• یکشنبه / ۱۸ دی ۱۴۰۱ / ۱۶:۲۱
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 00062128736
  • خبرنگار : 71541

ثبت رکورد تخلیه ٨١ هزار تن کالای اساسی در بندر امام خمینی (ره)

ثبت رکورد تخلیه ٨١ هزار تن کالای اساسی در بندر امام خمینی (ره)

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان اعلام کرد در تازه‌ترین رکوردشکنی مجتمع بندری امام خمینی (ره) در زمینه تخلیه کشتی‌های حامل کالاهای اساسی، رکورد ٨١ هزار تن در روز ثبت شد.

به گزارش ایسنا، بندر امام بزرگ‌ترین بندر تجاری کشور و بزرگ‌ترین بندر استان خوزستان است. هفت کیلومتر اسکله در بندر امام وجود دارد و ۱۴ هزار هکتار اراضی منطقه ویژه است. در این بندر چهار میلیون و ۶۰۰ هزار تن ظرفیت در حوزه کالاهایی که به انبار نیاز دارد و ۲۹ میلیون تن هم ظرفیت کل در حوزه کالاهایی که نباز به انبارش مسقف دارند، کالا قرار دارد.

بندر امام خمینی یکی از بنادری است که بیشترین پسکرانه را دارد و پسکرانه امام خمینی ۷۵ درصد جمعیت کشور است؛ هم در حوزه صادرات و هم در حوزه کمک به پتروشیمی‌ها نسبت به همه بنادر عملکرد بهتری دارد و بهتر می‌تواند صادرات کالاها را رقابت‌پذیر کند. غالب کالاهای فاسدشدنی در پسکرانه این بندر هستند و برای صادرات احشام هم پسکرانه خوبی دارد و غالب دام‌پروری‌ها در این بندر است.

در این راستا به‌تازگی بهروز آقایی -مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان- درباره رکوردشکنی مجتمع بندری امام خمینی(ره) در زمینه تخلیه کشتی‌های حامل کالاهای اساسی که رکورد ٨١ هزار تن در روز را ثبت کرده، گفت: این رکورد جدید با هدف بهره‌ور کردن عملیات تخلیه‌ی کشتی‌های حامل کالاهای اساسی و درنتیجه تسریع در روند خروج کالاهای اساسی از این مجتمع بزرگ بندری و انتقال به مبادی مصرف صورت گرفته است.

در حالی که آخرین رکورد این بندر در تخلیه کشتی‌های حامل کالاهای اساسی ٧٢هزار تن در روز بوده است، وی در تشریح دلایل این موفقیت تصریح کرد: انجام اقدامات اصلاحی در فرآیند برنامه‌ریزی و پروژه‌محور کردن عملیات این دسته از کشتی‌ها به لحاظ ضرورت تسریع در تخلیه‌ی آنها حاصل شده است.

آقایی با اشاره به اهتمام کارشناسان امور بندری این اداره کل در تسهیل و تسریع فرآیند تخلیه کشتی‌های حامل کالاهای اساسی، تلاش خستگی‌ناپذیر نیروهای مجرب عملیاتی و آماده به کاری تجهیزات استراتژیک اظهار امیدواری کرد که این تلاش‌ها برای ارتقا نرخ سرعت تخلیه همچنان ادامه خواهد داشت.

سرمایه‌گذاری ۴۰۰۰ میلیارد تومانی برای پروژه‌های بندر امام خمینی

آقایی پیش از این گفته بود: در شش ماه گذشته، یک سری پروژه‌ سرمایه‌گذاری از جمله پروژه‌های ترمینالی، توسعه پایانه کانتینری، پایانه معدنی، پایانه شماره یک غلات در بندر امام خمینی انجام شده و بیشتر از ۴۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای این بندر در نظر گرفته شده است که تا شش ماه اول سال آینده با سرمایه‌گذارهایی که اعلام آمادگی کردند، قرارداد انعقاد می‌کنیم.

وی درباره عملکرد کالاهای اساسی بندر امام خمینی (ره) بیان کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا پنجم دی ماه،  ۱۲ میلیون تن کالای اساسی به ۲۰۹ شناور،  ۱۰۰ هزار کانتینر (TEU) با ۲۲۰ شناور، بیش از یک میلیون تن کالای نفتی با ۱۴۰ فروند کشتی، چهار میلیون و ۴۰۰ هزار کالای معدنی و شیمیایی با ۱۸۴ شناور، ۱۲ میلیون تن صنایع همجوار با ۳۶۰ شناور و در مجموع ۳۴ میلیون تن کالا با ۱۱۹۲ شناور در بندر امام تخلیه و بارگیری شده است.  میانگین عملکرد تخلیه در بندر امام خمینی بالغ بر ۶۵ هزار تن روزانه بوده است، در هشت ماهه اول جاری، ۱۳۹۵ کامیون روزانه به بندر وارد می‌شد، در آذرماه روزانه ۱۸۶۱ کامیون و در دی ماه روزانه ۱۹۴۲ کامیون وارد بندر می‌شد. ۷۱ واگن هم روزانه به‌صورت میانگین از بندر خروج پیدا کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۱۰-۱۸ ۱۹:۴۹

عزیزجان بعداز تخلیه چه اتاقی برای این کالاهای اساسی می افتد؟ می مانند تا فاسد شوند!