• دوشنبه / ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۴:۱۰
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 00062157235
  • منبع : نمایندگی خوزستان

«بی‌پدر» از نفس نمی‌افتد!

«بی‌پدر» از نفس نمی‌افتد!
مژده سالارکیا

ایسنا/خوزستان دومین رمان مژده سالارکیا داستانی است به نام «بی‌پدر» از خانواده‌ای عجیب که حتی مردگان‌شان نیز دست از سر ماندگان برنمی‌دارند.

به گزارش ایسنا، سالارکیا، نویسنده و منتقد جوان، که در دانشگاه ادبیات فارسی خوانده پیش از این «مثلث‌های موازی» را منتشر کرد که نشان از علاقه‌ او به رابطه‌های ساده‌ انسانی داشت که ناگهان در هم گره می‌خورند.

«بی‌پدر» قصه دختری است که کارِ گویندگی می‌کند و روزگار می‌گذراند. او در سالگرد فوت زنی به نام جَریره قصه‌ خود را آغاز می‌کند. زنی که آغاز راهی است برای کشف سرنوشت‌های معمایی روابط خانواده‌ او. قصه‌ پدر، مادر، بمباران‌های دهه‌ ۶۰ تهران و آدم‌هایی که تلاش می‌کنند از قاب عکس‌های خود بیرون بیایند و خود را از نو ثابت کنند. این دختر با بازگشت به ملک پدری راهی سفری می‌شود در زمان که به‌ تدریج او را از انواع اتفاق‌هایی که بر سرش آمده آگاه می‌کند و این میان «پدر» نقشی متفاوت و شگفت‌آور دارد.

ناشر در معرفی این رمان نوشته است:

سالارکیا رمانی نوشته که از نفس نمی‌افتد و مداوم با قصه‌های خود خواننده را دچار موقعیت‌های تازه‌ای می‌کند؛ موقعیت‌هایی که در آن‌ها گناه، تمرد و گریز و البته نفرین‌ها کار خودشان را کرده‌اند. حالا او مانده و این مردگان که باید ردشان را بزند و بفهمد چرا چنین احضار شده‌اند.

«بی‌پدر» از نفس نمی‌افتد!

مصطفی بیان، نویسنده و منتقد ادبی، نیز درباره «بی‌پدر» نوشته است:

داستان «بی‌پدر» با زیرساخت اسطوره‌ای و با الهام از داستانی از شاهنامه فردوسی داستانی نو خلق کرده است. ریتم تند و چندین تک‌روایت داستانی پی‌درپی باعث ایجاد کشمکش و تعلیق در داستان شده که خواننده را وادار می‌کند تا داستان را به پایان برساند. داستان «بی‌پدر» اقتباس کامل از داستان شاهنامه نیست بلکه الهامی است از این داستان با پایان‌بندی و ساختاری متفاوت که به خلاقیت و نو بودن داستان می‌افزاید. در نهایت این هم یک کار جدید از مژده سالارکیا است که لذت خواندن یک رمان خوب را برای خوانندگان به همراه دارد.

رمان «بی‌پدر» به قلم مژده سالارکیا در ۱۵۲ صفحه با شمارگان ۵۰۰ و با قیمت ۶۴ هزار تومان در نشر چشمه به چاپ دوم رسیده است.

مژده سالارکیا متولد سال ۱۳۶۶ نویسنده ایرانی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha