• شنبه / ۷ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۳:۰۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400010702331
  • خبرنگار : 71496

گردهمایی روز ملی مقاومت؛

یمنی‌ها در راهپیمایی‌های هزاران نفری بر "ثبات و پایداری" خود تاکید کردند

یمنی‌ها در راهپیمایی‌های هزاران نفری بر "ثبات و پایداری" خود تاکید کردند

مردم یمن در روز ملی مقاومت تظاهرات گسترده‌ای را در بیش از ۲۰ میدان مختلف استان‌های این کشور با حضور چهره‌های سیاسی، دینی و حزبی از تشکل‌ها و گروه‌های مختلف برگزار کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت العهد، یمنی‌ها در صنعا پایتخت این کشور و استان‌های حدیده، الحجه، ذمار، ریمه، المحویت و تعز تظاهرات به پا کرده و تأکید کردند مقاومت گزینه اصلی، انسانی، اخلاقی و ایمانی است که هیچ گونه بحث و چانه‌زنی درباره آن وجود ندارد.

تظاهرکنندگان همچنین تأکید کردند ائتلاف عربی به رهبری عربستان تنها افقی که پیش رو دارد شکست و جنایات بیشتر است و تا زمانی که این جنگ ادامه یابد مردم یمن بر ثبات و پایداری خود می‌افزایند و آماده جانفشانی هستند.

آن‌ها ضمن اعلام پایبندی خود به موضع‌گیری‌هایشان نسبت به مسائل امت اسلامی و در رأس آن‌ها مسئله فلسطین دوستی با دشمن اسرائیلی تحت عنوان عادی‌سازی را محکوم کردند.

تظاهرکنندگان همچنین از یگان راکتی و پهپادی این کشور خواستند به بمباران پایگاه‌های نیروهای ائتلاف سعودی در عملیات‌های ویژه و موثر ادامه دهند تا زمانی که شر این دشمن از سر یمنی‌ها برداشته شود. آن‌ها تأکید کردند خون مردم یمن هرگز به هدر نخواهد رفت.

شمس‌الدین شرف‌الدین، مفتی یمن اظهار کرد: عربستان پیش از این قلدری می‌کرد و زور می‌گفت اما امروز از تمام جهان می‌خواهد که او را در این جنگ یاری کنند. عربستان و هم‌پیمانانش مردم یمن را محاصره کرده‌اند.

او تأکید کرد:‌ سخنان نخست‌وزیر انگلیس درباره استقرار نیروهای این کشور در یمن تأثیری در قلب‌های یمنی‌های آزاده نمی‌گذارد و ما از علمای جهان اسلام می‌خواهیم دروغ بودن ادعاهای دشمنان امت اسلام و حاکمیت‌های مزدور را افشا کنند.

مفتی یمن ضمن اشاره به مخالفت مردم این کشور با هرگونه چانه‌زنی که به شرافت، ارزش‌ها و دین آن‌ها آسیبی وارد کند، گفت:‌ یمن با تمامی دشمنان مقابله خواهد کرد. شرکت‌کنندگان در تظاهرات روز ملی مقاومت در یمن ضمن تقدیر از تلاش‌های گروه‌ها و تشکل‌های مختلف این کشور اعلام کردند آن‌ها با این حضور به جهان این پیام را انتقال دادند که شرافت و حاکمیت یمن هرگز و هرگز در هم شکسته نخواهد شد، حال دشمن هر چقدر می‌خواهد به محاصره و جنایات خود در حق یمنی‌ها ادامه دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۸ ۱۱:۳۴

مرگ بر ال سعود درود بر برادران یمنی