتتاح شهرداری کرمان در دهه فجر/ رفع مشکلات ۱۵ پروژه شهری

ایسنا/کرمان طبق اعلام مدیر بازرسی شهرداری کرمان با مطالعاتی که در شهرداری انجام شده، مشکلات ۱۵ پروژه از ۲۲ پروژه ای که معطل شهرداری بود، برطرف شد از جمله این پروژه ها می توان به پارکینگ طبقاتی کوچه ۱۲ شریعتی، پروژه بوم رنگ و ... اشاره کرد.

مرتضی هوش هویدا ظهر امروز ۳۰ آذرماه در جمع خبرنگاران گفت: طرح مرهم در محلات شهر کرمان در دست اجراست این طرح به گونه ای است که مردم محلات پروژه هایی که برای محله خود مناسب می دانند به شهرداری اعلام می کنند تا در سال آینده در صورت تصویب شورای شهر و تامین اعتبار اجرا شود.

او سیاست و راهبرد این دوره شهرداری را گام برداشتن به سمت اجرای پروژه های کوچک و محله دانست و در ادامه درباره اقدامات بازرسی شهرداری می گوید: شماره تماس ۱۳۷ یا اپلیکیشن کرمان من، ۰۹۱۳۰۵۰۰۱۳۷ و سایت شهرداری پل های ارتباطی شهرداری و مردم هستند.

طبق اعلام مدیر بازرسی شهرداری کرمان، شهرداری از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ماه امسال هر روز یک افتتاح یا کلنگ زنی پروژه جدید خواهد داشت از جمله پروژه های قابل افتتاح در این بازه؛ پارک زائر شهید در بزرگراه شرقی، پیاده راه شهید مفتح، پیاده راه سلامت هوانیروز، بوستان مدافعان سلامت جنب بیمارستان افضلی پور، فاز اول بوستان شهید سلیمانی و بهسازی رفیوژ خیابان آیت الله صدوقی(میدان آزادی تا پل شهید بادپا) هستند.

او، بوستان حضرت خدیجه در شهرک مطهری، میدان پانصد دستگاه، بهسازی خیابان قلعه و بهسازی تقاطع سمیه(چهارراه طهماسب آباد)، را از جمله پروژه های که کلنگ اجرایی آنها در ایام الله دهه فجر به زمین زده می شود، اعلام کرد و در ادامه از افتتاح ساختمان منطقه پنج شهرداری تا پایان سال جاری خبر داد.

هوش هویدا ادامه می دهد: در دهه فجر کلنگ زیر گذر سه راه سیلو به زمین زده می شود و طرح پروژه سه راه شرف آباد هم مجدد بررسی می شود و در صورت تایید شورای شهر در رینگ دور شهر چند گلوگاه داریم که باید تعیین تکلیف شوند.

او می افزاید: تقاطع های سه راه شرف آباد و سه راه سیلو، چهارراه شهید نیکزاد، چهارراه الله آباد و سه راه جوپاری در صورت تامین اعتبار و تصویب شورای شهر در ۲۲ بهمن سال جاری کلنگ زنی می شوند.

مدیر بازرسی شهرداری کرمان در ادامه بر لزوم حکمرانی محلاتی تاکید کرد و افزود: نقش مردم در مدیریت شهری بسیار مهم است.

او عدم وجود منابع پایدار در شهرداری را یکی از مشکلات شهر کرمان دانست و در ادامه از تعریف حدود ۲۰ پروژه در شهر کرمان سخن گفت و از سرمایه گذاران درخواست مشارکت داشت.

طبق اعلام هوش هویدا، با مطالعاتی که در شهرداری انجام شده، مشکلات ۱۵ پروژه از ۲۲ پروژه ای که معطل شهرداری بود، برطرف شد از جمله این پروژه ها می توان به پارکینگ طبقاتی کوچه ۱۲ شریعتی، پروژه بوم رنگ و ... اشاره کرد، اما بعضی پروژه ها مانند بام کرمان فراسازمانی است و باید چند مجموعه دست به دست هم دهند تا مشکل آن حل شود.

او می گوید: منکر وجود فساد در شهرداری نیستیم اما در این دوره، شهرداری تا کنون پرونده فساد کلانی نداشته است البته اشتباهاتی در دوره های قبل شده است.

مدیر بازرسی شهرداری کرمان، از پروژه هایی که قرارگاه خاتم در کرمان در دست اجرا دارد یا در آینده به آن واگذار می شود سخن به میان آورد و عنوان کرد: پل شهدای خلبان در صورت حل مشکلات آن، سال آینده افتتاح می شود، همچنین در حال مذاکره با قرارگاه خاتم برای اجرای طرح بزرگراه شهید سلیمانی و دو تقاطعی که سال آینده کلنگ زنی می شوند، هستیم.

او گفت: دولت در سال جاری دو مرحله قیر رایگان برای محلات هدف تحویل دادند اما کرمان شهر بزرگی است و معابر زیادی دارد و اگر کوچه و خیابانی فاقد شبکه فاضلاب باشد را نمی توانیم آسفالت کنیم و این درحالی است که قول داده اند فاضلاب شهر کرمان تا سال ۱۴۰۳ تمام می شود.

هوش هویدا یکی از راهکارهای کاهش ترافیک میدان شهداء(مشتاق) را ایجاد بازارچه های محله ای دانست و از راه اندازی بازارچه محله در منطقه ابوذر خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر شهرداری در شش نقطه از کرمان از جمله؛ بلوار پزشک، بلوار شاهد، الغدیر و گلدشت زمین لازم برای در اختیار گذاشتن سرمایه گذار برای راه اندازی بازارچه محله ای آماده دارد.

او می گوید: شهرداری مطالعات پنج پروژه تعریض که در کرمان بی سابقه بوده را در حال مطالعه دارد و پروژه خیابان آیت الله دستغیب در حال انجام است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha