• چهارشنبه / ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۶:۰۶
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 00062148576
  • خبرنگار : 71342

در سالن‌های تئاتری بعد از جشنواره فجر چه خبر است؟

در سالن‌های تئاتری بعد از جشنواره فجر چه خبر است؟
نمایش موشمرگی

با اتمام چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر، مجموعه‌ سالن‌های نمایشی که میزبان این جشنواره بوده‌اند، چند روزی به استراحت می‌پردازند و در ادامه فعالیت خود را با اجرای نمایش‌های تازه ادامه می‌دهند.

به گزارش ایسنا، مجموعه تئاتر شهر که در ایام برگزاری جشنواره، بیشترین بار میزبانی را بر دوش می‌کشید، حدود یک هفته تعطیلی خواهد داشت و فعالیت خود را با اجرای چند اثر نمایشی که از حدود ۲۰ بهمن ماه در سالن‌های کوچک این مجموعه روی صحنه می‌روند، آغاز می‌کند.

این نمایش‌ها فعلا در مرحله آماده‌سازی هستند و قرار است جزییات بیشتر درباره آنها در چند روز آینده اعلام شود. ولی به نظر می‌رسد تالار اصلی این مجموعه همچون ایام پیش از جشنواره، فعلا برنامه خاصی نداشته باشد.

اما تماشاخانه‌های خصوصی که در جشنواره فعالیت عادی خود را داشته‌اند، همچنان میزبان نمایش‌هایی هستند که اجرای آنها پیش از جشنواره، آغاز شده است.

پردیس تئاتر شهرزاد، این روزها میزبان چندین نمایش‌ است که در سالن‌های گوناگون آن روی صحنه می‌روند.

نمایش «پرده‌خانه» نوشته بهرام بیضایی و کار گلاب آدینه که دو ماهی از اجرای آن می‌گذرد، همچنان در سالن شماره دو شهرزاد روی صحنه می‌رود.این اثر نمایشی هر شب راس ساعت ۱۹ و سی دقیقه اجرا دارد.

نمایش «نماینده ملت» به نویسندگی برانیسلاو نوشیچ و کارگردانی و دراماتورژی نادر نادرپور از روز ۲۹ دی ماه اجرای خود را آغاز کرده است. این نمایش از یکشنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۷:۴۵ و پنجشنبه و جمعه ساعت۱۹:۳۰ اجرا دارد.

نمایش «موشمرگی» به نویسندگی و کارگردانی مهدی (سهاب) محبعلی این روزها در سالن شماره ۳ پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود. این اثر نمایشی تا ۵ اسفند ساعت ۱۹:۱۰ اجرای خود را انجام می‌دهد.

نمایش «چند مرد، چند زن» به نویسندگی رسول بانگین و کارگردانی حنیف مظفری دیگر نمایشی است که این روزها روی صحنه است. این نمایش  تا ۲۸ بهمن ساعت ۲۰:۳۰ در سالن شماره ۳ پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود.

نمایش «قضات» به طراحی، نویسندگی و کارگردانی سجاد حسین‌پور و تهیه‌کنندگی سامان شمس که از ۵ بهمن اجرای خود را در بوتیک تئاتر ایران آغاز کرده، همچنان در این سالن روی صحنه می‌رود.

این نمایش هر شب ساعت ۱۹ در بوتیک تئاتر ایران (سالن شماره ۴ شهرزاد) اجرا دارد.

«دروغ» نوشته فلوریان زلر و کار سیاوش مهندسی عنوان دیگر نمایشی است که در سالن سه شهرزاد اجرا دارد. این نمایش هر شب راس ساعت ۲۱ و چهل و پنج دقیقه اجرا می‌شود.

عمارت ارغوان هم دیگر مجموعه فعال تئاتری در روزهای اخیر است.

سالن شماره یک این تماشاخانه میزبان نمایش «فستیوال غرب»، نوشته محمد یغمایی و کار آراز دانش است که تا ۱۸ بهمن ساعت ۱۸ اجرا دارد.

در همین سالن نمایش دیگری با نام «تلقین» به نویسندگی و کارگردانی محمد نیما مظاهری تا ۲۹ بهمن روی صحنه است. این نمایش هر شب ساعت ۲۱ و چهل و پنج دقیقه اجرای خود را انجام می‌دهد.

«مرگ» کار حامی علیزاده دیگر نمایشی است که در همین سالن اجرا می‌شود. این اثر نمایشی هر شب ساعت ۱۹ و سی دقیقه روی صحنه می‌رود.

«در انتظار آدولف»، کار وحید صالحی نظام آبادی، ساعت ۱۹ اجرای خود را روی صحنه می‌برد.

«افسانه ببر» به کارگردانی فراز شیرانی دیگر نمایشی است که در سالن ۲ عمارت ارغوان اجرا دارد. این اثر نمایشی هم تا ۲۹ بهمن ماه راس ساعت ۲۰ و چهل و پنج دقیقه روی صحنه می‌رود.

«خرده جنایت‌های زناشوهری»، کار افشین قاسمی که این روزها در عمارت نوفل لوشاتو روی صحنه است تا روز ۱۴ بهمن به اجرای خود در این عمارت ادامه می‌دهد. این نمایش هر شب راس ساعت ۱۹ و سی دقیقه اجرا می‌شود.

«خاتون پرده‌نشین» به کارگردانی میثاق یوسفی دیگر نمایشی است که در عمارت نوفل لوشاتو اجرا دارد. این نمایش هم هر شب راس ساعت ۲۱ روی صحنه می‌رود.

«آدم دلش می‌خواهد همه چیز را فراموش کند» کار مشترک زهرا فرهی و فاطمه سبکتکین نمایشی است که این روزها در سالن شماره یک خانه نمایش «دا» اجرا می‌شود. اجرای این نمایش ساعت ۱۸ روی صحنه می‌رود.

«جهنم سرد» نوشته و کار میلاد جباری مولانا، عنوان نمایشی است که در موزه عبرت ایران و راس ساعت ۱۸ و سی دقیقه روی صحنه می‌رود.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha