• شنبه / ۸ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۸:۱۹
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 00062144565
  • خبرنگار : 30188

نکات مهمی که هنگام خرید لوازم پزشکی باید به آنها توجه کرد

نکات مهمی که هنگام خرید لوازم پزشکی باید به آنها توجه کرد

در انتخاب و خرید لوازم پزشکی استانداردها و معیارهای مهمی وجود دارد. برخی از ملزومات برای استفاده یک‌بار مصرف طراحی شده است و برخی دیگر، لوازم پزشکی بلند مدت به شمار می‌رود. هر کدام از این دو دسته با توجه به کاربردهای گوناگون معیارهای خرید متفاوتی دارند.

به گزارش ایسنا به نقل از سدان مد، تجهیزات بادوام همانطور که از اسمش پیداست، مدت استفاده طولانی مدت دارد؛ پس باید طوری طراحی شود که علاوه بر راحتی کارایی مفید هم داشته باشد.

خرید تجهیزات پزشکی فقط مورد نیاز مراکز درمانی بزرگ نیست. برخی لوازم پزشکی مورد نیاز اشخاص مختلف برای مصارف درمانی متفاوت خانگی کاربرد دارد. انتخاب درست، دشوار است اما سلیقه شما کمک بزرگی به تداوم سلامتی می‌کند. در این مطلب نکات مهم هنگام خرید لوازم پزشکی را خدمت شما ارائه می‌کنیم. با ما همراه باشید.

مهم‌ترین نکات خرید لوازم پزشکی

در حیطه تجهیزات پزشکی سازمان‌های نظارتی مختلفی بر روند تولید، توزیع و فروش محصولات و حتی واردات تجهیزات پزشکی نظارت دارند اما همیشه خرید لوازم ما را وادار به جستجو و تحقیق می‌کند. برای هر خریدی نیاز به اطلاعاتی داریم که بهترین انتخاب را داشته باشیم.

در این بین محصولات و لوازم پزشکی اهمیت بالاتری دارد؛ چرا که با سلامت انسان در ارتباط است. مهم‌ترین نکاتی که برای خرید لوازم پزشکی باید مدنظر قرار دهید، شامل موارد زیر می‌شود.

نکات مهمی که هنگام خرید لوازم پزشکی باید به آنها توجه کرد

فروشگاه معتبر لوازم پزشکی

اولین و مهم‌ترین نکته برای خرید، انتخاب فروشگاه تجهیزات پزشکی است. فروشگاهی معتبر انتخاب کنید که با برندهای معتبر همکاری دارد و نمایندگی برندهای معتبر در شهر یا منطقه شما را پوشش داده است. در این فروشگاه‌ها افرادی کاربلد هستند که ممکن است شما را در انتخاب محصولی برتر یاری کنند.

برند معتبر

دقت داشته باشید، لوازم پزشکی که انتخاب می‌کنید از مارک و محصولات معتبر و مطرح باشد. شرکت‌هایی وجود دارند که به صورت تخصصی به تولیدات ملزومات پزشکی مشغول هستند و سال‌های زیادی است که در کشور فعالیت دارند.

به بسته‌بندی کالا توجه کنید

در خریدهای خود به بسته‌بندی اولیه محصول دقت کنید. نوشته‌ها و رنگ بسته‌بندی نشان‌دهنده اهمیت و دقت تولیدکننده در ارائه محصول است. انتخاب مطمئن را با بسته‌بندی پلمپ شده تحویل بگیرید. بسته‌بندی شکیل و با دقت یکی از نشانه‌های محصول خوب است؛ اما کافی نیست.

در دام جنس فیک و تقلبی نیفتید

درست است که بودجه‌ای که به این کار اختصاص می‌دهید، مهم است؛ اما دقت خود را بالا ببرید. باید جنس اصل بخرید؛ پس به معیارهایی توجه کنید و جنس فیک و تقلبی تحویل نگیرید. در اجناس تقلبی موارد ذکر شده در بالا جدی گرفته نمی‌شود. اجناس فیک روی بسته‌بندی و برند توجه زیادی نشان نمی‌دهند.

توجه به هولوگرام و بارکد

محصولات استانداردی که در کشور تولید می‌شود، دارای بارکد تجاری و هولوگرام هستند. روی بسیاری از محصولات جدید قابلیت خوانش نرم‌افزاری محصول وجود دارد. کافی است، در گوشی هوشمند خود نرم‌افزار بارکدخوان نصب کنید و از صحت اطلاعات محصول مطمئن شوید.

ایمنی محصول را جدی بگیرید

لوازم و تجهیزات پزشکی با جان شما در ارتباط است. سلامت جسمی شما خیلی اهمیت دارد؛ پس قبل از خرید از ایمنی لوازم اطمینان به دست آورید. جنس کالا و لوازم جانبی آن را به دقت بررسی کنید. طول عمر تجهیزات پزشکی بسیار مهم است؛ دقت کنید که محصول زدگی و خوردگی نداشته باشد. فردی که با لوازم کار می‌کند، نیز باید آموزش دیده باشد. به عملکرد کالا دقت داشته باشید.

نکات مهمی که هنگام خرید لوازم پزشکی باید به آنها توجه کرد

استاندارد لوازم مهم است

به طور قطع لوازم پزشکی بدون علامت استاندارد بازی با جان شماست. هر محصولی باید استانداردهای کیفی را گذرانده باشد. طبق آئین‌نامه وسایل پزشکی اتحادیه اروپا تجهیزات پزشکی باید از استاندارد لازم و الزامات قانونی تولید برخوردار باشد چرا که سلامت این تجهیزات با سلامت انسان رابطه‌ای مستقیم دارد.

تکنولوژی سازنده مهم است

لوازم پزشکی باید به روز باشند. از مشخصه‌های مهم این محصولات رعایت تکنولوژی روز دنیا، کیفیت و ایمنی محصول و قرارگیری در چارچوب ضوابط استاندارد با بسته‌بندی مناسب است. امروزه بحث تکنولوژی اهمیت بالایی دارد.

محصولات به روز می‌شوند و گاهی اوقات محصولی که تا دیروز کارایی بالایی داشتند، جایگزین بهتری برای آن به کار می‌رود. ملزوماتی را انتخاب کنید که توسط تکنولوژی امروز پشتیبانی می‌شوند. تکنولوزی برتر را از فروشنده بخواهید.

کلام آخر

اهمیت خرید یک محصول طبی و ملزومات پزشکی را نباید نادیده گرفت. تجهیزات پزشکی با کاربرد خانگی و بیمارستانی دیده می‌شوند. با توجه به فراوانی بازار لوازم پزشکی اگر اطلاعات شما از صنعت و استانداردهای پزشکی اندک است، مطالب بالا را مطالعه کرده و با یک کارشناس مجرب مشورت کنید.

سراغ لوازم ارزان و بی‌کیفیت نباشید. برای انتخاب محصول مناسب به سن و حتی وزن استفاده‌کننده توجه کنید. برچسب‌ها و راهنمای محصول را بخوانید و اطلاعات مورد نیاز خود را برداشت کنید و سپس محصول نهایی را بخرید.

انتخاب محصول نامناسب سلامت شما را به خطر می‌اندازد و آسیب‌های جسمی زیادی به شما می‌زند. توجه کنید که برای درمان و سلامتی، بیشتر هزینه می‌کنید؛ پس نگران نباشید. 

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha