• چهارشنبه / ۴ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۵:۱۲
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400010401337
  • خبرنگار : 71477

در پی ابطال پاسپورت وزیر خارجه فلسطین

هلند از اسرائیل توضیح خواست

هلند از اسرائیل توضیح خواست

به دنبال اقدام رژیم صهیونیستی برای ابطال مجوز سفر وزیر خارجه فلسطین در جریان بازگشت ازلاهه، هلند از تل آویو خواست در این باره توضیح دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری رویترز، یکی از مقامات فلسطین روز یکشنبه اعلام کرد، کارت VIP "ریاض المالکی"، وزیر امور خارجه فلسطین توسط رژیم صهیونیستی ضبط شد؛ کارت VIP برگه عبوری است که توسط رژیم صهیونیستی صادر می شود تا به مقامات ارشد فلسطینی اجازه دهد آزادانه از مرز عبور کنند.

این در حالی است که دولت تل آویو هنوز در این باره هیچ اظهارنظری نکرده است.

یکی از سخنگویان وزارت امور خارجه هلند گفت:‌ ما این موضوع را با سفارت اسرائیل مطرح کرده و به آن‌ها اطلاع دادیم که هلند به عنوان کشور میزبان بر این حقیقت که دیوان کیفری بین‌المللی باید قادر به انجام فعالیت‌هایش بدون مداخله باشد، تأکید داریم.

پس از آنکه دیوان کیفری بین‌المللی در حکمی اعلام کرد که در این پرونده صلاحیت قضایی دارد، فاتو بن سودا، دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی ماه جاری میلادی اعلام کرد که وی درباره جنایات جنگی در سرزمین‌های فلسطین تحقیق خواهد کرد.

"روان سلیمان" که به عنوان رئیس هیأت فلسطین در هلند و نماینده فلسطین در دیوان کیفری بین‌المللی خدمت می‌کند، گفت: در حالی که برای برقراری عدالت برای قربانیان جنایت‌های وحشیانه علیه فلسطینی‌ها تلاش می‌کنیم، هرگز تسلیم این ارعاب‌ها نخواهیم شد.

وی از کشورهای عضو دیوان کیفری بین‌المللی خواست تا از تمامیت، بی‌طرفی و استقلال این نهاد به ویژه در پی تهدیدهایی که این دادگاه و آن‌هایی که با آن همکاری می‌کنند مواجه هستند، حمایت کند.

اسرائیل که صلاحیت قضایی دیوان کیفری بین‌المللی را به رسمیت نمی‌شناسد و آمریکا که اساسنامه این نهاد را تأیید نمیکند هر دو این تحقیقات درباره جنایت‌های جنگی را محکوم کرده‌اند.

آمریکا در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق این کشور تحریم‌های مالی را علیه بن سودا و تیمش اعمال کرد.

بن سودا در دسامبر سال ۲۰۱۹ میلادی گفته بود که جنایات جنگی در کرانه باختری و نوار غزه صورت گرفته و می‌گیرد و نیروهای جنگی اسرائیل را به عنوان عاملین احتمالی این جنایات جنگی دانسته بود.

مالکی هفته گذشته با این دادستان در لاهه دیدار کرد و از وی خواست تا به روند این تحقیقات سرعت ببخشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۵ ۱۱:۴۹

اسرائیل‌داره‌غلطهای‌اضافی‌میکنه.

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۵ ۱۶:۲۲

اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود ، باید ازبین برود

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۵ ۱۸:۳۲

ای ول هلند. آفرین!!! دستمریزاد ببابا واقعا از اینجور کشورهای شجاعی هم درقاره اروپا داریم!!! من که متعجب شدم واقعا جای دست زدن وهورا داره

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۵ ۱۸:۳۳

بابا شما خوب آدمهایی هستید ها!!! باریکلا داره واقعا

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۵ ۱۸:۳۵

من که خیلی دنبال یک کشور مقتدر اروپایی گشتم پیداش نکردم همشون سگ آمریکا واسرائیل ند. بابا دمتون گرم پس کشور مقتدر اروپایی هم داریم کشوری به نام هلند. به به آفرین واقعا

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۵ ۱۸:۳۶

خدا حفظتون کنه. بابا شما که از خودمونیم نمی دونستیم

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۵ ۱۸:۳۷

اگر همین مسیر ادامه بدید وپوزه اسرائیل را به خاک بنشونید واقعا برترین ومقتدرترین کشور غربی هستید

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۵ ۱۸:۳۹

درد وبلاتون رو سرامریکا. خدا شماها را حفظ کنه. پس میشه با شماها وارد صحبت وبحث شد. معلومه آدمهای معقولی هستید

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۵ ۱۸:۵۵

آگه دقت کرده باشین خصوصیات تمام انسانهای صهیونیست وزمین خوار کثیف وبراساس حرام...گی است

avatar

ایجاد موانع در سر راه عدالت و عدالتخواهی از ترفند های تمام ظالمان ، متخلفین و جنایتکاران است و کاملاً عادی است . دولت هلند نیز در این میان نقش دلال منفعت طلب را دارد .

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۵ ۲۰:۵۰

گذاشتید هر غلطی می کنه این که چیزی نیست

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۶ ۰۲:۰۷

این چی ملل متحد بی خاصیت اله دست شیطان بزرگ وخوخواران جهان است که کشوری نامش در این سازمان ثبت باشد ولی وزیرش اجازه خروج وورود به کشور ش رانداشته باشد تف به دروازه چنین ملل متحدکه اله دست چند کشور مکار ونجس باشد