• یکشنبه / ۸ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۲:۲۰
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1400010802820
  • منبع : نمایندگی قزوین

اعلام تعطیلی‌های قزوین در وضعیت نارنجی

اعلام تعطیلی‌های قزوین در وضعیت نارنجی

ایسنا/قزوین جانشین ستاد مقابله با کرونای استان قزوین گفت: با توجه به وضعیت نارنجی استان قزوین باید کلیه تالارهای پذیرایی، مهدکودک‌ها، باشگاه‌های ورزشی، مراسم‌های نیمه شعبان، مکان‌های تاریخی تعطیل شود و ورود خودرو با پلاک غیربومی به قزوین ممنوع است.

منوچهر حبیبی در ستاد مقابله با کرونای استان قزوین که امروز ۸ فروردین‌ در دفتر استاندار برگزار شد، تصریح کرد: استان قزوین شرایط نسبتاً پایداری دارد اما بر اساس آخرین رنگ‌بندی اعلام‌شده وزارت بهداشت، وضعیت شهرهای قزوین و تاکستان نارنجی شده است، امیدواریم با تلاش دوباره به وضعیت پایدارتری برسیم برای این امر کار سختی در پیش داریم.

وی افزود: تجربیات ۱۴ ماهه کادر پزشکی، راهکارهای علمی به‌دست‌آمده برای مهار کرونا و تولید واکسن امیدواری می‌دهد که طی ماه‌های آتی شرایط بهتر شود تا ما بتوانیم بر این بیماری غلبه کنیم؛ بی‌توجهی‌ها، عادی انگاری‌ها، بازار گردی‌ها و مهمان‌پذیری‌ها در ایام نوروز باعث شد که وضعیت ما تغییر رنگ پیدا کند و هم‌اکنون باید به دنبال راهکار باشیم.

جانشین ستاد مقابله با کرونای استان قزوین اظهار کرد: موج جدید کرونا؛ موج انگلیسی و موج چهارم با کشندگی بالا در حال شروع شدن است باید با تلاش مستمر مسئولین و مردم پای‌کار بیایند و مصوبات ستاد را جدی بگیرند، در وضعیت نارنجی باید محدودیت‌های ویژه‌ای اعمال شود.

وی تأکید کرد: مسافرت به شهرهای نارنجی ممنوع است و اگر کسی مسافرت برود ۵۰۰ هزار تومان جریمه می‌شوند؛ مسافرانی که وارد استان شدند نیز باید استان را ترک کنند، در هر شرایطی تردد خودروهای با پلاک غیربومی در سطح دو شهرستان قزوین و تاکستان غیرمجاز است و اعمال قانون می‌شود.

حبیبی یادآور شد: هر خودرویی با پلاک غیربومی که مجوز از فرمانداری نداشته باشد توسط نیروی انتظامی جریمه می‌شود؛ مسیرهای منتهی به الموت شرقی و غربی و همچنین محورهای ورودی و خروجی شهرستان‌های تاکستان و قزوین باید محدود و بسته شوند، محدودیت تردد شبانه نیز از ساعت ۲۱ به ساعت ۲۲ تغییر پیداکرده است درواقع منع تردد شبانه از ساعت ۲۲ تا ۳ اعمال می‌شود.

وی اظهار کرد: برگزاری جلسات اداری با رعایت الزامات در فضای سربسته باید حداکثر با حضور ۲۰ نفر باشد در این میان ادارات باید همکاری داشته باشند، برخی هیئت‌های ورزشی به‌ویژه هیئت دوچرخه‌سواری اقدام به برگزاری مسابقات با تجمع می‌کنند که مدیرکل ورزش و جوانان باید در این خصوص پاسخگو باشد، مراسم ترحیم مربوط به این بخش نیز به‌سختی و با تأکید بسیار ما تعطیل شد چراکه در شرایط کرونایی تأکید داشتند که مراسم برگزار شود اگر اصرار بر برگزاری مراسم‌ها باشد به‌صورت جدی برخورد می‌شود.

فعالیت رستوران‌ها در قزوین فقط به صورت بیرون‌بر

جانشین ستاد مقابله با کرونای استان قزوین بیان کرد: با توجه به شیوع کرونا تالارهای پذیرایی تعطیل می‌شود، رستوران‌ها نیز فقط به‌صورت بیرون بر می‌توانند فعالیت داشته باشند؛ ناظران از امشب باید نظارت کنند و با هر رستورانی که به‌صورت حضوری خدمات ارائه می‌دهند باید برخورد شود.

وی اظهار کرد: هتل‌ها نیز با یک‌سوم ظرفیت فعالیت کنند، سینماها و موزه‌ها، مهدهای کودک، کلیه باشگاه‌های ورزشی و مکان‌های تاریخی باید تعطیل شود، کلیه مراسمات نیمه شعبان لغو شده است و هر مراسمی که با تجمع همراه است باید لغو شود.

حبیبی بیان کرد: کمیته اطلاع‌رسانی، اداره کل فرهنگ و ارشاد و صداوسیما نیز باید توجه کنند که رسانه‌ها علاوه بر اطلاع‌رسانی، هشدار را موردتوجه قرار دهند، مردم نیز باید برای جان خود ارزش قائل شوند و از مسافرت خود صرف نظر کنند تا سلامت‌شان حفظ شود.

وی یادآور شد: کرونا در کمین تعطیلات قرار دارد و ضربه می‌زند بنابراین باید نظارت‌ها را جدی بگیریم و روند تست گیری با سرعت باید ادامه پیدا کند؛ محور قزوین- تهران و قزوین- رشت در حال حاضر پرترددترین محور کشور است در این ایام محور قزوین به رشت ۴۱۶ درصد افزایش تردد داشته است؛ همچنین قزوینی‌ها بعد از تهرانی‌ها، کرجی‌ها و مشهدی‌ها بیشترین مسافرت را به شمال کشور داشتند بنابراین باید منتظر افزایش آمار باشیم.

جانشین ستاد مقابله با کرونای استان قزوین خاطرنشان کرد: الموت شرقی و الموت غربی نیز از مسافران تهرانی و شمالی سرریز شده است که این امر نگران کننده است، مجتمع‌های بین‌راهی نیز باید موردتوجه قرار بگیرد این مجتمع‌ها به‌عنوان آلوده‌ترین مکان‌ها باید موردبررسی قرار بگیرند و اگر رعایت نمی‌کنند باید تعطیل شوند.

وی با اشاره به واکسیناسیون نیز بیان کرد: واکسیناسیون نیز باید به‌صورت شفاف صورت بگیرد و به‌صورت روزانه تعداد آن شفاف‌سازی شود، اگر نیاز است تعداد مراکز تزریق واکسن افزایش پیدا کند چراکه واکسن‌های باقی‌مانده باید سریع تزریق شود، لیست پاکبان‌ها نیز باید از شهرداری‌های تاکستان و قزوین گرفته شود و به این افراد نیز واکسن تزریق شود همچنین واکسن خبرنگاران نیز باید موردتوجه قرار بگیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha