• دوشنبه / ۹ فروردین ۱۴۰۰ / ۲۳:۳۶
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1400010903356
  • خبرنگار : 50022

نماز جماعت و جمعه در شهرستان‌های نارنجی البرز برگزار نمی‌شود

نماز جماعت و جمعه در شهرستان‌های نارنجی البرز برگزار نمی‌شود

ایسنا/البرز مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز گفت: تعطیلی‌فعالیت آموزشگاه ها و مراکز فرهنگی ، هنری و همچنین محدویت های کرونائی در برگزاری نمازهای جمعه و جماعت طی دو هفته آینده در شهرهای نارنجی استان اعمال می‌شود.

ناصر مقدم در تشریح محدودیت‌های کرونایی اخیر در استان البرز گفت: با عنایت به انتشار ویروس کرونا در سطح استان البرز و تغییر رنگ شهرهای کرج، ساوجبلاغ، نظرآباد و فردیس از زرد به نارنجی، شرایط و محدودیت‌های کرونایی استان البرز تغییر کرده و متناسب با وضعیت جدید وضع شده است.

به گزارش ایسنا، مسئول کمیته اطلاع رسانی و مدیریت جو روانی استان البرز افزود: بر اساس تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا و بر اساس مقررات موضوعه برای رنگ بندی های مختلف کرونایی، برگزاری نمازهای جمعه و جماعات در شهرهای نارنجی، به مدت ۱۴ روز تعطیل خواهد بود و کلیه مراسم‌ مذهبی و برگزاری جلسات اداری و غیره با حضور یش از ۱۵ نفر ممنوع است و این محدودیت ها از ۸ فروردین شروع شده و تا ۲۲ فروردین ادامه خواهد داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز در ادامه اظهار کرد: در پایان هفته جاری، بر اساس سنت نوروزی، شهروندان به باغ ها و فضاهای سبز می رفتند که توصیه ما به عموم شهروندان آن است که تا حد امکان از منازل خود خارج نشوند و در صورت حضور در فضاهای باز و سبز، ضمن پرهیز از حضور در جمع ها و اماکن شلوغ،  تمامی دستورالعمل ها و توصیه های بهداشتی و کرونایی را رعایت نموده و از هرگونه عادی انگاری در خصوص کرونا و خطرات آن، پرهیز نمایند و بر اساس مصوبات مدیریت هوشمند کرونایی، حضور در پارک ها و فضاهای سبز عمومی شهرها، ممنوع است و نظارت و کنترل لازم توسط مراجع مربوطه در این خصوص صورت خواهد پذیرفت. بنابراین از کلیه شهروندان درخواست می کنیم که در اجرای این مصوبات مسئولین را همراهی و یاری رسانند.

مقدم در پایان خاطر نشان کرد: طبعاً همه مسئولین ستاد ملی و استانی کرونا، از عمق اعتقادات و علایق و شرایط شهروندان آگاهی دارند لیکن به اقتضای حفظ سلامت و امنیت بهداشتی عموم مردم، حد ضرورت مقررات و محدودیت های کرونایی را بر اساس تجارب و توصیه های کارشناسان و پرسنل خدوم بهداشت و درمان تنظیم و اعلام نموده اند که رعایت این اصول همانطور که در مقاطع و مراحل گذشته شاهد بودیم، در بهبود و کنترل شرایط کرونایی شهر و استان، تأثیر بسزا و تعیین کننده ای دارد و کسب موفقیت های کرونایی تنها در پرتو مشارکت و اهتمام جدی همه آحاد مردم محقق خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha