• دوشنبه / ۹ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۰:۱۳
  • دسته‌بندی: رسانه دیگر
  • کد خبر: 1400010903134
  • منبع : فضای مجازی

کدام بار تاب و توان آزاده نامداری را گرفت؟

کدام بار تاب و توان آزاده نامداری را گرفت؟

اعلام قطعی منتفی‌بودن قتل و آن چه داییِ آزاده نامداری نوشته انگیزه‌ای شد برای این چند سطر.

به گزارش ایسنا، مهرداد خدیر، روزنامه‌نگار، در یادداشتی در عصر ایران نوشت: «مرگ ناگهانی آزاده نامداری مجری پیشین تلویزیون که چند سال درگیر حاشیه‌های پر سر و صدا بود، خبرِ به غایت ناگوارِ این روزهاست؛ آن هم در نوروز که موسمِ «بود و نمود» است نه «نیست و نبود». هم آن حاشیه‌ها، هم شهرت و جوانی، هم زن و مادر بودن، هم به یادگار ماندن دخترک خردسال - گندم - و هم شهرت سیاسی پدر و مادر همسر کنونی - اگرچه یکی قبل از ازدواج او درگذشته بود - و هم رسانه‌ای بودن چه در دوران تلویزیون و چه در فضای مجازی همه و همه سبب شده پروندۀ این مرگ بسته نشود و در اذهان بماند.

البته قصد نداشتم تا روشن‌شدن موضوع یادداشتی بنویسم اما اعلام قطعی منتفی‌بودن قتل و آن چه داییِ آزاده نامداری نوشته انگیزه‌ای شد برای این چند سطر.

اگر قتلی در کار نبوده باشد (و امیدواریم چنین باشد چون افرادی را در مظان اتهام قرار می‌دهد و زندگی‌های دیگری را تهدید می‌کند) دو احتمال بیشتر باقی نمی‌ماند: اولی خودکشی و مصرف بیش از حد دارو و نه الزاما به قصد خودکشی و دیگری سکته به خاطر فشاری که از تحمل او خارج بوده و بعید است بتوان احتمال دیگری را تصور کرد؛ هر چند برخی بیماری‌های مادرزاد نیز ناگهان انسان را به کام مرگ می‌کشانند. با این حال هر که می‌کوشد گناه را به گردن کسی یا کسانی بیندازد:

دایی محترم و داغ‌دار که اتفاقا روان‌پزشک هم هست از «به ظاهر اَبَررسانه‌های داخلی و خارجی که قتل‌گاهِ آدمیانی‌اند که تا مرز نبودِ حضور فیزیکی افراد هم رفتارِ جان‌کاه دارند» نوشته و آنها را مقصر دانسته؛ اگرچه مشخص نکرده دقیقا صداوسیما را می‌گوید که آزادۀ جوان با آن به شهرت رسید یا رسانه‌های خارجی را یا فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی را که خودِ درگذشته در آن فعال بوده و رفتار پس از مرگ را منظور دارد یا قبل از آن را. توضیحی در این باره نداده و تنها گفته: «بماند».

یکی منتشرکنندۀ تصویر او در پارکی در سوییس در چند سال قبل را مقصر دانسته؛ حال آن که خود توضیح داد پارک عمومی نبوده و فضای سبز خصوصی بوده و در حضور محارم حجاب نداشته و آن نوشیدنی هم آن چه تصور شده نبوده و اگر حمل بر صحت بگذاریم آن ماجرا باید تمام شده باشد و چرا همچنان باید نگران بوده باشد و اگر راست نگفته باشد طبعا با تبلیغ چادر به عنوان حجاب برتر در تلویزیون سازگار نبوده است.

دکتر مصطفی مهرآیین البته متهم‌کردن به دورویی و ریا را به فرض صحت ماجرا هم نادرست دانسته و نوشته «موقعیت ما اساسا ترکیب جهان‌های موازی است و همۀ ما در هر لحظه از زندگی‌مان این موقعیت چند لایه فرهنگی و شخصیتی را تجربه می‌کنیم.»

برخی انتقاد از او در آن مقطع را واکنش به دخالت در حریم خصوصی می‌دانند و معتقدند وقتی داخل خودرو حریم خصوصی نیست پارکی در سوییس هم حریم خصوصی نیست و چون دست منتشرکنندگان به پلیس و گشت ارشاد نمی‌رسد از مجری صداوسیمای جمهوری اسلامی به جای پلیس جمهوری اسلامی انتقام گرفتند با این توجیه که «انتقاد باید متوجه کسانی باشد که جامعه را چندپاره کرده‌اند؛ به گونه‌ای که آن چه نزد گروهی هنجار و ارزش است برای دسته‌ای دیگر عین زندگی مدرن‌».

اگر خودکشی باشد هم این سؤال قابل طرح است که چگونه ممکن است بانویی با باورهای دینی به عملی دست بزند که در شرع، مطلقا پذیرفته نیست؟

می‌توان موضوع را به افسردگی پس از کنار گذاشتن مجریان از صداوسیما نسبت داد که هر که را به رفتاری متفاوت وامی‌دارد. گویندۀ اخبار به طنزپردازی در شبکه‌های اجتماعی روی می‌آورد و شومن مسابقات پروژۀ براندازی راه می‌اندازد و نمونه‌های متعدد دیگر که نشان می‌دهد ناگهان از عرش به فرش کوفتن برای چهره‌های مشهور و بعضا محبوب پذیرفتنی نیست.

در این میانه که بازار اتهام، سنگین است بعید نیست فرزاد حسنی را هم مقصر بدانند که چرا ابتدا نرد عشق باخت و به سرعت جدا شد اما مگر دیگران همه از بام تا شام همواره در صلح و صفا بوده‌اند و مگر همه ازدواج اول را ادامه داده‌اند؟

اگر قتل نباشد یا خودکشی است یا ایست قلبی و مرگی به خاطر تحمل‌نکردن فشارها و قانع‌نبودن به خانه و احساس سوختن آرزوها و شاید برآورده‌نشدن رؤیاها.

البته نمی‌توان به‌سرعت قضاوت کرد و باید صبور بود تا علت مرگ به‌صورت رسمی اعلام شود و تازه اعلام هم شود، مگر زمان به عقب بازمی‌گردد و همسر و فرزند و خانواده پدری و مادری را از این سوگ می‌رهاند؟

واقعیت اصلی مرگ اما اگر قتل نبوده باشد و حتی اگر خود را کشته و از میان برده باشد این است که هر یک از ما ظرفیتی داریم ولی بیش از حد از خود کار می‌کشیم یا انتظار داریم یا در مسیری و مداری قرار داده‌اند که چشم باز می‌کنیم و می‌بینیم دور خودمان گشته‌ایم.

قرار نیست دنیا را تغییر بدهیم. قرار نیست همۀ ما بهترین باشیم. این مسابقه و مقایسه و این سرک‌کشیدن‌ها جامعه ایرانی را از لذت «اکنون» محروم کرده و همه احساس ناکامی می‌کنند.

اگر خودکشی کرده باشد باید دید از چه رنج می‌برده است؟ جز این است که احساس می‌کنیم حق ما ضایع شده و حق خودمان را بیش از آن چه داریم می‌دانیم؟

نه در مدرسه، نه در تلویزیونی که خانم آزاده مجری آن بود، نه در خانواده و نه هیچ جای دیگر یاد نمی‌گیریم باید بکوشیم «با فهم لایه‌های متفاوت وجود انسانی در درون خود از خودمان انسان عاشقی بسازیم تا افسرده نباشیم ... تا نارضایتی حاصل از آن به خودکشی بینجامد».

[این تعبیر اخیر را در نوشته پیشین (مهرآیین) دیدم و آن قدر درست دانستم که نقل کردم.]

مهم‌ترین دلیل و اگر نه دلیل که زمینه و بستر مرگ آزاده نامداری می‌تواند این باشد که تحمل او تمام شده بود. پس باید آستانۀ تحمل خودمان را بشناسیم. بیش از حد بار نگذاریم بر خودمان. نه جسم‌مان. که ذهن‌مان و حتی رؤیاهامان. خود را ملعبه پند واندرز و توقعات و انتظارات دیگران نکنیم. زندگی همین است و بدانیم چقدر فشار را تاب می‌آوریم. این فشار را گاه نگاه‌های دیگران تحمیل می‌کند. گاه سؤالات و کنجکاوی آنها و گاه انتظاراتی که مشخص نیست چرا متوجه ماست و این گونه است که کار به جایی می‌رسد که شخص می‌گوید دیگر نمی‌توانم ادامه بدهم.

گاهی خود شخص می‌خواهد ادامه بدهد ولی جسم و بدن همراهی نمی‌کند و در هر صورت ادامه نمی‌یابد.

بار زندگی را باید سبک کرد. خیلی پیچیده کرده‌ایم. مقاله‌ای می‌خواندم که چرا تا وقتی همسر یا فرزندتان می‌گوید حوصله‌ام سر رفته دستپاچه می‌شوید و احساس گناه می‌کنید که چرا نمی‌توانید اوقات فراغت او در روز جمعه را پر کنید؟ در حالی که می‌توانید بگویید بخشی از زندگی همین حوصله سر رفتن و ملال است!

مدام که نباید این سو و آن سو حرکت کرد یا در خیابان چرخ زد. گاه باید نشست و اندیشید و تماشا کرد.

این هیاهو برای هیچ و این همه صدا ما را از معنی زندگی دور کرده است.

نه فرزاد حسنی مقصر بود که نتوانست به زندگی مشترک با آزاده نامداری ادامه دهد هر چند رفتار ناشایست به تناسب و نه مقصر مرگ دیگری دانستن، شایسته سرزنش است، نه خود آزاده نامداری که نمی‌دانست در پارکی در سوییس هم زیر نظر است، نه رسانه‌ای که احساس می‌کرد نماد تبلیغ چادر مشکی و چادر قهوه‌ای خلاف توافق و مأموریت عمل کرده و نه خود او که پر جنب و جوش بود و می خواست دیده شود و به شهرت برسد و دوست نداشت فراموش شود.

مقصر، این همه بارگذاشتن اضافی بر دوش خودمان و دیگران است. هر یک از ما ظرفیتی داریم و حدمان را می‌دانیم؛ چه در عمل سیاسی و چه در رفتار اجتماعی. بیش از آن نباید لاف بزنیم.

در سطح ملی و کشوری نیز همین است. کی گفته ما مأموریت داریم جهان را از سلطۀ جهانخواران نجات دهیم؟ ام‌المسایل ما به خاطر بی‌توجهی به هشدار حافظ است: نگر تا حلقۀ اقبال ناممکن نجنبانی.

مهدی هاشمی‌نسب که از پرسپولیس به استقلال آمده بود و سنگین‌ترین پرخاش‌ها را تحمل می‌کرد به بازیکن دیگری که می‌خواست چنین کند گفته بود: «تو زیر بار این فشار له می‌شوی، نیا!»

قناعت این نیست که فقیر باشیم و دم نزنیم و بسازیم. قناعت این است که اندازۀ خود را بشناسیم. منی که می‌دانم در درگیری فیزیکی برنده نیستم چرا در خیابان گلاویز شوم و بدتر این که بدانم دیگری نیز چنین است و او را تحریک کنم؟

این چه باری بود که صداوسیما بر دوش یک مجری جوان گذاشت تا تصور کند مأموریتی به او نهاده شده است؟

کار عمو پورنگ شادکردن بچه‌هاست. همین. پس، کار خوبی کرد زیر بار تبلیغ ایدئولوژیک نرفت. این جور تبلیغ، کار دیگرانی است که درس آن را خوانده‌اند و لباس ویژه‌اش را می‌پوشند. نه عمو پورنگ.

نصرالله رادش را در برنامۀ «محاکات»‌ دیدید؟ سال‌ها پیش زیر فشار داشته له می‌شده و روزی خود را آزاد می‌کند و حالا با صدای بلند می‌گوید: من یک دلقکم و کار من خنداندن است، همین!

آزادۀ نامداری، آرزو داشت نامدار شود و شد اما به چه قیمتی؟ به بهای جان شیرین.

مقصر اما آنهایی هستند که باری بیش از طاقت بر دوش او گذاشتند. مقصر جامعه‌ای است که مجری تلویزیون را زیاده از حد جدی می‌گیرد. طفلک حیاتی را ببینید برای گذران زندگی در فضای مجازی چه می‌کند و از سیمای جدی گویندۀ اخبار تا چه اندازه فاصله گرفته است. مولانا در مثنوی می‌گوید:

آرزو می‌خواه لیک اندازه خواه

برنتابد کوه را یک برگ کاه

آفتابی کز وی این عالم فروخت

اندکی گر پیش آید جمله سوخت

من نمی‌دانم آزاده خانم داستان تراژیک ما به مرگ طبیعی از دنیا رفته یا خودکشی کرده. حتی اگر احتمال منتفی شده قتل دوباره زنده شود یا اگر فشاری قلب او را از تپش بازداشته یا مصرف بی‌رویه دارو به حیات او پایان داده باشد باز هم می‌توان گفت او «سوخته» است. از آرزوهای دور و دراز و خود را بسی بالاتر و جدی‌تر دانستن گاه باید فاصله گرفت، چون مثل نزدیک‌شدن به آفتاب، می سوزاند.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۱۰:۴۶

درود بر شما

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۱۲:۰۶

خیلی قشنگ بود

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۱۲:۳۲

عالی بود، تلنگری برای همه

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۱۲:۳۷

نگارنده بسیار زیبا مطلب را رسانید .در هر صورت روحش شاد .

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۱۲:۴۸

متن بی نظیری بود، باید چندبار با دقت خواند و به هر جمله اش توجه کرد

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۱۲:۴۹

تحلیل بسیار جالب و به جایی بود..‌ مسئولین فرهنگ سالهاست که دغدغه ی تولید افراد به اصطلاح الگو را برای مردم به ویژه جوانان را دارند که همین باعث رواج افراد الگونما و متظاهری شده که قبل از ساختن وجود و باطن خود سعی در تغییر در دیگران میشوند و از این راه میخواهند به شهرت برسند...کاش خودشناسی و تذهیب روح و روان و باطن به جای انکه فقط در ظاهر حفظ شود ابتدا در باطن و وجود افراد به خصوص الگونماها نهادینه شود..

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۱۲:۵۸

عالی بود احسنت

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۱۳:۰۷

از نویسنده این متن تشکر می کنم ، متنی بسیار روان و دلنشین بود و تلنگری برای همه.

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۱۳:۲۲

با سلام. خدا رحمت کند مرحومه نامداری را. در ماجرای خارج از کشور مرحومه نامداری، مظلوم واقع شد. وقتی زن و شوهریی به اتفاق مسافرت می روند در انتخاب کشور، شهر و سایر موارد تصمیم مشترک می گیرند.حتی همیشه خانم ها در سرو غذا و... ذائقه مرد خود را در نظر می گیرند. پس روا نبود، ان همه حجمه تنها به مرحومه. اکنون نیز به اصطلاح یک خبرنگار مرد، در صفحه شخصی خودش سعی کرده مرد خانواده را قبل از نظر مسئولین، بی خبر از همه مسائل نشان دهد!!

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۱۳:۳۱

مقصر صدا سیما هست که اینها رو بزرگ می‌کنه

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۰ ۱۴:۱۰

صدا وسیما چ گناهی داره ،از اون روز تا الان مگه شبکه خبر وشبکه های دیگر ،چقدر در این مورد حرفی زدند حضرت عباسی؟؟؟!!!اون از زیر نویس شبکه خبر و بقیه شبکه ها.بهتر است بگوییم همممکاران رو سیاه ،آزاده نامداری ،با دل شکستن این خانم ،دل مردم رو بدرد اوردن ،و اشک همه رو در آوردن .من مطمینم همه هممممکاران نامرد و از پشت خنجر بزنش ،الان عذاب وجدان دارن

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۰ ۱۶:۳۹

سلام تسلیت عرض میکنم به خانواده وهمسر بزرگوار خانم آزاده نامداری روحش شاد وروانش گرامی بادچرا بعضی آدم های بی خرد ونادان درباره زندگی خصوصی مردم تجسس وفضولی میکنن ودرمورد طرف مقابل قضاوت میکنن واقعا خیلی خیلی متاسفم بازندگی یک جوان بازی میکنن وزندگی خصوصی شان در معرض نمایش میگذارن آزاده جان روحت تا ابد قرین رحمت وآمرزش الهی باشد انشالله

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۰ ۱۸:۳۱

دقیقا...درست میگید همه چی توی جامعه ی ما مجریان و بازیگران هستند واز همه مهمتر جلوه داده میشن

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۱ ۱۸:۲۸

واقعا

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۱ ۲۲:۵۵

به اون مرحومه توهین نکن. تو خودت بی عیبی؟؟؟

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۲ ۰۱:۴۲

موافقم

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۲ ۱۱:۰۸

متن فوق بسیارعالی وجامع بود هرشخص حقیقی وحقوقی سهمی دراین قضیه داشتند همه مامقصریم وباید استغفارکنیم به امید روزی که شاهد چنینین حوادث غمبارنباشیم

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۱۳:۳۷

متن زیبا و پرمعنی بود خداوند مارا ببخشاید

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۱۳:۴۵

دست مریزاد ب قلم و بیان کامل و واضح وروانشناس گونه نویسنده عالی بود

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۱۳:۴۷

آفرین چقدر زیبا احسنت

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۱۳:۵۵

خوشحالم که هیچگاه ایشون رو قضاوت نکردم ،شاید زندگی این اشخاص برایم اصلا اهمیتی نداشته. اما اعتقاد دارم که ای کاش یاد می گرفتیم که ابتدا خودمان را بیشتر دوست بداریم به هر قیمتی.

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۱۳:۵۷

سلام کاملا با نظر نویسنده موافقم

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۱۴:۰۹

احسنت

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۱۴:۲۷

مطلب جالب و نسبتا درستی بود. اما بزرگ کردن اومها بیشتر از حد ظرفیت و توانشون کار نادرست و اشتباهی هست مثل لزرگ شدن بادکنک که هرچه بیشتر بادش کنن بسمت فنا و از بین رفتن میره خدا رحمت کنه خانم نامداری رو انشا... اما اینکه عنوان میشه بخاطر حاکمیت،رنج و مشکلات مردم این اتفاق واسش افتاده هم کم لطفی نسبت به مردم هست هم توهین به شعور مردم.کمی دقت در اظهار نظر کردن لازم هست. درثانی موضوع پیچیدس که زمان مشخص خواهد پشت پرده و بهره برداری های سیاسی که انجام خواهد شد اندکی صبر....

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۱۴:۳۶

بسیار زیبا وبجا فرمودید، موفق باشید

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۱۴:۴۰

سلام گل فرمایش کردید. سپاس

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۱۴:۴۵

آزاده به هر صورت که از دنیا رفته دیگر در بین ما نیست . در آموزه های اخلاقی و دینی داریم ، غیبت کسی که از دنیا رفته را نکنید ، چون حضور ندارد از خود دفاع کند . هیچ کس از فردای خود خبر ندارد . و نمی داند چگونه زندگی مز کند و با چگونه می میرد . اما اگر قتل باشد ، مساله چیز دیگری ست . روحش شاد

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۱۴:۴۷

جالب بود و قابل تامل. ممنون

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۱۵:۰۰

خداوند همه ما رو هدایت کند

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۱۵:۰۶

خدا لعنت کند افرادی را که چشم دیدن افراد موفق را ندارند .آنها چون هنری ندارند چنین میکنند آنها فکر و اندیشه ی خوبی ندارند و باعث تخریب دیگران میشوند و شاید پول بدهند تا از دیگران فیلم تهیه کنند برای کوبیدن شان .....خدا روزی آنها را محاکمه خواهد کرد در همین دنیا غصه نخورید !!!

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۱۵:۰۹

سلام و خداقوت ، خیلی عالی بود.

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۱۵:۱۱

خب عمرش تموم شده پیمانه پر شده وقت رفتن است ما فکر میکنیم که باید 100سال عمر کنیم صد جوان بمرد ویک پیر نه براش طلب مغفرت کنید شاید نفر بعدی ما باشیم

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۱۵:۱۴

عالی بود عالی .این جور مطالب چشم آدم و باز میکنه کا آسونتر با مسائل کنار بیاد ،روحش شاد.

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۱۵:۲۰

راحت سخنرانی می کنید مطمین باشید به وقتش توسط خدا امتحان این همه گفته را پس می دهید ببینیم ظرفیتهای شماها را. آقا درست رفتار کنید با یک انسان دیگه نه کارشناس شوید و تحلیل کنید

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۱۵:۲۴

سلام باتشکراز مقاله خوب شما.خیلی وقته که رسانه های معروف نوشته هاشون همه سیاسیه ونه اجتماعی وروانشناسی ازین دست...مساله روخیلی خوب موشکافی کردین دستتون دردنکنه

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۱۶:۰۳

عالی بود

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۱۶:۱۰

شایدم همینجوری بدون داشتن هر مشکلی مثل خیلی‌ها سکته کرده ایست قلبی کرده خیلی‌ها بدون هر مشکل و پیش زمینه به یکباره ایست قلبی میکنن

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۱۶:۱۵

کاش نمیرفتی حیف شدی اگه صدا و سیما و مردم نپذیرفتنت فدا سرت برا خودت زندگی کن خیلی ناراحت شدم من عاشق تند تند حرف زدنت بودم عاشق کارات چشات ک یهو درشت میشد دلم برات تنگ میشه چرا رفتی جذاب دوس داشتنی

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۱۶:۲۱

چه تحلیل جالبی

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۱۶:۲۱

خدا رحمتش کنه

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۱۶:۴۴

واقعا همین طوره... خدا عاقبت ما رو بخیر کنه

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۱۶:۴۶

خودت متوجه این چرندیاتت شدی؟ لابد کلی هم بخاطر این قلمت از خودتت خوشت اومده . نامداری بهانه قلم بازی نویسنده بود.

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۱۶:۴۷

احسنت ،بسیار عالی 👏موشکافانه به مسئله پرداختیدامیدوارم عبرتی باشد برای سایرین .روح آزاده نامداری عزیزقرین رحمت وآمرزش الهی

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۱۶:۴۸

نمیدونم مشکل آزاده چی بوده و چرا و چگونه کشته شده ولی همه مردم ما فریب عکسهاولایوهای فضای مجازی می خوریم فک می کنیم اونایی که شهرت دارند خوشبخت ترین هستند غافل از اینکه فقط یه عکس رو می بینیم و از بطن زندگی ها خبر نداریم چه جوانانی که قول همین عکسها رو میخورن و افسرده میشن...

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۱۷:۰۲

متن منقلب کننده و تاثیر گزاری بود، خانواده ی بنده هم چندماه پبش چنین داغی رو تجربه کردن خودکشی عمه عزیزم چنان داغی برقلبمان گزاشت که با مرگ خانم نامداری عزیز داغمان تازه ش؛ کاش متوجه شیم تا زنده ایم قدر همو بدونیم و کمتر همو قضاوت کنیم عمه جانم مث خانم نامداری نازنین معروف و مشهور نبود اما زنی بود کامل و مادری مهربان امیدوارم سریعا دلیل فوت خانم نامداری عزیز مشخص بشه تا به این گزاف گویی بعضی جماعت خاتم بده چون ماهم دراین چندماه قضاوت تلخ مردم را بعد فوت عمه چشیده ایم خد به خانواده ی ایشان صبروبردباری عنایت کنه و روح آن مرحوم نازنین و مادر مهربان را رحمت کنه.

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۱۷:۰۶

ممنون از نویسنده این متن.من چند روز مدام خبرهای خانم نامداری رو پیگیری میکردم و تمام مدت برام سوال بود چرا زندگی داشت همسر فرزند پدر مادر ؛چرا و چرا این اتفاق افتاد.ممنونم که گره فکرمو باز کردید.امیدوارم از خودمون خیلی توقع نداشته باشیم.و ای کاش آموزش و پرورش و دانشگاه ها به ما یاد میدادن ما فقط انسانیم نه یک ابرقهرمان

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۱۷:۱۱

عالی لذت بردم از نوشته زیبا و تامل برانگیز شما آقای خدیر از همه دوستان التماس کمی تفکر

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۱۷:۱۸

نامدارترین

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۱۷:۱۸

خدایش بیامرزد، حیف آن جان جانان که رخت بر بست و بگذشت ،گندم جان و تکیه گاهش پاینده باد .

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۱۷:۱۹

واقعا صحبتهای این استاد گران قدر قابل تحسین است

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۱۷:۲۲

والاشماهم جاش نبوداین چیزاروبنویسی،وهمه چیوروی داریه بریزی،

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۱۷:۲۸

عجب تحلیل جالبی عالی بود

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۱۷:۳۳

هر چی دلت میخواد مینویسی بعد نطرات ما رو هم به میل خودت ویرایش میکنی خب یهو خودت نظر هم بده کار ما رو راحت کن

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۱۷:۳۵

واقعا ممتن آرام کننده و زیبایی بود احسنت به نویسنده ی این مطلب

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۱۷:۳۷

بسیار عالیییییی

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۱۷:۳۷

دقیقا..

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۱۷:۴۲

روح همهء رفتگان بویژه اونهایی که کم آوردند و رفتنشان متن بسیار تامل برانگیزی و سرشار از پند بود سپاس از فکر سرشار شما نویسندهء گرامی

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۱۷:۴۷

خدایش بیامرزد.. چه شعرنابی ست از حضرت مولانا

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۱۸:۲۵

عمرش وآرزویش نسوخته کسانی سوخته اندکه باآبروی دیگران بازی میکنن.

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۱۸:۲۹

عریزم.خدا بیامرزتت

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۱۸:۳۱

روحش شاد ویادش گرامی باد

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۱۸:۴۶

فقط یک کلام این قدر توی زندگی دیگران سرک نکشیم و قصاوت نکنیم

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۱۸:۵۱

حالا هی نظربدین که چرامرد بابامردرفت ول کنین دیگه مردم گرفتارترازاین حرفان ای بابا

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۱۸:۵۲

عالی بود بسیار موافقم

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۱۸:۵۵

زیاد ازاین مصیبت رنجیدم.تسلیت میگم به مردم ایران و خانواده داغدارشان انا لله و انا الیه راجعون.

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۱۸:۵۸

روحش شاد،سعی کنیم بیهوده وعجولانه قضاوت نکنیم،بال پروانه هاقطع نکنیم وباورکنیم که عمرپروانه بسیارکوتاه است وزندگی ارزشمندترازآنست که باشایعات نادرست خدشه دارش کنیم

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۱۹:۲۵

سلام ای آزاده نامت هرجا باشدجاودان است خداوندصبری به خانواده شان بخصوصدپدرومادرعزیزشان صبراطاعت بفرماید وبرای دخترش گندم نازنین که داغی برپیکرخردسالش گذاشت وروح گندم ومادرش راازهم جداشدند..آزاده عزیز نامت همیشه درایران جاودانست روحش شادویادش گرامی ...تسلیت ب خانواده محترم نامداری...

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۱۹:۲۸

ایست قلبی همیشه نشانه فشار روحی نیست.

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۱۹:۳۰

عالی

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۱۹:۳۱

روحت شاد خانمی خانمی که لیاقت بهترینهابود وجود اوبرام همیشه عزیزبود چون حجاب داشت از همه چی طرد شد از تلوزیون ازرسانه ازهمه چی دورش کردن ردحت شاد آزاده نامداری توبهتربن روز به دیار پروردگارت شتابدی امیدوارباش خداوند تقاص توراازآنها خواهد گرفت

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۱۹:۳۹

با سپاس فراوان

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۱۹:۴۵

روحش شاد هرچی هست و شد خدا اعلم است و بس.فقط خیلی ناراحتم براش مخصوصا دختر نازش خدا حافظش باشه امین.

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۱۹:۵۴

عالی بود جامعه ما شدیداً احتیاج به بازسازی و فرهنگ سازی به روز مهارتهای فردی و جمعی داره درهرسنین وباهر عقیده ا مسولیت با اهالی افراد نخبه ومتفکر است

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۲۰:۰۸

وا اسفا

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۲۰:۱۴

عالی بود

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۲۰:۱۸

آفرین به نویسنده این مقاله. مرحبا. استفاده کردم و بر اندوخته هام افزوده شد . یاشا

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۲۱:۰۳

روحت شاد آزاده نامداری

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۲۱:۱۳

مطالب جالب و شنیدنی بود استفاده بردم لب کلام انسان باید توکل کند همه چی را بسپارد دست او

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۲۱:۱۷

سلام.شما هم که اصل حرفتون این بود که خ نامداری زیاده خواه بوده راحتش بزارید و قضاوت نکنید چه خوب چه بد. هرچند دیگر حرفاتون مضمون قشنگی داشت🙏

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۲۱:۱۸

بسیار عالی ممنون..... استفاده کردم

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۲۱:۲۰

خدارحمتش کنه روحش شاد

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۲۱:۲۹

خدا بیامرزه

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۲۲:۴۳

عالی بود این نوشتار

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۲۲:۴۸

اینجانب به نویسنده و اظهارنظرهای این ستوردرود می فرستم که عین واقعیات رابه رشته تحریردر آورده.

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۲۲:۵۲

حرفاتون باد هواست. توانا بود ومیتونست بیشتر بدرخشه. اما نذاشتن.

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۲۳:۲۴

خود تو هم از این جریان فرصتی برای عقده گشایی یافتی مرگ ازاده مرگ یک انسان است اگر ظرفیت نداشت چرا پا در این وادی گذاشت

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۲۳:۴۷

عالی وبحق دقیق

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۲۳:۴۹

احسنت.

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۲۳:۵۰

خداوندمهربان آزاده ی جوانووخلاقو پرازشورزندگی راببخشدوبیامرزد وقطعا اوبزرگوارست وچون صداوسیمای ماآزاده را نمیرنجاند

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۲۳:۵۷

روحش شاد و قرین آرامش واقعا مجری توانا و توانمندی بود در کارش موفق بود صدا و سیما به نظرم در الگو سازی و معرفی الگو ایده آلیستی داره عمل می کنه و نتیجه ش فشار بی سابقه ای است که بر جسم و چان این تیپ افراد وارد میشه که ظرفیت ایدئولوگ بودن و ندارن و چنین انتظاری از اونا از اساس غلطه

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۰ ۰۰:۰۸

خدا به خانواد ش صبر بده چقدر داغ جوون سخته 😔

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۰ ۰۰:۱۱

متاسفم برای نگارنده این متن که باز هم یک طرفه به قاضی رفته

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۰ ۰۰:۲۶

باسلام ضمن ابراز تاسف متن بسیار زیبا و قابل تاملی بود. کاش بتوانیم در زندگی تکراری و مجازی خود واقعیت متن فوق را درک کنیم و عمل کنیم. باتشکر

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۰ ۰۰:۳۱

بنده اسمشون روشنیده بودم ولی چهرشون رو نه امروزچهرشون رودیدم خدایا ازت میخوام که به خانوادشون مخصوصا پدرومادرش صبر بدی ودوباره صبربیشتری به پدرش اخه روحش شاد

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۰ ۰۰:۳۲

👏👏

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۰ ۰۰:۴۹

الان هدف شما مثلا از نوشتن همه اینهایی که خیلی ها به آن واقف هستند، چه بود؟ آن هم با این طول و تفصیل!! این همدردی است؟ اتهام یا نصیحت؟!

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۰ ۰۰:۴۹

ممنون .تحلیل عالی

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۰ ۰۰:۵۷

با 90 درصد این یادداشت موافقم. و به دلم نشست

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۰ ۰۱:۰۲

بنظر دایی ازاده حرف درستی زده

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۰ ۰۱:۰۹

سلام احسن

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۰ ۰۱:۳۱

آرزوهای دور ودراز یک ادم رو از عرش به زمین سیاه میکوبه و پدر ادم رو درمیاره. نسل جوان بهتره واقع بینی رو یاد بگیرند و با هرانچه دارند و هستند شاد باشند تا بتونن با انرژی بیشتر برای پیشرفت های بعدی خود قدم های بهتری بردارند. بقول دکتر قمشه ای هنر باعث شادی و طراوات روح میشه. چرا ایندسته سلبریتی ها با خواندن اشعار و ادبیات فارسی که بخشی از هنر ایرانی هست ، از این چشمه جاودانه شادی بخش بهره نمی برند؟ و یا بافراگیری انواع و اقسام هنرها روح شون رو شاداب نگه نمیدارند؟ سلبریتی های ایرانی متاسفانه بعلت دور شدن از فرهنگ و هنر غنی ایرانی و ابتلاء به ویروس غرب گرایی بسوی قهقرا و سطحی نگری و نهملیسم حرکت می کنند. درحالی که اگر از منابع و چشمه های فرهنگی ایران و منابع عرفانی اسلامی جرعه ای بنوشند، هیچ وقت دچار یاس و افسردگی نخواهند شد. سلبریتی های ایرانی در مقابله با این نهلیسم و ویروس غرب گرایی بیشتر بخودشون بیان بیشتر سراغ حافظ و سعدی و مولانا و فردوسی و قران و منابع عرفانی برن. هر انسانی در مقابل هر رفتار و تصمیمی که میگیره و انجام میده به بیان قران خود فرد در درجه اول مسئول نتایج ببار اومده هست و لازمه احساس مسئولیت فردی داشته باشه ودر پیشگاه خدا جوابگو ی رفتارهاش و عواقبش باشه و اگر سلبریتی رفتاری ناصادقانه با مردم داشت، بعنوان یک فرد مسئولیت پذیر بیاد صادقانه در مقابل مردم و افکار عمومی عذرخواهی و طلب بخشش کنه .اگر چنین شهامتی نداره از اولش بارهای سنگین اصلا بلند نکنه . هر انسانی ممکنه اشتباه کنه ولی مهم اینه درصدد جبران اشتباهش باشه و با انجام کارهای خوب بیاد عملا حسن نیست اش رو ثابت و در صدد جبران باشه. بطور مثال امثال این خانم که بچه هم داشتند با این توانمندی گویندگی شون میرفتندسراغ تهیه برنامه های آموزشی و فرهنگی برای کودکان در فضای مجازی بطور مثال برنامه قصه گویی تهیه می کردند و می شدند متخصص قصه گوی کودکان و تا اخر عمرشون از برنامه های قصه خوانی های زیبا برای شادکردن کودکان ایران و فارسی زبان لذت میردند. خیلی ادم ها هستند که بعلت خطاهای راهبردی از محیط کاری کنارگذاشته میشوند ولی این دلیل نمی شود تو دریاچه افسردگی خود رو غرق کنند بلکه دنبال یک فعالیت خلاق دیگه که درحد توانشون باشه میروند. جای تعجب دائی ایشون روانشناس بوده و میتونسته براحتی ازش مشاوره بگیره.

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۰ ۰۱:۳۱

ای قربان دهنت

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۰ ۰۱:۳۱

چه متنی بود این الان؟؟

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۰ ۰۱:۵۰

چه قلم اثر گذاری! به فکر فرو میرود آدم...

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۰ ۰۳:۰۴

خیلی زیبا نوشته بودین تشکر وسپاس کاش همه هم وطنان عزیزمون که توی این سال ها در اثر فشارهای مختلف غیر طبیعی شدن این مقاله رو میخونددند

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۰ ۰۷:۴۸

خدا رحمتش کنید ولی تفسیرها باید ادامه داشته باشيد تا آموزشی برای دیگران که مراقب حرکات خودشان باشند

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۰ ۰۸:۴۵

بله بسیار درست و منطقی و پنداموز بود .احسن

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۰ ۰۹:۲۷

دردو بر شما ارام شدیم

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۰ ۱۰:۰۶

احسنت واقعا زیبا و بجا گفتین فکر کنم این متن به تمام ابهامات مردم جواب میده فقط باید عمیق خوند و عقلانی نه احساساتی و گذرا

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۰ ۱۰:۴۶

با سلام.به نظر اینجانب نویسنده خودش نفهمیده چی داره میگه

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۰ ۱۱:۳۵

هیس! آزاده خوابیده...

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۰ ۱۲:۰۵

بسیار عالی

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۰ ۱۲:۰۸

کاش هیچی ننویسید به شما چه اخه همین امثال شماها با دامن زدن به هر چیزی دایره شایعه رو وسعت می بخشید کاش هر کسی وکه قضاوت می کنید همون طوری دیگران رو قضاوت کنید ببینید کار درستیه یا نه

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۰ ۱۲:۲۶

عالی بود

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۰ ۱۲:۴۸

خیلی جالب بود واقعا حقیقت داره هممون خواستیم و جایز الخطا هر کس رو تو قبر خودش میذارمت چه ربطی به کسی داره که کی چیکار میکنه

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۰ ۱۳:۰۹

چرا اینقدر این مردم دوست دارند توی زندگی شخصی همدیگه سرک بکشند برگردین پشت سرتان و اعمال خودتان رابررسی کنید ایا شما همهگی بی گناهید خدا رحمت کنه آزاده جان را ... بکشید از زندگی خصوصی دیگران بیرون

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۰ ۱۳:۵۷

چقدر قشنگ نوشتی جناب خدیر .

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۰ ۱۴:۲۸

خدایش بیامرزد

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۰ ۱۵:۴۱

چاره ای جز این نیست

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۰ ۱۵:۵۱

سلام ...واقعا از نویسنده این متن مچکر متن تامل برانگیزی بود

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۰ ۱۵:۵۴

عالی نوشتند

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۰ ۱۵:۵۹

آفرین چقدر قشنگ گفتید دور از هر تعصب و وا دادگی ،همه جنبه ها رو در نظر گرفتین

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۰ ۱۶:۰۱

سلام ودرود متن بسیار زیباودلنشینی بود وحقیقت جهان روآشکار کرده است ممنونم ازنویسنده ی این متن.

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۰ ۱۷:۱۷

نویسنده این مقاله بسیار باسواد و خردمند هستند..دانش و فهم ایشون از رسانه قابل تمجید هست

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۰ ۱۸:۲۸

عالی بود

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۰ ۱۹:۰۷

متنی بسیار دلنشین و زیبا و در واقع نوع و سبک زندگی همه ما... تشکر از نویسنده

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۰ ۲۰:۰۸

دلم برا حیاتی بیچاره میسوزه

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۰ ۲۱:۴۵

عاااالی گفتید ممنون درس گرفتم

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۰ ۲۲:۴۹

سلام.سپاس از قلم زیباتون.روح بانونامداری هم قرین رحمت الهی.

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۰ ۲۳:۴۵

متن جالب و عالی بود.امیدوارم ذهن همه ما درگیر چیزای کوچک نشه که باعث بشیم روح یه نفر لطمه ببینه

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۱ ۰۰:۵۷

خدارحمتش بکنه واقعامن خیلی براش ناراحتم وچیزی ازایشون ندیدم گناهش این بودچادربرسرداشت گناهش این بوددشمناش موفقیتشو نمیدیدن واقعا متاسفم من برنامهاشودیدم واقعاعالی بودن بی نظیر

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۱ ۰۳:۲۴

جالب بود. نه دنبال جنجال بود و نه متهم کردن. دنبال یافتن مشکل و ارائه راه حل بود.

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۱ ۰۴:۰۵

نویسنده محترم باید توجه داشته باشند آقای حیاتی قبل از اینکه عذرشان خواسته شود بازنشسته شده بودند.

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۱ ۰۴:۳۹

شما از آزاده استفاده کردی و این همه نوشتی فقط برای اینکه یه جمله رو بگی خودت میدونی کدوم جمله رو میگم واقعا پستی از مردن این زن جوان هم برای پیش بردن مقاصد حزبی و سیاسی خودتون استفاده میکنید شما لاشخورهای سیاسی هستید

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۱ ۰۹:۰۷

عالی

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۱ ۱۱:۰۳

موضوع و مطلب مقاله خوب بود اما طرز بیان مقاله پیچیده بود و گاهی مفهوم جملات رو نمیشد به راحتی فهمید. با عرض پوزش چرندیاتی هم در مقاله وجود داشت مثل اینکه فرموده بودن( مگر ما وظیفه داریم دنیا رو از دست جهانخواران نجات دهیم!؟؟) بله که وظیفه داریم هر کداممون به نوبت خودمون برای نجات دنیا از دست مفسد و فسادی که دنیا رو درگیر کرده تلاش کنیم مگر غیر از این هست؟؟ در کل با مطلب و موضوع مقاله موافق هستم. و اینکه افراد معروف و خانواده هاشون بدونن نمیشه تا وقتی که رسانه باعث شهرت و محبوبیت میشه برای رسانه و مردم کلاه از سر بردارن و همین که موضوع تغییر کرد رسانه و مردم رو نفی کنیم و اونها رو مورد شماتت قرار بدیم. هر چند رسانه و مردم هم در موضوعاتی باید خودشون رو اصلاح کنن. و یادمون باشه خیلی از مواقع برخورد خود ادمای معروف هست که اونا رو به این روز مینشونه ..

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۱ ۱۲:۵۲

چه جالب

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۱ ۱۳:۴۶

بسیار دلنشین و اموزنده مخصوصا قسمت اخرش خیلی ممنونم

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۱ ۱۴:۱۶

کاش فقط شنونده نباشیم کمی تامل کنیم بنگریم ودرک کنیم زندگی همین قدر بی‌رحم است کاش درک کنیم شاید این اتفاق برای شما هم بیفتید پس کمی عاقلانه تر به زندگی بنگریم زندگی کوتاه تر از آن است که فکرش را بکنی

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۱ ۱۵:۱۵

بعد این بیشتر به ریم خصوصی هم احترام بذاریم واقعا خدا ازمون نخواهد گذشت

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۱ ۱۶:۳۶

چقدر حرف زد،آخرش هم گفت نمی دانم!!

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۲ ۰۰:۳۹

تشکر از نویسنده متن که دیدی وسیع داشتن و از منظر روانشناسی به این موضوع پرداختن

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۲ ۰۰:۴۹

در متنی که خوندم بی احترامی زیادی نسبت به آدمای زیادی دیدم ... سعی نکنید از هر اتفاق تلخی برای نمود روشن فکری خودتون استفاده کنید ، لطفا بیشتر به قلب یه خانواده داغ دار چاقو نزنید... دوس دارم بدونم اگر جلوی شما رو برای نوشتن بگیرن ، کاری که عاشقشین چه اتفاقی میفته؟ باز هم میگین آدما نباید خودشونو خیلی بالا بگیرن ؟ در ضمن استفاده از کلمات طفلکی و دلقک واقعا در شأن قلم نیس ، متاسفم برای دیدگاه اشتباهتون نسبت به مشاغل ، و متاسفم که نمیتوانید درک کنید شادی و بازی بچه ها برای اونا همه چیزه و همین بازی ها شخصیت آیندشون رو شکل میده . واقعا دوست دارم بدونم وقتی بچه بودید چه بازی هایی می‌کردید ؟

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۲ ۱۵:۴۹

متن بسیار زیبایی بود.ممنونم

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۲ ۱۹:۴۴

مقصر اصلی صدا و سیماست .....جولانگاه تظاهر به آنچه که دوست دارند باشی نه آنچه که به واقع هستی.....این رسم ناپسند پایدار نمیماند.

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۲ ۲۳:۴۹

با سلام بسیار عالی و آموزنده مرحومه نامداری هم قطعا قربانی امیال شد

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۴ ۱۱:۲۶

با نوع نگراش کاری نداریم. مطلب همین است که گفته شد. انسانها ظرفیت های مختلفی دارند. یکی از پس مشکلات بر میاد و دیگری مغلوب میشه... خدایا کمکان کن

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۳ ۰۷:۴۶

وظیفه شرعی، اخلاقی و حتی برای حفظ امنیت خودمان این است که جهان را از سلطه جهانخواران نجات دهیم

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۳ ۱۲:۰۶

بسیار عالی

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۲۳ ۱۹:۵۰

سلام . مقصر افرادی هستند کوته فکر که معنای بخشندگی را می دانند مگر خداوند رحمان و بخشنده نیست. پس رفتار کدام مسئول ما در گندم را از او گرفت