• شنبه / ۸ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۰:۱۱
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 00062143947
  • خبرنگار : 50037

موردی از حمله گرگ در رزن نداشته‌ایم

موردی از حمله گرگ در رزن نداشته‌ایم

ایسنا/همدان رئیس اداره دامپزشکی شهرستان رزن گفت: موردی از حمله گرگ به دام و یا انسان در شهرستان رزن نداشته‌ایم.

بهروز شیرزادی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به سرمای هوا و احتمال هجوم حیوانات وحشی به حاشیه روستاها به منظور یافتن غذا، دامداران باید مراقبت بیشتری از دام‌های خود داشته باشند.

وی با اینکه امسال خوشبختانه موردی از حمله گرگ و یا حیوانات وحشی نداشته‌ایم، افزود: در سال گذشته یک مورد حمله شغال به پیرمردی در روستای غینرجه گزارش شد که فرد مجروح شده برای مداوا توسط اورژانس به مراکز درمانی و پیشگیری از ابتلا به هاری منتقل شد.

شیرزادی تصریح کرد: در این رابطه با توجه به احتمال هار بودن شغال پس از انجام نمونه برداری از مغز حیوان برای آزمایش تشخیصی به مرکز تشخیص هاری در آذربایجان شرقی ارسال و لاشه حیوان نیز به صورت کاملاً بهداشتی دفن شد.

وی در ادامه از نظارت دامپزشکی بر مزارع آبزی پروری شهرستان رزن خبر داد و گفت: پنج باب استخر پرورش ماهیان سردابی در شهرستان رزن فعال بوده که از این تعداد استخر پرورش ماهیان سردابی پنج تن ماهی برداشت و روانه بازار مصرف شهرستان می شود.

شیرزادی با اشاره به عملیات نظارت، پایش و کنترل مزارع آبزی پروری شهرستان توسط کارشناسان دامپزشکی به صورت دوره‌ای خاطرنشان کرد: کارشناسان این اداره با انجام شش مورد بازدید از مراکز پرورش ماهیان سردابی و همچنین نمونه‌برداری و ارسال نمونه به آزمایشگاه مرکزی اداره کل دامپزشکی بر روند پرورش بهداشتی و بررسی احتمالی بیماری های آبزیان در واحدهای آبزی پروری شهرستان نظارت داشته‌اند.

وی همچنین با اشاره به بازدید دامپزشکی شهرستان از شرکت بینا رزن گفت: این شرکت تولیدکننده فرآورده های غذایی(پودرهای لبنی و غیرلبنی و طعم دهنده های صنعتی محصولات لبنی) سالانه ۶۰۰۰ تن انواع محصولات پودری مورد مصرف در صنایع غذایی کشور را تولید می کند و ۲۵ درصد محصولات تولید شده شرکت فوق به کشورهای خارجی صادر می شود.

رئیس اداره دامپزشکی رزن در پایان از برگزاری کلاس آموزشی آشنایی با بیماری بروسلوز در روستاهای این شهرستان خبر داد و یادآور شد: برای افزایش سطح آگاهی دامداران کلاس آموزشی آشنایی با بیماری های مشترک بین دام و انسان با محوریت بیماری بروسلوز در سطح روستاهای شهرستان برگزار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha