• یکشنبه / ۸ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۲:۴۱
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 1400010802834
  • خبرنگار : 80001

معاون وزیر راه و شهرسازی:

مالیات خانه‌های خالی اشخاص حقوقی دو برابر اشخاص حقیقی است

مالیات خانه‌های خالی اشخاص حقوقی دو برابر اشخاص حقیقی است

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه دستگاه‌های دولتی و اشخاص حقوقی که اقدام به نگهداری واحدهای خالی می کنند، باید دو برابر افراد حقیقی مالیات بپردازند گفت: با اجرای ماده ۵۴ قانون مالیات‌های مستقیم، خالی نگه داشتن واحد مسکونی برای دستگاه‌ها و افراد توجیه اقتصادی نخواهد داشت.

محمود محمودزاده در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: بهترین روش برای اینکه دستگاه‌های حقوقی و شرکتهای دولتی اقدام به نگهداری واحدهای خالی نکنند، اعمال جرایم متعلقه در ماده ۵۴ الحاقی قانون مالیاتهای مستقیم است. در ماده ۵۴ اشاره شده که دستگاه‌ها و اشخاص حقوقی که مشمول همه دستگاه‌ها و شرکتها می شود، اجازه ندارند واحد مسکونی داشته باشد؛ زیرا واحدها برای اسکان خانوار است.

وی افزود: جرایمی که قانون برای واحدهای خالی دستگاه‌های دولتی و اشخاص حقوقی در نظر گرفته، دو برابر جرایم اشخاص حقیقی است. برای افراد حقیقی اشاره شده که اگر خانه بیش از چهار ماه خالی بماند، مشمول مالیات در سال اول شش برابر، سال دوم ۱۲ برابر و سال سوم ۱۸ برابر ارزش اجاره است. این عدد برای اشخاص حقیقی به میزان دو برابر یعنی ۱۰۰ درصد افزایش اعمال خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: از ۱۹ فروردین ماه تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی دو ماه فرصت دارند تا املاک خود را در سامانه املاک و اسکان به نشانی amlak.mrud.ir ثبت کنند. اگر این کار را انجام ندهند، واحد آنها به سامانه خانه های خالی معرفی و مشمول مالیات می شود. بنابراین برای هیچ شخصیت حقیقی و حقوقی قابل توجیه نیست که واحدها را خالی بگذارد.

محمودزاده تاکید کرد: قانون مالیات بر خانه های خالی فقط مشمول افراد حقیقی و حقوقی نیست. بعضی موارد  داریم که سند ۱۰۰ واحد مسکونی به نام یک شرکت معدنی است. بحث سر این است که اجرای این قانون، نگهداری این واحدها را غیرمنطقی و غیراقتصادی می کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۰۱:۲۱

مالیات بر خانه های خالی خیلی کم است و باید چند برابر شود تا احتکار بر مسکن پیچیده شود

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۱۵:۲۵

بهترین راه کنترل و ثبات بازار مسکن مالیات سالانه بر املاک دوم به بعد و مالیات بر عایدی سرمایه بر سود معاملات مکرر ملک دوم به بعد می باشد و سپس مالیات بر خانه های خالی می باشد

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۱۶:۴۰

سامانه املاک و اسکان دارای عیب فنی هست

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۱۶:۵۲

انشالله طرح خوبی است.. برای خانه دار شدن مستضعفین.. ...

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۲۱:۵۸

به استناد به ماده قانون 669 مجازات اسلامی هر گونه تهدید جرم محسوب و برای تهدید کننده حبس در نظر گرفته شده است،، از آنجایی که اطلاعات املاک در سازمان ثبت اسناد واملاک موجود است هر گونه تهدید به خود اظهاری از سوی هر مرجعی جرم محسوب می‌گردد وشاکیان حق طرح دعوی در محاکم در صورتیکه برای آنان مشکلاتی ایجاد شوند را دارند،،، ضمن اینکه این قانون بااصل قانون مالکیت واصل وحدت رویه قوانین در تعارض است که مجری آن می‌بایست رفع موانع نمایند،،، مالک حق دارد در حریم خود تصمیم گیر باشد وملک حریم شخصی محسوب می‌شود... با تشکر

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۰ ۱۲:۱۰

چه فایده وقتی خانه های خالی بانکها را تهاتر سوری میکنند و اداره مالیات را فریب میدهند و حتی با این کارشان در سال ۹۹باعث گرانی شدند دوباره در سال ۱۴۰۰ هم تهاتر را ادامه میدهند و یک تیر دونشان میکنند اولا مشخص میشه که خرید و فروش کرده اند هر‌چند که سوری است دوما قیمتها را مثل گذشته افزایش میدهند یه فکری به حال خانه های خالی حقوقی شود این قدر مردم را فریب ندهید وقتی شما مسئولین هیچ اقدامی برای تهاتر خانه های خالی که سوری انجام میشود نمیکنید

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۰ ۱۳:۲۲

سلام بهترین روش پیداکردن خانه های خالی استفاده از اخبار و اطلاعات مردم و بسیج مردمی است