• جمعه / ۶ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۵:۱۲
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400010601994
  • خبرنگار : 50237

/تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها/

نماینده ملایر: بانک‌ها باید حامی تولید باشند نه بنگاه اقتصادی!

نماینده ملایر: بانک‌ها باید حامی تولید باشند نه بنگاه اقتصادی!

ایسنا/همدان نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نگاه و سیاست بانک های عامل باید حمایت از تولید باشد نه اینکه خود به بنگاه اقتصادی تبدیل شوند.

حجت الاسلام احد آزادیخواه در گفت وگو باایسنا، درباره شعار سال جدید مبنی بر «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» اظهار کرد: مقام معظم رهبری امسال را نیز مانند سال گذشته سال تولید نامیدند و معیار برای نامگذاری در این دو سال تولید و ایجاد رونق در این زمینه است.

وی با بیان اینکه پشتیبانی ها و مانع زدایی ها می توانند در رونق تولید در سال ۱۴۰۰ بسیار مؤثر باشند، افزود: این دو موضوع نشان می دهد که در امر تولید می توان با یک پشتیبانی قوی و مانع زدایی شدید رونق ایجاد کرده و در این عرصه موفق شد.

نماینده مردم ملایر در مجلس با بیان اینکه باید در زمینه پشتیبانی و مانع زدایی تلاش کنیم تا موفقیت و رونق در عرصه تولید شکل گیرد، اضافه کرد: شعار امسال بیانگر این است که ما می توانیم در عرصه تولید موفق باشیم همانطور که در زمینه تولید واکسن، حوزه کشاورزی و گندم و در برخی از رشته های معدنی توانستیم مانند یک تولیدگر فراملی عمل کنیم.

آزادیخواه با بیان اینکه ایران ثابت کرده در عرصه تولید در حوزه صنعت، معدن، کشاورزی، صنایع دستی، تجهیزات پزشکی و اقلام دارویی ظرفیت سرشاری دارد، گفت: برخی از کشورها در دنیا ظرفیت تولید نداشته و تولیدگر نیستند اما ما می توانیم صادرات نفتی را به محصولات متنوع تبدیل کنیم؛ به عنوان مثال در زمینه تولیدات پالایشگاهی ستاره خلیج فارس در عرصه بنزین کار بزرگی انجام داد و اکنون ایران صادرکننده بنزین به کشورهای دیگر از جمله ونزوئلا بوده و مصرف داخل کشور نیز از تولیدات داخلی تأمین می شود.

وی با بیان اینکه تولید به پشتیبانی نیاز دارد و دولت، جامعه، فرهنگ جامعه، رسانه ها و بانک ها باید از تولیدکننده پشتیبانی کنند، ادامه داد: رهبر معظم انقلاب فرمودند که اگر کسی سرمایه ای دارد و می تواند با آن سرمایه یک کار تولیدی راه بیندازد و برای چندین نفر شغل ایجاد کند، کار بزرگی انجام داده است.

نماینده مردم ملایر در خانه ملت بیان کرد: امروزه امر اشتغال به درستی معنا نشده است و مردم اشتغال را صرفاً شغل دولتی به حساب می آوردند درحالیکه برابر با استانداردهای دنیا این اشتغال نیست بلکه شغل به معنای تولید بوده و هرکسی باید شغل مربوط با رشته تحصیلی خود را داشته باشد، کار تولیدی انجام دهد، از دانش خود استفاده کند و با استفاده از شرکت های دانش بنیان و ایده های جدید جوانان بتواند تولیدگر باشد. 

آزادیخواه با بیان اینکه چین به عنوان یکی از دو کشور پر جمعیت مطرح دنیا توانسته با همین نگاه به خودکفایی برسد و بازار دنیارو به دست بگیرد و در همه عرصه ها به تولید اهمیت داده است، مطرح کرد: همه باید از تولید پشتیبانی کنند و نگاه و سیاست بانک های عامل باید حمایت از تولید باشد نه اینکه خود به بنگاه اقتصادی تبدیل شوند.

وی با بیان‌اینکه دولت باید نگاه و سیاست حمایت از تولیدکننده را داشته باشد و نباید خود به عنوان تولیدکننده معرفی شود، افزود: شرکت های دولتی یک اشتباه بزرگ هستند البته سازمان های خصوصی نیز نتوانستند موفق عمل و پایه بخش خصوصی را به درستی به بخش تولیدی وارد کنند. 

آزادیخواه بیان کرد: برای پشتیبانی از تولید باید تعاونی ها تشکیل شده و از مردم استفاده شود و با استفاده از فرهنگ تعاونی مردم‌پای کار بیایند و تولید در اختیار آنها قرار گیرد و دولت فقط تسهیل گر و کمک کننده باشد.

وی با بیان اینکه موانع باید از سر راه تولیدکننده ها برداشته شود، گفت: یکی از این موانع مراحل گرفتن مجوزها و انجام کارهای اداری بوده که بسیار طولانی است و فرد تولیدکننده برای تأسیس یک تولیدی باید از چندین واحد و دستگاه اجرایی مجوز بگیرد که این اخذ مجوز درست است اما طولانی بودن، تضادهایی که اتفاق می افتد و تبهامات بین دستگاهی است که باعث رنجش تولیدکننده می شود.

نماینده مردم‌ملایر در مجلس با بیان اینکه باید با استفاده از دانش نوین ظرف مدت یک روز فرآیند اخذ مجوز تعیین تکلیف شده و مشکل تولیدکننده برطرف شود، گفت: بعضی مواقع در بانک های عامل امکان اخذ تسهیلات با شرایط تعجب برانگیز وجود دارد اما وقتی تولید کننده بخواهد تسهیلات بگیرد با مشکلات فراوانی مواجه می شود البته امروزه بانک های عامل نیز به سمت و سوی استانداردهای روز می روند اما این باید سرعت بیشتری داشته باشد تا موانع از سر راه برداشته شود.

وی در پایان خاطرنشان‌کرد: اگر مجلس و دولت دست به دست هم دهند و با پشتیبانی از تولید موانع را از سرراه بردارند، پایان سال خوبی خواهیم داشت و می توانیم تحریم را به راحتی مهندسی و مدیریت کرده و دشمن را از اینکه مارا تحریم‌کرده پشیمان کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha