• جمعه / ۶ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۵:۳۰
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 1400010602004
  • خبرنگار : 71594

مهمترین خبرهای حقوقی و قضایی اولین هفته از سال ۱۴۰۰

مهمترین خبرهای حقوقی و قضایی اولین هفته از سال ۱۴۰۰

در اولین هفته از فروردین ماه ۱۴۰۰ خبرهای مهمی در حوزه های حقوقی و قضایی از سوی مسئولان و کارشناسان مطرح شد که مهمترین آنها واکنش دبیر ستاد حقوق بشر به ادعای آمریکا بود.

مهمترین خبرهای حقوقی و قضایی اولین هفته فروردین ماه ۱۴۰۰ را در این گزارش مرور می کنیم.

مهمترین خبر این هفته از سوی دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران مطرح شد.  

واکنش دبیر ستاد حقوق بشر ایران به ادعای آمریکا درباره آتش‌بس در یمن

دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران، با انتشار توئیتی به ادعای آمریکایی‌ها در حمایت از آتش‌بس در یمن، واکنش نشان داد.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ستاد حقوق بشر، علی باقری‌کنی - دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران و معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه - با انتشار پیامی در توئیتر در خصوص ادعای حمایت آمریکا از آتش‌بس در یمن، نوشت: ‏«آمریکایی‌ها برای این‌که اثبات کنند حمایت از آتش‌بس در ‎یمن فقط ترفندی برای "نجات جلاد" از باتلاق یمن نیست، آزادی دسترسی "قربانیان تجاوز سعودی" در یمن به غذا، دارو و تجهیزات پزشکی را فراهم کنند تا کودکان و زنان و مردان بی‌پناه یمنی بیش از این از گرسنگی و بی‌دارویی جان ندهند.»

دومین خبر این هفته در رابطه با حادثه تروریستی سراوان بود.

درخواست شناسایی و برخورد فوری با عوامل حادثه تروریستی سراوان

معاون سازمان قضایی نیروهای مسلح استان سیستان و بلوچستان خواستار برخورد شناسایی و برخورد با عوامل حادثه تروریستی سراوان شد.

به گزارش ایسنا، به دنبال حادثه کور تروریستی مزدوران خودفروخته در یکی از میدان‌های شهر سراوان که منجر به کشته و زخمی شدن ۴ نفر از هموطنان شد، ابوالفضل ماه گلی معاون قضایی سازمان قضایی نیروهای مسلح سیستان و بلوچستان با حضور در این شهر از محل وقوع حادثه بازدید کرد.

وی در نشستی با مسئولان اطلاعاتی و امنیتی شهرستان به بررسی ابعاد وقوع این انفجار تروریستی پرداخت و از آنها خواست که در سریعترین زمان ممکن عوامل این حادثه را شناسایی و تحویل مراجع قضایی دهند و دادستان نظامی استان را مأمور نظارت بر روند شناسایی و دستگیری تروریست ها کرد.

این خبرها نیز جز خبرهای مهم اولین هفته از سال ۱۴۰۰ بودند.

واکنش دبیر ستاد حقوق بشر به تصمیم انگلیس مبنی بر افزایش کلاهک‌های اتمی

دبیر ستاد حقوق بشر ایران نسبت به تصمیم انگلیس مبنی بر افزایش ۴۰ درصدی کلاهک‌های اتمی واکنش نشان داد.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، علی باقری‌کنی دبیر ستاد حقوق بشر ایران و معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه، با انتشار پیامی در صفحه توییتر خود نسبت به تصمیم انگلیس مبنی بر افزایش ۴۰ درصدی کلاهک‌های اتمی واکنش نشان داد و نوشت: «از بمب اتم استفاده می‌کنیم: کامرون، نخست وزیر اسبق.
 از بمب اتم استفاده می‌کنیم حتی اگر صد هزار زن و کودک بی‌گناه کشته شوند: می، نخست وزیر سابق.
تصمیم انگلیس برای افزایش ۴٠ درصدی کلاهک‌های اتمی توسط نخست‌ وزیر کنونی کشوری که برای نابودی بشر، با افتخارعربده می‌کشد، نگران «حقوق بشر» است؟».

بازدید رئیس قوه قضائیه از منطقه ویژه اقتصادی دوغارون

رییس قوه قضاییه به منظور رفع موانع تولید و صادرات کشور و استفاده از ظرفیت های دستگاه قضائی در این راستا، در سفری از پیش اعلام نشده از منطقه ویژه اقتصادی دوغارون بازدید کرد.

به گزارش ایسنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی، امروز با سفر به شهرستان تایباد خراسان رضوی در این منطقه ویژه اقتصادی در مرز ایران و افغانستان حاضر شد و ضمن بازدید از منطقه در جریان مسائل و مشکلات گذرگاه مرزی دوغارون قرار گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha