• شنبه / ۷ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۲:۱۶
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1400010702291
  • خبرنگار : 50187

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان:

آمار ابتلاء به کرونا در استان کرمان 10 درصد افزایش یافت

آمار ابتلاء به کرونا در استان کرمان 10 درصد افزایش یافت

ایسنا/کرمان رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: روند بیماری کرونا در استان کرمان که رو به کاهش بود، متوقف شده و طی دو سه روز گذشته آمار مبتلایان 10 درصد افزایش پیدا کرده است.

دکتر"حمیدرضا رشیدی نژاد" پیش از ظهر امروز هفتم فروردین ماه در جلسه استانی ستاد مدیریت کرونا اظهار کرد: با توجه به سفرها و دید و بازدیدهای نوروزی، روند بیماری کرونا در استان کرمان که رو به کاهش بود، متوقف شده و طی دو سه روز گذشته آمارها 10 درصد افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: در آزمایشات سرپایی، موارد مثبت بیماران نسبت به قبل بین 30 تا 50 درصد و در بستری ها تا 30 درصد افزایش نشان می دهد.

رشیدی نژاد تصریح کرد: افزایش موارد ابتلاء نشان می دهد آرام آرام شیوع بیماری در استان کرمان بیشتر می شود و هشدار می دهد آمادگی لازم را داشته باشیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه بسیاری از استان های کشور روند افزایشی بیماری را دارند، گفت: به صورت محسوس روند افزایشی در کرمان هنوز مشخص نیست( به جز 10 درصد). ضمن اینکه مرگ و میرهای ناشی از کرونا در استان ثابت مانده و کنترل شده و دو سه ماه است که این روند را داریم و امیدواریم افزایشی در بستری و مرگ و میرها نداشته باشیم و نیاز است مراقبت ها و پروتکل ها را همچنان جدی بگیریم.

وی درباره واکسیناسیون کرونا اظهار کرد: واکسن هایی که می آید با کد مشخص و جمعیتی که قرار است تزرق شود و با تعداد مشخص می آید و کمیته هماهنگی استانی به ریاست استاندار داریم و گزارش کار ارائه می شود.

رشیدی نژاد تصریح کرد: تاکنون 13 هزار دوز واکسن به دانشگاه علوم پزشکی کرمان آمده که هر واکسن دو دوز تزریق دارد و در واقع 6500 واکسن داشتیم که برای کادر بهداشت و درمان، بیماری های خاص، سرطانی ها، سالمندان، جانبازان و آخرین محموله تعدادی به پاکبانان اختصاص داده شده و براساس برنامه کشوری و نظارت استانی واکسن های دریافتی استان تزریق می شود.

وی در پایان با تاکید مجدد بر رعایت پروتکل های بهداشتی برا مقابله با کرونا گفت: رستوران ها پرخطرترین مکان ها در بحث شیوع ویروس کرونا و عامل خطر است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha