• پنجشنبه / ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ / ۰۹:۲۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 00062154431
  • خبرنگار : 71457

سازمان ملل: نباید مساله انسانی را سیاسی کرد/ تحریم‌های سوریه به کمک‌رسانی آسیب می‌زند

سازمان ملل: نباید مساله انسانی را سیاسی کرد/ تحریم‌های سوریه به کمک‌رسانی آسیب می‌زند

در حالیکه شمار کشته شدگان زلزله در سوریه از ۳۱۰۰ تن فراتر رفته است،سازمان ملل در تحریم‌ها را مانعی در فعالیت‌های بشردوستانه به این کشور دانست.

به گزارش ایسنا، به نقل از المیادین، در همین حال، المصطفی بن الملیح، هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل در سوریه اعلام کرد که تحریم‌های إعمال شده علیه سوریه به فعالیت انسانی در این کشور آسیب می‌رساند. وضعیت در حال حاضر بسیار دشوار است و نیازها به دلیل زلزله گسترده است و نباید مساله انسانی را سیاسی کرد.

بن الملیح در مصاحبه با سانا اعلام کرد که هدف نهادهای سازمان ملل رساندن پیامی درمورد رنج سوری‌ها درمورد تحریم‌های إعمال شده بر کشور آنها است، چراکه این تحریم‌ها مانع از رسیدن کمک‌های مادی به ارزش میلیون‌ها دلار به زلزله‌زدگان شده است.

وی افزود، سوریه در حال حاضر از یک بحران دوگانه به دلیل جنگ از سال ۲۰۱۱ رنج می‌برد، زلزله وضعیت را دشوارتر کرده است. قبل از زلزله، ۱۵ میلیون سوری نیازمند کمک بودند و تقریباً چهار میلیون تن از آنها نیازمند کمک روزانه بودند. امروز پیامدهای زلزله نیز به آن اضافه شده و تعداد افراد نیازمند کمک بیشتر شده است.

مسئولان و نیروهای امدادی در سوریه اعلام کردند که آمار قربانیان زلزله ویران‌گر در این کشور به ۳۱۰۰ تن افزایش یافته است. در همین حال، تلاش تیم‌های نجات برای پیدا کردن افراد در زیر آوار ادامه دارد.

همچنین طبق گفته وزارت بهداشت سوریه و تیم‌های نجات در شمال این کشور، آمار مجروحان از هزاران تن پا فراتر گذاشته است.

حسن الغباش، وزیر بهداشت سوریه اعلام کرد که آمار تلفات قربانیان در مناطق حلب، لاذقیه، حماه و طرطوس به ۱۲۶۲ تن و ۲۲۸۵ زخمی رسیده است.

مرکز ملی زلزله چهارشنبه شب اعلام کرد که یک زلزله جدید ۴.۳ ریشتری در عمق ۳۰ کیلومتری مرزهای سوریه و لبنان ثبت شد. سانا نیز گزارش داد که ساکنان دمشق، حلب، لاذقیه و حمص این زلزله را احساس کردند.

درمورد کمک‌های انسانی، محموله‌هایی از ایران، الجزایر، عراق، ونزوئلا و امارات راهی سوریه شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha