• یکشنبه / ۱۸ دی ۱۴۰۱ / ۱۳:۱۲
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 00062128616
  • خبرنگار : 50180

مدیرکل بنیاد مسکن کرمانشاه:

72 درصد خانه‌های روستایی کرمانشاه مقاوم‌اند/بانک‌ها در پرداخت تسهیلات سخت‌گیری نکنند

72 درصد خانه‌های روستایی کرمانشاه مقاوم‌اند/بانک‌ها در پرداخت تسهیلات سخت‌گیری نکنند

ایسنا/کرمانشاه مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمانشاه از مقاوم سازی 72 درصد خانه‌های مسکونی روستایی استان خبر داد.

شمس الله خدادادی، امروز(18 دی) در نشست ستاد تسهیل مسکن روستایی که با حضور سرپرست معاونت عمرانی استانداری برگزار شد، با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه مقاوم سازی خانه‌های روستایی در استان کرمانشاه، گفت: تاکنون 72 درصد واحدهای روستایی استان مقاوم‌سازی شده‌اند که این عدد در حال حاضر در کشور 52 درصد است.

وی با اشاره رتبه نخست استان کرمانشاه در زمینه مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی در سطح کشور، افزود: ساخت و سازهای پس از زلزله 7.3 ریشتری سال 1396 در شهرستانهای زلزله‌زده استان تاثیر زیادی در مقاوم سازی خانه‌های روستایی استان داشته است.

 مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمانشاه ادامه داد: با اقدامات خوب صورت گرفته اگر خدای نکرده زلزله یا سیلی رخ دهد، خانه‌های روستایی استان کرمانشاه کمترین آسیب را متحمل خواهند شد.

وی سپس با اشاره به سهمیه 2256 واحدی استان در بحث مقاوم سازی واحدهای روستایی در سال جاری، گفت: تاکنون پرونده 1720 واحد مسکونی برای اخذ تسهیلات به بانک‌های استان معرفی شده که 534 پرونده منجر به انعقاد قرارداد برای دریافت تسهیلات شده است.

خدادادی در ادامه اشاره‌ای هم به سختگیری بانک‌ها برای اخذ ضمانت از روستائیان داشت و گفت: گاها دیده شده برخی بانک‌ها تضامین سختگیرانه‌ای برای پرداخت تسهیلات مسکن روستایی از روستائیان می‌گیرند که انتظار داریم بانک‌ها در این زمینه همکاری بیشتری با متقاضیان داشته باشند.

وی با بیان اینکه از بانک‌ها درخواست داریم تا ضمانت زنجیره‌ای را برای متقاضیان لحاظ کنند تا روند دریافت تسهیلات روستائیان تسهیل شود، گفت: از بانکها انتظار داریم در پرداخت وام‌ها سخت‌گیری نکنند.

جمعی از مدیران بانکهای استان هم در این نشست از عدم بازپرداخت تسهیلات بازسازی زلزله از سوی برخی وام گیرندگان انتقاد کرده و خواستار بازپرداخت اقساط وام‌های دریافتی از سوی وام گیرندگان شدند.

انتهای پیام


 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha