• پنجشنبه / ۲۲ دی ۱۴۰۱ / ۱۱:۱۰
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 00062132052
  • خبرنگار : 71451

سردار کوثری درآیین نام‌گذاری خیابان برادران شهید مایلی و مجموعه ورزشی شهید غواص جواد شاعری

افراد سرنوشت ساز نباید فراموش شوند

افراد سرنوشت ساز نباید فراموش شوند

آیین نام‌گذاری خیابان برادران شهید مایلی و مجموعه ورزشی شهید غواص جواد شاعری با حضور جمعی از پیشکسوتان ایثار و شهادت و خانواده شهدا در امام زاده حسن(ع) تهران برگزار شد.

به گزارش ایسنا، سردار محمد اسماعیل کوثری شامگاه گذشته (چهارشنبه) در آیین نام‌گذاری خیابان برادران شهید مایلی و مجموعه ورزشی شهید غواص جواد شاعری در سخنانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عملایت «کربلای۵» بیان کرد: در این عملیات از رزمندگان ایرانی بسیار به شهادت رسیدند و در مقابل حدود دو برابر شهدای ایرانی هم، عراقی‌ها کشته دادند.

وی خاطرنشان  کرد: از دلایل پیروزی رزمندگان، اخلاص و معنویت حاکم در دوران دفاع مقدس بود، رزمندگان می‌دانستند که اگر با خدا باشند خدا نیز آنها را کمک و راهنمایی خواهد کرد.  شهدا از ما می‌خواهند که ادامه دهنده راه آنها و پشتیبان این نظام و ولایت باشیم.

افراد سرنوشت ساز نباید فراموش شوند

این فرمانده دوران هشت سال دفاع مقدس یادآور شد: افرادی که برای این کشور و ملت سرنوشت ساز بودند نباید به دست فراموشی سپرده شود و نامگذاری معابر، بوستان‌ها و مجموعه های ورزشی‌ با چنین هدفی انجام می شود.

به گزارش ایسنا، «داود مایلی» روزبیست و ششم دی ماه  ۱۳۶۵ در عملیات «کربلای ۵» به شهادت رسید. فرمانده لشکر عاشورا او را «شیر نخلستان‌های شلمچه» می‌خواند.

 این شهید عالی مقام برادر استاد خلبان سردار شهید «حاج احمد مایلی» (فرمانده یگان ویژه هوایی «صابرین» و یگان ویژه هوایی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران) است که مهرماه سال ۱۳۹۵ به شهادت رسید.  

افراد سرنوشت ساز نباید فراموش شوند

جواد شاعری که از جمله غواصان ورزیده سال‌های دفاع مقدس و معاون آموزش نظامی بسیج ناحیه ابوذر تهران بوده است. این شهید هم محله ای در بسیاری از عملیات ها به عنوان خط شکن حضور موثر داشته است. همین توان فیزیکی و دانش بالای نظامی باعث شد تا همرزمانش نام «جواد چریک» را به او بدهند.

شهید شاعری علاوه بر غواصی دوره‌های چتربازی را هم به طور کامل گذرانده بود و در کانون میثم که واقع در خیابان عبید زاکانی ست سال ها ورزش کاراته را دنبال کرده بود.

افراد سرنوشت ساز نباید فراموش شوند

وی با وجود این آسیب و سوختگی در بدن به دلیل اینکه برای آموزش او هزینه شده و برای ادای تکلیف در عملیات «کربلای ۵» به عنوان نیروی غواصان خط شکن گردان حضرت علی اکبر(ع) لشگر ۱۰ سیدالشهدا(ع) ساعاتی پس از آغاز عملیات به همراه همرزمانش در گروهان نصر به شهادت رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha