• جمعه / ۶ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۴:۴۶
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1400010601983
  • خبرنگار : 71381

پربازدیدترین اخبار سیاسی ششم فروردین ایسنا

پربازدیدترین اخبار سیاسی ششم فروردین ایسنا

توییت جدید ظریف درباره برجام/ دلایل اهمیت سفر وزیر خارجه چین به ایران/ تبریک نماینده زرتشتیان مجلس به مناسبت "سالروز پیامبری زرتشت"/ ۱۴۰۰، سال حل ابرچالش‌ها و... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز، ششم فروردین ماه ۱۴۰۰ مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.

در خصوص احیای برجام، تلاش شده جای قربانی و مجرمان عوض شود

به گزارش ایسنا،‌ وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به بدعهدی طرف‌های غربی برجام برای اجرای تعهداتشان و تلاش برای احیا این توافق بین المللی تاکید کرد: در خصوص آنچه باید برای احیای برجام انجام گیرد، انبوهی از تحریفات صورت گرفته و تلاش شده تا جای قربانی و مجرمان عوض شود.

انتشار "فکت شیت" زمان بندی اجرای توافق برجام از ۱۶ ژانویه (۲۷ دی) ۲۰۱۶ تا ۲۵ مارس (پنجم فروردین) ۲۰۲۱ در پیام توییتری از سوی محمد جواد ظریف در صدر اخبار پرمخاطب امروز قرار گرفت.

چرا سفر وزیر خارجه چین به ایران مهم است؟

دومین خبر پربازدید، تشریح ابعاد سفر وزیر خارجه چین به تهران از زبان یک استاد ژئوپلیتیک دانشگاه بود.

عبدالرضا فرجی راد با اشاره به سفر وزیر امور خارجه چین به ایران گفت: این سفر با توجه به روابط ایران و چین مهم است و اگر بخواهیم با چند سال قبل مقایسه کنیم این روابط رو به گسترش است و دلایل مختلفی هم می تواند داشته باشد که یکی از این دلایل بحث برجام و بازگشت آمریکا به برجام و تعهدات است.

چرا نام ظریف برای انتخابات بیش از گذشته مطرح شده است؟

تحلیل یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره دلایل مطرح بودن نام ظریف برای انتخابات از دیگر اخبار پربازدید بود.

علی محمد نمازی  با بیان اینکه اخیرا نام محمدجواد ظریف بیش از گذشته به عنوان نامزد اصلاح‌طلبان مطرح شده است، اظهار کرد: این مساله یا به دلیل تبلیغات است یا واقعیت دارد که اگر واقعیت داشته باشد به این معنا است که برداشت اصلاح‌طلبان این است که شورای نگهبان در تایید صلاحیت‌ها سخت‌گیری دارد و گزینه های اصلی اصلاح‌طلبان از فیلتر شورای نگهبان عبور نخواهند کرد.

تبریک نماینده زرتشتیان مجلس به مناسبت "سالروز پیامبری زرتشت"

خبر بعدی، تبریک نماینده زرتشتیان در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به مناسبت سالروز "به پیامبری رسیدن اشوزرتشت اسپنتمان، پیام آور زردتشتیان" و همزمانی آن با نوروز ۱۴۰۰ بود.

مشارکت مردم در انتخابات ۱۴۰۰، هموار کننده مسیر پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌هاست

همچنین نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس با اشاره به شعار جدید سال ۱۴۰۰ که توسط مقام معظم رهبری انتخاب شد، اظهار کرد: باقی مانده دولت تدبیر و امید، انتخابات ۱۴۰۰ و مشارکت مردم در انتخابات می‌تواند مسیر «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌» را هموار کند.

ذبیح الله اعظمی افزود: به نظرم، مشارکت در انتخابات عرصه پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها را هموار خواهد کرد. رهنمودها و سخنان اخیر رهبری مردم را به سال آینده امیدوار کرده است. رئیس جمهور بعدی می‌تواند با رفع مشکلات مردم مسیر پشتبانی‌ها و مانع زدایی را هموار کند.

به رهبری قول می‌دهیم با تلاش بیشتر به شناسایی و رفع موانع تولید بپردازیم

سید ناصر موسوی لارگانی، رئیس فراکسیون کارآفرینان مجلس شورای اسلامی هم در یادداشتی با ارائه تحلیلی از آسیب شناسی وضعیت اقتصادی کشور، نظراتش در مورد نام‌گذاری سال ۱۴۰۰ را ابراز و تاکید کرد: به رهبری و ملت ایران قول می‌دهیم که با تلاش بیشتر نسبت به گذشته در راستای تحقق حمایت از تولید داخلی، به شناسایی و رفع موانع تولید اقدام کرده و در نخستین گام مجلس را با همکاری سایر نمایندگان به کانون حمایت از تولید بدل کنیم.

اظهارات اشرف غنی در مورد حقابه مغایر با حسن همجواری است

یک کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه اظهارات اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان در مورد تبادل نفت و آب با ایران مغایر با حسن همجواری است، گفت: این مسئله می تواند پیامدهای خاص خودش را هم داشته باشد.

اظهارات نوذر شفیعی در این باره نیز مورد توجه مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا قرار گرفت.

۱۴۰۰ سال حل ابرچالش‌هاست

انتظارات علی صوفی از سال ۱۴۰۰ پربازدیدترین خبر بامداد امروز بود.

این فعال سیاسی در پاسخ به این پرسش که "انتظارتان از سال ۱۴۰۰ چیست؟" اظهار کرد: ۱۴۰۰ را با یک رویداد مهم و تعیین کننده در وضعیت کشور شروع خواهیم کرد و آن رویداد مهم انتخابات ریاست جمهوری است که در آن سرنوشت چهار ساله کشورمان به دست فرد انتخاب شده توسط مردم می افتد.

وی در همین راستا تاکید کرد که رئیس جمهور آینده باید بتواند از پس این بحران ها و ابر چالش ها بر بیاید.

مهم‌ترین انتظار و مطالبه مردم از دستگاه دیپلماسی کشور چیست؟

خبر بعدی، ارزیابی یک کارشناس ارشد مسائل بین الملل از انتظارات و مطالبات مردم از دستگاه دیپلماسی بود.

رضا نصری معتقد است که افکار عمومی ایران خواستار سیاست خارجه‌ای است که امنیت و همزمان «حقوق اقتصادی-اجتماعی-فرهنگی» مردم را تأٔمین کند. یعنی یک سیاست خارجی که با نیتِ خدمت به امنیت، آسایش روانی و رفاه اقتصادی کشور تدوین و طراحی شده باشد.

دلیل الزام به ثبت رسمی اموال پیشگیری از اختلاف در مالکیت است

تحلیل یک حقوقدان درباره رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری در ارتباط با الزامی نبودن ثبت معاملات اموال منقول در دفاتر اسناد رسمی هم مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

محمدعلی نجفی توانا گفت:‌ صلاحیت نیروی انتظامی در رابطه با اصالت اسناد صادره،‌ برگه سبز، شماره‌های فنی در موتور و مشخصات اتومبیل است و اصولا معامله و نقل و انتقال اموال اعم از منقول و غیرمنقول با توجه به ضرورت ایجاب و قبول یک امر عرفی است و علت الزام و پیش‌بینی قانون برای ثبت رسمی اموال به منظور پیشگیری و جلوگیری از اختلاف در مالکیت و چالش‌های معاملات متعدد درخصوص یک مال توسط اسناد عادی مقرر شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha