• شنبه / ۷ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۵:۵۹
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1400010702478
  • خبرنگار : 71381

پربازدیدترین اخبار سیاسی هفتم فروردین ایسنا

پربازدیدترین اخبار سیاسی هفتم فروردین ایسنا

اخبار مرتبط با برنامه جامع همکاری ایران و چین/ توضیحات جواد امام درباره احتمال کاندیداتوری حسن خمینی/ اظهارات رییس جمهور در جلسه ستاد ملی کرونا/ مهمترین مصوبات مجلس یازدهم در ۱۰ ماه گذشته و... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز، هفتم فروردین ماه ۱۴۰۰ مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.

برنامه جامع همکاری ایران و چین نهایی شد

به گزارش ایسنا، دیدار وزیر امور خارجه جمهوری خلق چین با علی لاریجانی، مشاور مقام معظم رهبری و نماینده ویژه جمهوری اسلامی ایران در روابط راهبردی با جمهوری خلق چین در پنجاهمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک میان ایران و چین در صدر اخبار پرمخاطب امروز قرار گرفت.

طرفین در این دیدار با ابراز خرسندی از نهایی شدن برنامه همکاری جامع میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین و بررسی چگونگی پیشبرد ابعاد کلان روابط سیاسی، اقتصادی و راهبردی بر رایزنی نزدیک دو کشور برای ارتقای همکاری های بلند مدت و راهبردی تاکید کردند.

دیدار وزیر امور خارجه چین با روحانی

وانگ ئی، عضو شورای دولتی و وزیر امور خارجه جمهوری خلق چین همچنین با حجت‌الاسلام روحانی دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس جمهور در این دیدار روابط با چین را برای جمهوری اسلامی ایران راهبردی و مهم خواند و با اشاره به اراده دو کشور برای همکاری های بلند مدت ، بر توسعه و تعمیق روابط در همه زمینه ها اعم از سیاسی، اقتصادی تاکید کرد.

نتیجه قرار داد۲۵ ساله ایران و چین چه خواهد شد؟

گزارش ایسنا در آستانه پنجاهمین سالگرد روابط دیپلماتیک تهران و پکن درباره نتیجه قرار داد۲۵ ساله ایران و چین هم مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

در جریان سفر دو روزه "وانگ ای" وزیر امور خارجه چین به تهران، سند جامع همکاری های ۲۵ ساله بین ایران و چین پس از رایزنی چندین ساله،به امضای مقامات دو کشور می رسد و یکی از اتفاقات مهم در عرصه سیاست خارجی ایران در سال ۱۴۰۰ رقم خواهد خورد.

سند همکاری ۲۵ ساله ایجاد اتحاد استراتژیک با پکن است

در همین رابطه مهدی مطهرنیا،‌ کارشناس مسایل سیاسی با بیان این که سند همکاری ۲۵ ساله ایجاد اتحاد استراتژیک با پکن است، اظهار کرد: اراده ایران در جهت توازن قدرت در منطقه و همچنین در سطح بین‌الملل میان پکن و واشنگتن است.

خبرهای دیگر در این زمینه را در لینک های زیر دنبال کنید.

وزیر خارجه چین،با همتای ایرانی خود دیدار کرد

افتتاح نمایشگاه اسناد روابط ایران و چین با حضور وزیران امور خارجه دو کشور

سند جامع همکاری‌های ۲۵ساله ایران و چین نمونه‌ای از دیپلماسی موفق است

سند جامع همکاری های ۲۵ ساله ایران و چین امضا شد

***

سیدحسن خمینی از ورود به عرصه انتخابات امتناع دارد

توضیحات جواد امام درباره جمع بندی انتخاباتی مجمع ایثارگران و احتمال کاندیداتوری حسن خمینی هم از اخبار پرمخاطب بود.

دبیرکل مجمع ایثارگران با بیان اینکه جمع بندی ما حمایت از کاندیدای مورد اجماع جبهه اصلاحات برای انتخابات ریاست‌جمهوری است، اظهار کرد: نظر مجع ایثارگران این است که از کاندیدای حداکثری حمایت کند و اگر این شرایط فراهم نشود، گزینه ای را معرفی نخواهد کرد. ما از کاندیدای حداقلی، نیابتی یا کسی که به اسم اصلاح‌طلبی فعالیت کند، حمایت نخواهیم کرد.

وی ادامه داد: ما در مجمع ایثارگران دو گزینه حداکثری داشتیم که سیدمحمد خاتمی پیشنهاد ما برای حضور در انتخابات را نپذیرفت و سیدحسن خمینی هم تا الان امتناع دارد که وارد این عرصه شود.

دیگر اخبار مرتبط با انتخابات را می توانید در لنیک های زیر بخوانید.

دعوت شورای ائتلاف نیروهای انقلاب از نامزدهای بالقوه برای تامل در مقدمات ورود به رقابت‌ها

جریان اصلاحات شهامت جبران برخی اشتباهات را دارد

***

اگر بگذارند تلاش می‌کنیم پایان دولت حداقل پایان بخشی از تحریم‌ها باشد

اظهارات رئیس جمهوری در جلسه ستاد ملی کرونا از دیگر اخبار پربازدید بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی با تاکید بر اینکه همه تلاش ما در دولت این است که کاری کنیم که پایان دولت مهار قابل قبول کرونا و ان شاءالله اگر بگذارند حداقل پایان بخشی از تحریم‌ها باشد، گفت: مبنای ما در هر دو موضوع باید عقلانیت و منافع ملی باشد و باید منافع ملی و چارچوب خردورزی را مورد نظر قرار دهیم.

مهمترین مصوبات مجلس یازدهم در ۱۰ ماه گذشته

گزارشی از مهمترین مصوبات مجلس یازدهم در ۱۰ ماه گذشته، پربازدیدترین خبر بامداد امروز بود.

مجلس یازدهم با شعار انقلابی‌گری و توجه به معیشت مردم سر کار آمد و حالا با گذشت ۱۰ ماه از فعالیت آن، می‌توان عملکرد این مجلس را در حوزه تقنین مورد ارزیابی قرار داد.

فعالیت چشمگیر شرکت پارس ایزوتوپ در سال ۱۳۹۹

خبر بعدی، فعالیت شرکت پارس ایزوتوپ در حوزه تولید و توسعه انواع رادیوداروها و کیت‌های سرد بود.

این شرکت در کمال ناباوری از سوی آمریکا به طور یک جانبه مورد تحریم قرار گرفت در حالی که مهم ترین کارکرد این شرکت تامین نیاز بیماران سرطانی و بیماری‌های صعب العلاج است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha