• شنبه / ۷ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۷:۳۶
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1400010702525
  • خبرنگار : 71038

ظریف: چین، دوست دوران سختی‌ها است

ظریف: چین، دوست دوران سختی‌ها است

محمدجواد ظریف، چین را دوست دوران سختی‌ها دانست و گفت: بر همین اساس ما از مواضع و اقدامات چین در دوران تحریم‌های ظالمانه علیه ایران تشکر و قدردانی می‌کنیم.

 به گزارش ایسنا ، وزیر امور خارجه کشورمان امروز با وانگ ایی، عضو شورای دولتی و وزیر امور خارجه جمهوری خلق چین که دیروز در راس هیاتی وارد تهران شده است دیدار و گفتگو کرد.
دو طرف در این دیدار، در خصوص موضوعات مهم روابط دوجانبه، منطقه ای و بین المللی گفتگو کردند.
وزیر امور خارجه کشورمان ضمن خوش آمد گوئی به وزیر امور خارجه چین، به پنجاهمین سالگرد بر قراری روابط دیپلماتیک بین ایران و چین اشاره کرد و افزود: البته سابقه روابط دو تمدن بزرگ ایران و چین به قرن ها قبل باز می گردد و با امضای نقشه راه برنامه همکاری های جامع جمهوری اسلامی ایران  و جمهوری خلق چین روابط دو کشور بیش از پیش مستحکم تر خواهد شد.
ظریف چین را دوست دوران سختیها دانست و افزود : برهمین اساس ما از مواضع و اقدامات چین در دوران تحریم های ظالمانه علیه ایران تشکر و قدردانی می کنیم.
وزیر امور خارجه کشورمان با تاکید بر لزوم عمل ایالات متحده به کلیه تعهدات برجامی خود اضافه کرد: رفع تحریمها علیه ایران ،می تواند زمینه اجرای کامل برجام را فراهم آورد.

ظریف برگزاری بازی‌های المپیک زمستانی در پکن در سال  ۲۰۲۲ را رویدادی مهم دانست و تلاشهای سیاسی برای کم اهمیت جلوه دادن این رویداد بین المللی را رد کرد.
 وانگ ایی، عضو شورای دولتی و وزیر امور خارجه جمهوری خلق چین نیز در این دیدار فرا رسیدن سال نو و نوروز ۱۴۰۰ را تبریک گفت و با اشاره به بزرگداشت پنجاهمین سالگرد روابط دیپلماتیک فیمابین تصریح کرد: روابط دوکشور در حال حاضر به سطح مشارکت راهبردی رسیده و چین به دنبال ارتقاء همه جانبه روابط با جمهوری اسلامی ایران  می باشد.
وزیر امور خارجه چین تصریح کرد:امضای نقشه راه همکاریهای راهبردی دو کشور نشان دهنده اراده پکن برای تنظیم روابط در بالاترین سطح ممکن است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۸ ۰۰:۵۸

به امید روز حساب

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۱۲:۲۹

بنده دکتری اقتصاد هستم امضای این قرار داد را به فال نیک می گیرم و مطمئن هستم گشایش حاصل خواهد شد و حیله های غرب را خنثی خواهد کرد چون غرب به راحتی تحریم های ظالمانه را بر نمی دارد

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۱۲:۳۰

ان شالله مبارک است درود بر ظریف