• چهارشنبه / ۴ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۳:۴۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400010401286
  • خبرنگار : 71434

/خبر به روز رسانی شد/

دیدار وزیر خارجه قطر با رئیس جمهور عراق

دیدار وزیر خارجه قطر با رئیس جمهور عراق

وزیر امور خارجه قطر در سفر رسمی امروز چهارشنبه وارد فرودگاه بین‌المللی بغداد شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از العربی الجدید، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر امروز پس از بیش از یک هفته از سفر فواد حسین، وزیر خارجه عراق به دوحه وارد بغداد پایتخت عراق شد.

احمد الصحاف، سخنگوی وزارت امور خارجه عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد فواد حسین در فرودگاه بین المللی بغداد از همتای قطری خود استقبال کرد.

وزیر خارجه قطر همچنین با برهم صالح، رئیس جمهوری عراق دیدار و در جریان این دیدار نامه «تمیم بن حمد آل ثانی»، امیر قطر را دریافت کرد.

صالح در کاخ دار السلام بغداد با حضور «فواد حسین»، وزیر امور خارجه عراق از «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی»، وزیر امور خارجه قطر استقبال کرد.

در آغاز این دیدار، وزیر امور خارجه قطر سلام و درود امیر این کشور را به برهم صالح انتقال و نامه وی را تقدیم رئیس جمهوری عراق کرد که در آن از او دعوت رسمی برای سفر به قطر به عمل آمده است.

دو طرف در این دیدار درباره مناسبات دوجانبه و راهکارهای تقویت آن در راستای منافع مشترک دو کشور و تحولات منطقه‌ای و بین المللی مورد اهتمام رایزنی کردند.

برهم صالح در ادامه تاکید کرد: کشورهای منطقه مسئولیت بزرگی در پشت سر نهادن بحران‌ها و تنش‌ها از رهگذر هماهنگی تلاش‌ها برای حمایت از گفت‌وگو و راهکار سیاسی به منظور حل مشکلات تلاش برای ثبات منطقه‌ای و مقابله با تروریسم و اندیشه‌های افراطی و نیز حمایت از فرصت‌های اقتصادی و تجاری و توسعه برعهده دارند.

رئیس جمهوری عراق افزود: تضمین امنیت، ثبات و حاکمیت عراق اصلی اساسی و مصلحت مشترک برای امنیت و ثبات همه منطقه است.

از سوی دیگر، وزیر امور خارجه قطر بر تلاش و همکاری مشترک با همه طرف‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برای حفظ امنیت و ثبات منطقه تاکید کرد و اظهار داشت: قطر متعهد به حمایت از امنیت، ثبات و حاکمیت عراق و تقویت همکاری دوجانبه در زمینه‌های مختلف است.

قرار است وزیر امور خارجه قطر در پایان این سفر با فواد حسین همتای عراقی خود در فرودگاه بغداد یک نشست مطبوعاتی برگزار خواهد کرد .

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha