• یکشنبه / ۱۸ دی ۱۴۰۱ / ۰۸:۰۹
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 00062128189
  • خبرنگار : 50589

گزارشی از عملکرد تیم فوتبال تراکتور در نیم‌فصل اول لیگ‌برتر؛

تراکتور؛ شروع روسی و پایان اسپانیایی!

تراکتور؛ شروع روسی و پایان اسپانیایی!

ایسنا/آذربایجان شرقی تراکتور که نیم‌فصل اول را با قرار گرفتن در رده ششم جدول به پایان رساند، در ادامه فصل چالش های مختلفی را پیش‌روی خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، تراکتور که فصل را با بردیف آغاز کرد و بعد از جام‌جهانی با سرمربی از اسپانیا دور رفت رقابت‌ها را به سرانجام رساند و در پایان هفته پانزدهم و با برتری برابر استقلال جایگاه ششم را به خود اختصاص داد.

در این گزارش به بررسی عملکرد تیم تراکتور در دور رفت رقابت های لیگ‌برتر فوتبال باشگاه های کشور خواهیم پرداخت.

هفته اول

گل‌گهر سیرجان ۲ تراکتور ۱

شکست در گام اول مقابل امیرپاشا

یک تیم شکل گرفته از تفکرات بردیف روسیه‌ای و بی‌تابی پرشورها برای آغاز قدرتمند فصل جدید با باخت خارج از خانه تی‌تی‌ها همراه شد.

سیستم سه دفاعه‌ای که در این بازی در دستورکار بردیف قرار گرفت، نظر هواداران تراکتور را به تفکرات این سرمربی روسیه‌ای جلب کرد، قبل تر از بردیف شاید جان توشاک ولزی تنها سرمربی بود که چیدمان سه دفاعی را برای تراکتور درنظر گرفته بود که چنین سیستمی در این تیم با موفقیت همراه نشد تا توشاک نیز چیدمان ترکیب‌اش را دستخوش تغییر کند. تراکتور این بازی را دو بر یک واگذار کرد تا تیم قربان بردیف فصل را با باخت آغاز کند.

تک گل تی‌تی‌ها در این بازی توسط محمد عباس‌زاده به ثمر رسید و علی‌اصغر عاشوری به همراه رضا شکاری گل های میزبان را به ثمر رساندند.

هفته دوم

تراکتور ۱ ذوب‌آهن ۱

تقسیم امتیازات در طوفان تبریز

تی‌تی‌ها در دومین هفته رقابت‌ها، در هوایی طوفانی و سکوت فراگیر سکو های خالی ورزشگاه شهید سردار سلیمانی مقابل ذوب‌آهن قرار گرفتند، شاگردان مهدی تارتار که پس از کسب یک مساوی و با برد مقابل پرسپولیس با انگیزه‌ای مضاعف به تبریز آمده بودند، درحالی که یک سوم از زمان های بازی سپری شد، توسط صادق بابا احمدی گل اول را به ثمر رساندند و نیمه نخست را با برتری به رختکن رفتند.

در ادامه کار گاندوها در حفظ نتیجه موفق عمل کردند اما گل دقیقه نودی رضا اسدی نقش های تارتار را نقش بر آب کرد و بازی با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

هفته سوم

فولاد ۳ تراکتور ۲

باخت با تیر خلاص گلادیاتور سابق!

تی‌تی‌ها در شرایطی به اهواز سفر کردند که از شش امتیاز ممکن دو بازی اخیر خود تنها یک امتیاز کسب کرده بودند و باید در برابر تیمی که در دو بازی ابتدایی فصل به تساوی های بدون گل رضایت داده و با اندیشه پیروزی به استقبال این بازی می‌رفتند دیدار کنند.

بازی که تماشایی و نزدیک دنبال می‌شد و در شرایطی که تا واپسین دقایق دو بر دو بود، توپ با ضربه سر ناگهانی "اشکان دژاگه" کاپیتان سابق سرخ‌پوشان دیار آذربایجان باعث شد تا تی‌تی‌ها تساوی را با باخت عوض کرده و دست خالی به تبریز بازگردند.

هفته چهارم

تراکتور ۰ هوادار ۰

مساوی با هوادار مقابل چشم پرشورها

اما تراکتور درحالی به بازی ها ادامه می‌داد که بردیف روسیه‌ای اعلام کرده بود که پرشور ها از هفته پنجم شاهد عملکرد اصلی تیمش خواهند بود.

این بازی با شور شوق پرشورها برگزار شد اما حضور هواداران تراکتور هم باعث نشد تا تیم بردیف موفق به کسب پیروزی شود و همین مسئله باعث شد تا همگان چشمانشان را به بازی هفته پنجم و وعده این سرمربی روسیه‌ای بدوزند.

هفته پنجم

آلومینیوم اراک ۰ تراکتور ۲

الوعده وفا/ تراکتور بلاخره برد

هفته پنجم، روز موعود فرا رسیده بود و پرشورها منتظر وعده قربان بردیف مبنی بر کسب نتیجه مورد نظر بودند، تراکتور دو بر صفر آلومینیوم را شکست داد تا امید در اردوی سرخ‌پوشان دیار آذربایجان زنده بماند.

محمدعباس زاده در ابتدایی‌ترین و رضا اسدی در انتهای‌ترین لحظات این مسابقه گل های اولین پیروزی تی تی ها را به ثمر رساندند.

هفته ششم

تراکتور ۱ نفت آبادان ۰

رضا تایم بلای جان پرکاس شد!

تراکتور درشرایطی پس از پیروزی برابر آلومینیوم و با انگیزه‌ای مضاعف به مصاف صنعت نفت می‌رفت که حریف آبادانی تی‌تی‌ها در وضعیت بحرانی قرار داشته و سرمربی این تیم "رضا پرکاس" روزبه‌روز به درب خروجی صنعت نفت نزدیک می‌شد و درحالی که بازی تا پایان ۹۰ قانونی بدون گل دنبال می‌شد، رضاتایم کار خودش را کرد و رضا اسدی موفق شد با به ثمر رساندن گل پیروزی‌بخش تیمش در این بازی، نامه اخراج پرکاس از صنعت نفت را امضا کرده و سه امتیاز بازی را مال تراکتور کند.

هفته هفتم

پرسپولیس ۰ تراکتور ۱

بردیف مچ یحیی را خواباند!

بدون شک حساس‌ترین دیدار هفتمین هفته رقابت‌ها به بازی تراکتور و پرسپولیس اختصاص یافت، جایی که دوتیم در دهمین روز از پاییز سال جاری در سکوت ورزشگاه آزادی به مصاف یکدیگر رفتند، محمد عباس‌زاده گل برتری تیمش را به ثمر رساند و پنالتی مشکوک پرسپولیس با ضربه مهدی ترابی و مهار تماشایی اخباری همراه شد تا تی‌تی‌ها پرسپولیس را در پایتخت شکست داده و سومین پیروزی فصل خود را کسب کنند.

هفته هشتم

مس رفسنجان ۱ تراکتور ۰

غرور تیم بردیف را زمین‌گیر کرد!

مصاف تراکتور و مس رفسنجان درشرایطی برگزار شد که سرخ‌پوشان دیار آذربایجان پس از سه پیروزی پی‌درپی به مصاف شاگردان ربیعی که ۵ امتیاز از ۹ امتیازی ممکن سه بازی اخیرشان را کسب کرده بوده رفتند.

مهدی توکلی در دقیقه ۱۴ با ضربه سر خود توپ را وارد کنج دروازه تراکتور کرده و گل پیروزی‌بخش تیمش را به نام خود ثبت کرد.

بازی با همین نتیجه در نیمه نخست به پایان رسید و مسی‌ها پیروز به رختکن رفتند.

در دقیقه ۵۲ این دیدار مهدی حسینی با دریافت کارت قرمز از سوی داور بازی اخراج شد تا تراکتوری‌ها بازی را ۱۰ نفره دنبال کنند و در ادامه کار تلاش های این تیم برای تغییر نتیجه حاصلی به همراه نداشت تا تراکتور پس از سه بازی پیروزی پیاپی نتیجه را به مس رفسنجان واگذار کند.

هفته نهم

تراکتور ۳ نفت مسجدسلیمان ۲

کامبک با هتریک طلایی عباس‌زاده!

ایستگاه نهم و مصاف با نفت مسجدسلیمان بحران‌زده چالشی برای بردیف جهت بازگشت به مدار پیروزی بود که تی‌تی‌ها در این دیدار دراماتیک با برتری سه بر دو پیروز میدان شدند.

محمد عباس‌زاده در دومین دقیقه این دیدار گلزنی کرد تا تی‌تی‌ها یک بر صفر پیش بیافتند و ۴۵ دقیقه نخست این دیدار با تک گل عباس‌زاده باعث شد تا تراکتور پیروز راهی رختکن شود.

در ادامه کار گل های میلاد باقری و رضا دهقانی، نفت مسجد سلیمان را به بازی بازگرداند و حساب کار دو بر یک شد.

اما تراکتور با ارائه عملکردی برق‌آسا در ۱۰ دقیقه پایانی بازی، به گل رسیدند و اتفاقا گل های برتری تی‌تی‌ها را محمد عباس‌زاده به ثمر رساند تا سرخ‌پوشان دیار آذربایجان با تکمیل کامبک خود سه امتیاز خانگی را مال خود کنند.

هفته دهم

سپاهان ۴ تراکتور ۲

با اخراج قارتال همه‌ چیز فرو ریخت!

هفته دهم و مصاف تراکتور و سپاهان، دو تیم غیر تهرانی که مطمئناً تماشای نمایش‌شان در سال های اخیر خالی از لطف نبوده و نیست، بازی با گل زود هنگام عیسی مرادی و آغاز طوفانی سپاهان پیگیری شد، اخباری در دقیقه ۲۱ بازی اخراج شد و کاخ‌ساز در درون دروازه قرار گرفت و رامین رضاییان به همراه محمد کریمی طی ۱۴ دقیقه چارچوب تراکتور را فروریختند تا کاخ آرزو های دروازه‌بان جوان تراکتور فرو بریزد، کاوه رضایی در دقیقه ۵۵ بازی حساب کار را سه بر یک کرد یکی از توپ های تراکتوری ها با برخورد محمد کریمه وارد دروازه سپاهان شد تا امید به اردوی تی تی ها بازگردد اما شهریار مغانلو با وارد کرد توپ به درون دروازه کاخ ساز نقشه های بردیف برای بازگشت به بازی را نقش بر اب کرد تا تراکتور ۱۰ نفره بازنده به تبریز بازگردد.

هفته یازدهم

تراکتور ۱ ملوان بندرانزلی ۱

تقسیم امتیازات در تبریز

تراکتور در آخرین بازی قبل از آغاز رقابت های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و درشرایطی که قربان بردیف شاید حتی تصورش را هم نمی کرد که برای آخرین بار روی نیمکت این تیم می‌نشیند، به مصاف ملوان تازه لیگ برتری شده رفت و به تساوی یک بر یک در مقابل این تیم رضایت داد.

محمد آقاجانپور مدافع پیشتاخته تراکتوری ها در دقیقه ۲۹ این مسابقه روی پاس گل دقیق ریکاردو آلوز توپ را وارد دروازه ملوان کرد و درست ۱۰ دقیقه بعد از آن سجاد بازگیر از روی نقطه پنالتی دروازه اخباری را باز کرد تا بازی یک بر یک شود و تلاش دوتیم برای تغییر نتیجه بازی حاصلی به همراه نداشت تا دیدار دوتیم یک بر یک از پایان برسد و تقسیم امتیازات در ورزشگاه سردار سلیمانی تبریز اتفاق بیافتد تا تراکتور با قرار گیری در رده ششم جدول به تعطیلات لیگ برود.

هفته دوازدهم

پیکان ۰ تراکتور ۱

تغییر فرکانس از روسیه به اسپانیا/ موتور تراکتور روشن شد

پس از تعطیلی ۵۴ روزه و طولانی لیگ‌برتر به علت برگزاری رقابت های جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر، تراکتوری‌ها با تغییر سرمربی‌شان در رقابت‌ها حاضر شدند، بردیف در روز پایانی اردوی ترکیه غزل خداحافظی را خواند تا پاکو خمز اسپانیایی شانزدهمین سرمربی تراکتور دوران زنوزی شود. 

خمز با برد آغاز کرد و این موضوع باعث ایجاد امید در هواداران تراکتور شد.

تی‌تی‌ها در ایستگاه دوازدهم رقابت‌های لیگ‌برتر مقابل پیکان قرار گرفتند و محمدرضا عباسی با گلزنی در این دیدار پیروزی تی‌تی‌ها را رقم زد تا پرشور ها به پاکو خمز امیدوار تر شوند.

هفته سیزدهم

تراکتور ۰ مس کرمان ۰

دومین تجربه پاکو در برابر تیم تازه لیگ‌برتری شده مس کرمان رقم خورد.

جایی که شاهد بازی نسبتاً خوبی در نیمه اول از سوی تراکتوری‌ها بودیم اما در نیمه دوم دیدار دوتیم پربرخورد و کم موقعیت دنبال شد تا مس به آنچه که می‌خواست رسیده و با کسب یک امتیاز از این بازی تبریز را ترک کند.

هفته چهاردهم

نساجی مازندران ۲ تراکتور ۰

توپ و میدان در اختیار تراکتور نتیجه از آن نساجی

تراکتور در هفته ماقبل پایانی دور رفت رقابت های لیگ‌برتر فوتبال باشگاه های کشور میهمان نساجی مازندران بود که در این مسابقه با دریافت گل از سوی رضا جعفری و ایوب کلانتری در طی دقایق ۳۲ و ۳۵ بازی، دو بر صفر عقب افتادند و در ادامه‌کار هرچه تلاش کردند به در بسته خوردند تا پاکو خمز در سومین تجربه اش روی نیمکت تراکتور محتمل اول شکست‌اش با این تیم شود.

هفته پانزدهم

تراکتور ۲ استقلال ۰

خمز و شکستن طلسم ۱۴۰۰ روزه!

خمز در چهارمین تجربه سکان‌داری تراکتور برابر رقیب سنتی این تیم استقلال قرار گرفت، این درحالی بود که تی‌تی ها نزدیک به چهار سال بود که در حسرت کسب پیروزی لیگ‌برتری برابر آبی‌های پایتخت بودند.

سرخ‌پوشان دیار آذربایجان در این بازی با ارائه نمایشی‌ منسجم و مالکانه با گل های مهاجم ۲۴ ساله‌شان "محمد قنبری" رویای طلسم شکنی خود را محقق کرده و سه امتیاز خانگی پایان نیم‌فصل را مال خود کردند.

تراکتور با تغییر یکباره سیستم خود پس از جدایی بردیف از نیمکت این تیم و آمدن خمز مواجه شده و در آخرین دیدار نیز با ارائه عملکردی چشم‌نواز و هوادارپسند نظر پرشورها را به خود جلب کرد و باید دید در ادامه فصل تیکی‌تاکا آقای ماتادور نیمکت تراکتور چه اتفاقاتی را برای این تیم رقم خواهد زد.

تراکتور در نیم‌فصل اول لیگ‌برتر؛

۱۵ بازی

۶ برد

۴ مساوی

۵ باخت

۱۷ گل زده

۱۶ گل خورده

۱ تفاضل گل

۲۲ امتیاز/ رده ششم

*چهارمین خط حمله قوی لیگ با به ثمر رساندن ۱۷ گل

*سومین خط دفاعی ضعیف لیگ با دریافت ۱۶ گل

*تراکتور یکی از دوتیم بدون باخت خانگی رقابت‌ها به حساب می‌آید

همچنین باید عملکرد خمز در رویارویی با چالش های مختلفی که پیش‌روی خودش و تیمش خواهد بود را زیر ذربین قرار داد و واکنش این سرمربی در مواجه با چالش ها به چه‌نحوی خواهد بود.

چالش های خمز در ادامه حضورش روی نیمکت تراکتور؛

چه اندیشه‌ای برای رویارویی دوباره‌اش برابر استقلال این‌بار در دستورکار قرار خواهد داد؟

برنامه خمز برای دوری از حواشی پیرامون تیم چه خواهد بود و چه سیاستی را دنبال خواهد کرد؟

سرمربی خواهان جذب کدام بازیکنان در چه‌ پست هایی خواهد بود؟

برنامه خمز برای بازیکنانی که احتمالا خواهان جدایی هستند چیست؟

و چندین چالش دیگر که به مانند هر تیم بزرگی پیش‌روی تراکتور و همچنین سرمربی صاحب‌سبک این تیم "پاکو خمز" خواهد بود و باید دید که این مرد اسپانیایی به چه شکل به استقبال رویارویی با این چالش‌ها خواهد رفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha