• سه‌شنبه / ۳ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۵:۲۱
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1400010300965
  • خبرنگار : 71381

پربازدیدترین اخبار سیاسی سوم فروردین ایسنا

پربازدیدترین اخبار سیاسی سوم فروردین ایسنا

اسامی نامزدهای اصولگرایان برای انتخابات شورای شهر تهران/ واکنش امیرحاتمی به اظهارات وزیر دفاع انگلیس/ بیانیه وزارت خارجه به مناسبت ششمین سالگرد تجاوز نظامی ائتلاف سعودی به یمن/ مهمترین چالش‌های پیش‌روی روابط ایران و عراق در سال ۱۴۰۰ و... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز، سوم فروردین ماه ۱۴۰۰ مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.

اسامی نامزدهای اصولگرایان برای انتخابات شورای شهر تهران اعلام شد

به گزارش ایسنا، اعلام اسامی ۴۲ نامزد شاخص جبهه انقلاب برای انتخابات شورای شهر تهران در صدر اخبار پرمخاطب قرار گرفت.

قرار است پس از بررسی کمیته ارزیابی از میان اسامی اعلام شده، ۲۱ نفر به عنوان لیست نهایی، قطعی شوند.

موضع انگلیس برای تسویه بدهی به ایران باید عمل گرایانه باشد

دومین خبر پربازدید امروز،  واکنش امیر سرتیپ حاتمی به اظهارات وزیر دفاع انگلیس بود.

وزیر دفاع کشورمان با موضع گیری به اظهارات اخیر«بن والاس» وزیر دفاع انگلیس مبنی بر لزوم پرداخت بدهی این کشور به ایران گفت: موضع انگلیس برای تسویه بدهی به ایران باید عملگرایانه باشد.

باید راهی برای پرداخت بدهی ایران پیدا کنیم

وزیر دفاع انگلیس که پیش از این بدهی کشورش به ایران را بابت قرارداد خرید تانک‌های چیفتن تایید کرده بود، در گفت‌وگویی بر لزوم پرداخت این بدهی به ایران تاکید کرد.

بن والاس افزود: کاملا درست است که ما باید به تعهدمان نسبت به این بدهی عمل کنیم. چیزی که ما به وضوح گفته‌ایم این است که ما به قانون و برقراری آن پایبندیم. ما باید به (پرداخت) این بدهی متعهد باشیم و راهی برای بازگرداندن آن به ایران پیدا کنیم.

بیانیه وزارت خارجه به مناسبت ششمین سالگرد تجاوز نظامی ائتلاف سعودی به یمن

بیانیه وزارت خارجه کشورمان به مناسبت ششمین سالگرد تجاوز نظامی ائتلاف سعودی به یمن هم از پرمخاطب ها بود.

در بخشی از این بیانیه آمده است: وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در آغاز هفتمین سال تجاوز نظامی عربستان سعودی و کشورهای موسوم به ائتلاف، از تداوم این جنایت بزرگ بر علیه مردم بیگناه یمن ابراز انزجار می نماید.

مساعدت ایران می‌تواند زمینه خاتمه جنگ یمن را فراهم کند

همچنین سید هادی برهانی، استاد دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران و کارشناس مسائل منطقه با اشاره به طرح جدیدی که عربستان برای پایان دادن به جنگ یمن ارائه کرده می‌گوید، عربستان به دلایل داخلی و خارجی به این نتیجه رسیده که دیگر نمی‌تواند جنگ یمن را ادامه دهد و اکنون فرصت خوبی به وجود آمده و نشان دادن حسن نیت از سوی ایران می‌تواند تاثیرگذار و تاریخ ساز باشد.

همه کاره تصمیم گیری در کشور رییس جمهور است

اظهارات یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره نقش رییس جمهور در کشور هم از خبرهای مورد توجه مخاطبان بود.

احمد حسین فلاحی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب درخصوص گسترده بودن اختیارات رییس جمهور در قانون اساسی عنوان کرد: در عرصه سیاسی کشور گاها مطرح می شود که رییس جمهور در کشور هیچ کاره است و تصمیمات اساسی صرفا از سوی رهبری اتخاذ می شود که مقام معظم رهبری در پاسخ دقیقی درخصوص این هجمه بیان فرمودند. 

وی افزود: اصل ۳۸ قانون اساسی متوجه اختیارات رییس جمهور می باشد و به تعبیر مقام معظم رهبری کل بودجه مصوب کشور در اختیار رییس جمهور است، از سوی دیگر کلیه دستگاه های اجرایی کشور هم در اختیار رییس جمهور قرار دارد، با وجود این اختیارات گسترده در کشور باید توجه کنیم همه کاره تصمیم گیری مباحث سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشور خود رییس جمهور است.

گسترش همکاری ایران-روسیه پاسخگوی منافع دو ملت و تحکیم کننده ثبات منطقه است

خبر بعدی، پیام نوروزی ولادیمیر پوتین خطاب به حجت الاسلام و المسلمین روحانی بود.

رئیس جمهور روسیه در پیامی با تبریک فرا رسیدن عید نوروز به رئیس جمهور، اظهار داشت: اطمینان دارم که گسترش روزافزون همکاری سازنده در همه زمینه‌ها پاسخگوی منافع اساسی ملت‌های ما و در مسیر تحکیم ثبات و امنیت منطقه‌ای می‌باشد.

مهمترین چالش‌های پیش‌روی روابط ایران و عراق در سال ۱۴۰۰

تحلیل یک کارشناس ارشد مسائل عراق درباره مهمترین چالش‌های پیش‌روی روابط ایران و عراق در سال ۱۴۰۰، پربازدیدترین خبر بامداد امروز بود.

سید رضا قزوینی غرابی می‌گوید: خروج نیروهای نظامی آمریکا از عراق به شدت مورد خواست و تأکید ایران است و میزان شدت و اهمیت تحولات مربوط به ادامه حضور نظامی آمریکا در عراق، می‌تواند بر فضای مناسبات بغداد با تهران درسال ۱۴۰۰ اثرگذار باشد.

عملکرد نظارتی مجلس در سالی که گذشت

بررسی عملکرد ۱۰ ماه گذشته مجلس یازدهم در استیضاح، سوال و تحقیق و تفحص هم از دیگر اخبار پرمخاطب بود.

نمایندگان مجلس یازدهم در ۱۰ ماه اول فعالیت خود، ۶ مورد تحقیق و تفحص را در صحن علنی به تصویب رساندند و ۱۰ مورد سوال از وزرا را نیز در صحن مجلس مطرح کردند.

انتظارات مطهری از ۱۴۰۰

خبر بعدی، انتظارات علی مطهری از سال ۱۴۰۰ بود.

این فعال سیاسی اظهار امیدواری کرد که در ۱۴۰۰ کشور به مسیر عادی بازگردد، تحریمها لغو شود، فروش نفت و مبادلات بانکی ما مانند سایر کشورها شود و به این وسیله گشایشی در وضع اقتصاد کشور و معیشت مردم پدید آید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha