• چهارشنبه / ۴ فروردین ۱۴۰۰ / ۲۲:۳۰
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400010401422
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان:

وضعیت اردستان در موضوع کرونا شکننده است

وضعیت اردستان در موضوع کرونا شکننده است

ایسنا/اصفهان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: وضعیت شهرستان اردستان شکننده است و اگر عادی انگاری ادامه داشته باشد، به زودی وضعیت این شهرستان نارنجی می شود.

حیدر قاسمی عصر امروز (چهارشنبه- ۴ فروردین ماه) در کارگروه ستاد کرونا شهرستان در فرمانداری اردستان، اظهار کرد: وظیفه تمام دستگاه های عضو ستاد کرونا است که در وضعیت کنونی همراه مدافعان سلامت باشند، زیرا امروز مدافعان سلامت مجاهدین خط اول مقابله با کرونا در کشور هستند.

وی افزود: اگر همراهی و کمک مردم در حوزه سازمانی و دولتی نبود، نمی توانستیم در مواجه با این پدیده بسیار نادر مدیریت داشته باشیم. 

به گزارش ایسنا، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با بیان اینکه سلامت و امنیت دو مقوله مهم زندگی بشر است و زمانی که وجود نداشته باشد، بقیه زوایایی زندگی اهمیتی ندارد، تصریح کرد: زمانی که سلامت و امنیت بشر به خطر بیفتد دیگر زندگی معنایی ندارد، از این پس اهمیت مدیریت این بیماری بیش از پیش برای تمام افراد شناخته می شود.

قاسمی با اشاره به وضعیت کنونی شهرستان اردستان در موضوع ویروس کرونا، خاطرنشان کرد: تاکنون سیزده ماه از عمر ویروس کرونا در استان گذشته است و وضعیت شهرستان های استان هیچ گاه ثابت نبوده است، هم اکنون وضعیت شهرستان اردستان شکننده است و اگر عادی انگاری ادامه داشته باشد به زودی وضعیت این شهرستان نارنجی می شود.

وی تصریح کرد: هیچ گاه هدف دولت این نبوده که محدودیت ها را در شرایط خاص خودش تغییر دهد. یکی از اقدامات دشواری که دولت انجام داد، این بود که فعالیت های مردم را کاملا محدود نکرد و به گونه ای جامعه مدیریت شد که ضربه ای به عموم مردم وارد نشود.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلاتی که در شهرستان اردستان وجود دارد نرخ بالای سالمندی است که در ماه های گذشته این شهرستان را حتی به وضعیت قرمز رساند، ادامه داد: هم اکنون نرخ سالمندی و مهاجرپذیر بودن شهرستان یکی از دغدغه های اصلی مسئولان اردستان است، زیرا هر زمان می تواند این موضوع بار دیگر این شهرستان را در وضعیت هشدار قرار دهد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با بیان اینکه تعداد قابل توجهی از موارد بستری بیماران درگیر ویروس کرونا از روستاهای اردستان هستند، گفت: با توجه به تعداد بالای روستا در شهرستان و مسافران غیرساکنی که در روستاها مستقر می شوند یکی از مواردی که ستاد کرونا اردستان باید برنامه ریزی متمرکز داشته باشد مدیریت روستاها است.

قاسمی، لزوم تبلیغات و هشدارهای محیطی و بصری ویروس کرونا در سطح شهرستان را مفید ارزیابی کرد و افزود: ستاد کرونا می تواند با هماهنگی مخابرات، پیام های هشدار را به تلفن های ثابت ارسال کند تا بتواند عادی انگاری ویروس کرونا که هم اکنون با آن مواجه هستیم را، بار دیگر در سطح جامعه حساس کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha