• سه‌شنبه / ۲۰ دی ۱۴۰۱ / ۱۴:۲۵
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 00062130373
  • خبرنگار : 71415

با حمایت از داسیلوا؛

نخست‌وزیر اسپانیا و نتانیاهو رویدادهای برزیل را محکوم کردند

نخست‌وزیر اسپانیا و نتانیاهو رویدادهای برزیل را محکوم کردند

نخست وزیر اسپانیا در واکنش به رخداد اخیر مربوط به حمله حامیان ژائیر بولسونارو به ساختمان‌های دولتی برزیل بر حمایتش از لوئیس ایناسیو لولا داسیلوا، رئیس جمهور این کشور تاکید کرد. همچنین نخست‌وزیر اسرائیل به این رویدادها واکنش نشان داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا در پی حمله هزاران تن از حامیان ژائیر بولسونارو، رئیس جمهور سابق برزیل به دفاتر ریاست جمهوری و کنگره این کشور، در کنفرانس سفرای اسپانیا در شهر مادرید از بابت خطر "جنبش‌های افراطگر" هشدار داد.

سانچز در این کنفرانس بیان کرد: "اخبار به دست آمده از برزیل به ما یادآوری می‌کند که بزرگترین تهدید علیه دموکراسی، صلح و موفقیت در سراسر جهان – از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب – احیای جنبش‌های افراطگرایی است که به دنبال از بین بردن همه چیز هستند."

این نخست وزیر اسپانیا به توضیح روش‌های این جنبش‌های "افراطگر" پرداخته و گفت، که این روش‌ها الگوی دقیقا مشابهی در هر کشور دارند.

او توضیح داد: "اول از دروغ سیستماتیک برای جذب پیروان بیشتر استفاده می‌کنند. دوم، به توهین و خشونت کلامی برای مسموم کردن جوامع هماهنگ متوسل می‌شوند و در نهایت به نهادهای دموکراتیک و قانونمندی دموکراتیک حمله‌ می‌کنند."

او استدلال کرد که ارزش‌هایی مانند دموکراسی، برابری جنسیتی و حقوق بین‌الملل "بهترین پادزهرها برای این پدیده زننده" که عامل حملات هم در واشنگتن و هم در برازیلیا بودند، هستند.

سانچز بر حمایت خود از لولا داسیلوا، رئیس جمهور برزیل تاکید کرد و گفت که اسپانیا در سال ۲۰۲۳ به ترویج ارزش‌های دموکراتیک همراه با فعالیت‌های فشرده در سیاست خارجی ادامه خواهد داد.

در نیمه دوم سال جاری میلادی، اسپانیا ریاست شورای اتحادیه اروپا را بر عهده خواهد گرفت.

از سوی دیگر، بنیامین نتانیاهو،‌ نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز،‌ سه‌شنبه به حوادث برزیل واکنش نشان داد و در توییتر نوشت: اسرائیل اقدامات خشونت آمیز در برازیلیا را محکوم کرده و از موسسات دموکراتیک و حاکمیت قانون حمایت می‌کند.

وی افزود: در دموکراسی جایی برای تظاهرات خشونت آمیز نیست و باید به خواست ملت که در قالب نتایج انتخابات مشخص می‌شود، احترام گذاشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha